Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Annet,

Was maar een idee, als hij wel erg had losgezeten was het een optie maar dat is jammer genoeg niet zo....haha een touwtje aan de deur dat zou makkelijk zijn he ;-) wat fijn dat Noa zich weer iets beter voelt, geeft weer hoop!
Ja die pijnstiller is altijd wel eng maar ja pijn lijden is ook niet fijn...is Onsior redelijk veilig?
Het is wel een idee om tijdens de ingreep (wanneer het inderdaad die tand is) ook een vochtinfuus te geven, doen ze tegenwoordig wel standaard bij nierpatiëntjes geloof ik...

Nou hoe dan ook, je doet er alles aan en ik blijf duimen, het gaat gewoon goed!!!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Alle pijnstilling is shit voor een nierpatiënt, maar wanneer je moet kiezen uit een aantal kwaden dan is Onsior de beste keus.
Ik begin echter heel spaarzaam want stel dat ze nog geopereerd moet worden dan moet ze daarna weer pijnstilling en dan is het acuter.

Ja, infuus zal ze zowel tijdens als na de operatie krijgen (en misschien laat ik het dan nog wel een keer doen na de pijnstillingskuur). Maar misschien hoeft het niet en kan ik het met antibiotica af.
Heb zelf ooit een ontsteking gehad boven een kroon (waarvoor je naar de kaakchirurg moet) en dat was 1 dag voor we op vakantie zouden gaan. Toen heb ik antibiotica gekregen en bleef de ontsteking een jaar weg.
Ik hoop dat het met Noa ook zo zal gaan. :epray:
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Je leest niet. Ik zeg dat ik dit ook heb meegemaakt en daarom niet reageer. Dat je dan mijn 'keuze' een soort van afkeurt dat doet pijn.

Alsof ik mijn kat zomaar heb laten inslapen. Het zal wel aan mij liggen zoals ik al zei dit komt te dichtbij.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Featherr schreef:Je leest niet. Ik zeg dat ik dit ook heb meegemaakt en daarom niet reageer. Dat je dan mijn 'keuze' een soort van afkeurt dat doet pijn.
Uum? Ik denk dat ik het hier even niet begrijp. Wie keurt jou keuze hier af??? Of lees ik hier de reakties nu niet helemaal goed?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik heb ooit een oude nierkat gehad en die moest aan het gebit geopereerd worden. Mijn da deed de kat onder hele lichte narcose en na de snelle ingrijp ging er meteen een prik in zodat de kat binnen 10 seconden weer uit de narcose was

Over alle eet tips. Ik heb hier 11 merken (bijna alleen droogvoer) en zakjes om drap zooi van te maken. de ene heeft hogere waarde dan de andere. Maar als lizzy een paar dagen slecht eet ben ik allang blij dat er een ander merk inga ( wel nierdieet) al zijn de waarden iets hoger.
Het is vaak maar voor 2 weken dan vind ze het toch niet meer lekker meer.

We hebben gisteren weer een oppvl vocht infuusje afgesloten.
Lizzy ligt daar als een verlamde in haar mandje, kijkt niet op of om gromt niet krijgt het infuus in mandje de deksel gaat er weer op. En de da vraagt leeft ze wel??
Als ik thuis kom jump je uit het mandje en waggel als een worstelaar in de rondte. Maar ze heeft er volgens mij geen last van.
Nu kan ik haar alles geven. ik ben heel snel met pillen geven ze kijkt me aan en de pil zit al in haar maag.

Misschien een optie voor degen wie haar kat aan het infuus moest. Een keer een huisdierarts laten komen die een oppvlakkige infuusje kan geven. Misschien mag je bij de da oefenen om het zelf te geven??
Mijn da doet het niet maar ik heb hier wel gelezen dat iemand het zelf deed

De da stelde voor om bloed te prikken, Ik vroeg hoe je daar aan kon zien of de cysten waren gegroeid. Nu dat kun je dus zien in hoeverre de de nieren nog zuiveren. (waarde)
Ik heb geweigerd. Lizzy doet nog steeds het zelfde als een jaar geleden. Nog steeds weinig in beweging maar ik geloof dat ze het wel op haar manier naar de zin heeft.
Ik ben de boe vrouw en ze zit bij vrind op schoot op laptop op bed ligt in de zon op balkon enz enz

Ik zie het wel aan haar gedrag wanneer ik zie dat ze er geen plezier meer in heeft.
Ik heb huisdierendokter pillen ik heb veenmos, vit d en multi, semintra en pronefra. Meer kunnen we er toch niet aan doen.
wij zijn maand 7 ingegaan van de voorspelling 5 weken tot 6 maanden

groeten en sterkte allemaal
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Netjes! Gizmo raakt helemaal in paniek maar is alles weer vergeten als we thuis komen. Thuis geven is hier echt geen optie haha. Maar we hopen het nog lang niet te hoeven doen ;)

Rik ik had het over 'ik laat noa sowieso niet inslapen ..... mocht ze dan sterven tijdens de operatie "Dan weet ik in ieder geval dat ik er alles aan gedaan heb".

Maar dit is nog steeds een pijnlijk punt voor mij dus misschien ligt het aan mn eigen schuldgevoel dat ik het zo lees alsof ik er niks aan gedaan heb.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Tjaa Feather, ik heb jouw bericht niet eens gelezen want het was een reactie op Nina dus het klopt dat "ik niet lees", maar het klopt niet dat mijn reactie over het inslapen op jouw bericht sloeg.

Rik schreef:
Rik schreef: Ik hoop dat Noa de komende dagen een beetje opknapt van de ontsteking. En dan sta je zelf voor de keuze van wel of niets eraan doen. Het is nou ook niet zo, dat ze al zo oud is... maar ze heeft wel al zoveel meegemaakt. Sterkte voor jou en beterschapknuffels voor Noa.
en de keuze "niets doen" lees ik als inslapen. Misschien dat het niet zo bedoeld was, maar niets doen is geen optie. Dat betekent namelijk Noa met pijn rond laten lopen. Wanneer ik dus niets doe en haar geen pijn wil laten lijden, moet ik haar laten inslapen. En daar kies ik dus niet voor want dan zal ik mezelf altijd blijven verwijten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Featherr: Ja, ik denk dat je die opmerking zeker niet mag zien als een verwijt naar jou toe. Het was een opmerking bedoeld van wat Annet zelf voelt en dat is iets wat ieder voor zichzelf uit moet maken. Ik denk dat je in dit geval (mede door je eigen emoties) hier iets teveel in hebt gelezen. Er zijn in dat stadium geen goede en slechte beslissingen meer. Je bent zelf degene die je beestje het beste kent, weet wat die aankan, weet hoe ze geleefd hebben en ook wanneer het tijd is om ze te laten gaan. Dat zal niemand voor jou doen. Ik denk ook dat niemand hier in dit topic een ander ooit een verwijt heeft gemaakt (ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen).

(edit)
Annet: Ja, ik bedoelde met "niets doen" natuurlijk niet met pijn rond laten lopen (want dat doen we natuurlijk niet) maar (e.v. permanent) iets geven voor de pijn tot die ontsteking weg is (hoewel ik niet weet hoe realistisch dat is voor langere termijn).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Cerna schreef:Ja, infuus zal ze zowel tijdens als na de operatie krijgen (en misschien laat ik het dan nog wel een keer doen na de pijnstillingskuur). Maar misschien hoeft het niet en kan ik het met antibiotica af.
Heb zelf ooit een ontsteking gehad boven een kroon (waarvoor je naar de kaakchirurg moet) en dat was 1 dag voor we op vakantie zouden gaan. Toen heb ik antibiotica gekregen en bleef de ontsteking een jaar weg.
Ik hoop dat het met Noa ook zo zal gaan. :epray:
Ja daar had ik ook nog aan gedacht, het kan een hele tijd wegblijven....ik heb een ontstoken wortelpunt die nooit opspeelt, heb er nog nooit een zwelling van gehad en waar dus niets aan gedaan wordt omdat er een kroon op zit. Dus wanneer de antibiotica zijn werk doet en Noa van de zwelling af is kan het ook wegblijven....Ik weet van katten waarbij de kiezen/tanden er in de loop van de jaren uitgevallen zijn en die hebben geen last gehad van ontstekingen e.d. Op een gegeven moment sterft de wortel af en is er geen pijn meer.
Enfin, eerst die zwelling weg :-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

We lopen allemaal op ons tandvlees, want we hebben allemaal tydbommetjes rond lopen, stoppen er mega energie in . En kost onszelf ook een hoop emotionele energie. Een ieder die op deze site zit hoop het wonder te vinden om onze 4 voeter te genezen .

Grrrr jammer genoeg lukt dat niet. Dus roeien we allemaal met de riemen die we hebben. De ene dag door luwte en dd andere dag weer door de storm en hebben allemaal een doel . Ons beestje zon humaan leefbaar leventje te geven
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Goed gezegd, dclizzy!

Noa wordt weer wat levendiger. Ze heeft altijd een nachtritueel door, zodra wij in bed liggen en het licht uitgaat, bovenop mij te gaan stampen. Dat houdt ze ongeveer - tot mijn irritatie want ik wil slapen, Noa - een uur vol en wat ze daarna gaat doen, weet ik niet want dan ben ik inmiddels in slaap gekneed.
De laatste 5 dagen zat ze maar ineengedoken op de klimpaal en ik miste haar irritante gestamp en gisterenavond, na ongeveer 10 minuten, daar was ze! Ik ben nog nooit zo blij geweest.
Toen ik vanmorgen wakker werd, lag ze op mijn borst en zwiepte met haar staart in mijn gezicht "Wakker worden!"

Sinds die tijd zit ze weer op de klimpaal en ik hoop dat de zon snel doorbreekt want dan gaat ze naar buiten en wordt gelijk actiever (hoop ik).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Wat fijn dat ze zich weer wat beter voelt. Hier heb ik ook een "buikkneder" als ik op bed televisie lig te kijken. Dan valt ze op mijn buik in slaap. Dan durf ik ook een tijdje niet op te staan want ze ligt zo lekker (en ze is normaal al helemaal geen schootkat). Gelukkig voor mij doet ze dat niet als ik ga slapen maar alleen tijdens het televisie kijken maar het zijn wel geluksmomentjes. Gelukkig dat Noa haar routines weer een beetje terugvind en dan straks lekker van het zonnetje kan genieten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Noa zit in het zonnetje en toen ik vroeg of het fijn was antwoordde met haar hoge miauwgeluidjes: "Heerlijk vrouwtje, alleen jammer van die wind." (ook weer gelijk een nat oog :cry: )
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

@Annet Ik was een van degenen die je bericht over Noa gelezen had zonder te reageren. Excuses, ik ben helaas niet erg attent. Ben wel blij voor je dat Noa weer irritant op je omstampt, moest daar erg om lachen. Een uur lang, hoe houd ze't vol.

@allen Ik heb voor Kasper de pipetjes voor een droge huid besteld, die hier laatst genoemd werden. (Zet Kasper onder een glazen stolp, schud ermee en het sneeuwt.) Ik zal hier doorgeven of Kasper er baat bij heeft.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Cerna schreef:Noa zit in het zonnetje en toen ik vroeg of het fijn was antwoordde met haar hoge miauwgeluidjes: "Heerlijk vrouwtje, alleen jammer van die wind." (ook weer gelijk een nat oog :cry: )
Heerlijk dat ze lekker buiten aan het genieten is...Snoet zit ook altijd graag buiten maar met een vlaagje wind is ze ook gelijk weer binnen (heeft door de wind ook wel eens een traanoogje maar trekt na een tijdje weer weg) Dus niet gelijk denken dat het weer erger wordt he ;-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie