Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
TuttiFrutti schreef:Ik heb gister een klein mini hapje rauwe rundertartaar gegeven, is dat slecht? Wilde eens kijken wat ze ermee doen.
Lizzie nam het in haar bek en begon als een gek haar kop te schudden en te eten enz.. Lotje snuffelde eraan en moest er niets van weten
Ik hoop dat iemand mij snel kan antwoorden, want ik wil straks mijn beestjes een stukje kipfilet geven. Dat kan toch, rauw?
Hoeveel gram kan ik geven als ze dit nog helemaal niet gewend zijn?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Ja hoor, dat kan. Coco krijgt elke avond kipfilet. Ik snijdt het wel in heeeeeele kleine stukjes (snippertjes) anders hoeft ze het niet.
Je kan gewoon een kwart van de filet geven hoor (dus wel in kleine stukjes). Ik moest erbij gaan zitten en het haar voor haar neus houden, toen ging ze er eerst even aan ruiken, daarna likken en daarna proeven. Vervolgens was ze verkocht
Ik geef het altijd rauw.
p.s.: snel genoeg zo?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Bedankt voor je snelle antwoord!
Heb ze met zn 2en een derde van de kipfilet gegeven. Hele kleine stukjes gemaakt.
Lotje zit er lekker van te smullen (terwijl die van de tartaar niks moest hebben) maar Lizzie krijgt het niet weg,
Ik zie dat Lizzie het heerlijk vind maar ze krijgt de stukjes niet weg, terwijl ik echt hele kleine mini stukjes gesneden heb, echt snippers zegmaar.
Ik laat ze maar even, misschien is het ook juist goed voor ze dat ze lekker langzaam eten?
Ze vinden het in ieder geval wel heerlijk!
Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar vind het best moeilijk, weet er nog niet zoveel van.
Beestjes zijn uitgegeten, maar er ligt nog heel veel!!
Nu is dat op zich niet zo erg, maar ik kan rauwe kip toch niet laten staan? Totdat ze weer honger hebben zegmaar. Dat lijkt me niet goed. Ze moeten het dus in 1 keer opeten?
ik geef het vlees laat in de ochtend, en eventueel overschot haal ik de volgende ochtend pas weg.
het ruikt dan nog niet bedorven of zo, maar het is dan wel hard en uitgedroogd geworden.
meestal is het trouwens in de namiddag al op.
Ik geef het śavonds en haal het de volgende ochtend weg. Maar meestal is het savonds laat op.
Je kan beginnen met kleine stukjes maar ik zou langzaam overgaan tot groter stukjes. Het is juist de bedoeling dat ze flink gaan kauwen zodat het goed langs de tanden schuurt en de tanden schoon maakt. Ik geef ze nu hele stukken van ruim 1 cm.
Iedere kat moet er even aan wennen, dus het komt wel goed met Lizzy
Die van mij krijgen vanavond het andere restje kipfilet, nu nog wat kleinere stukjes.
Gister is het toch nog bijna opgegaan. Lotje zat er lekker van te smullen hihi