Hoi,
Eindelijk nog eens een up-date over Winnie. Ben vandaag terug geweest naar de da, voor een controle longfoto ( had eigelijk al een maand geleden moeten gebeuren, maar door zelf ziek te zijn, is dit uitgesteld).
Ik ben eigelijk héél blij, en kan het zelf niet goed geloven....

, het was erg goed nieuws.
Zijn longen zien er in vergelijking met de vorige foto 10 maal beter uit, alle ontstekingshaarden zijn héél erg opgeklaard. Op de vorige foto lag er zo een witte sluier over z'n longen, en nu zagen ze er gewoon, bijna normaal uit !
De twee verdikkingen, waarvan de da dacht dat het tumoren konden zijn, zijn ook meer dan de helft geslonken, dus het zijn geen tumoren maar ontstekingsweefsel....
De cortisone die hij dus al enkele maanden krijgt, doet goed zijn werk....
Deze moet ik dus gewoon blijven verder geven, waarschijnlijk voor de rest van z'n leven.
De da zei, dat Winnie zijn levensprognose met zeker 30 % is toegenomen, ik ga hem dus nog een hele tijd bij mij mogen hebben, vooropgesteld dat het niet ineens acuut erger word natuurlijk.
De da kon nu hij wist dat het geen tumoren waren, ook een betere diagnose stellen. Winnie zou dus een vorm van cronische astma hebben, die onbehandeld leid tot emfyseem, en ernstige beschadiging van het longweefsel. Met de cortisone, worden de ontstekingen in de longen tegen gehouden, en is er dus geen verdere afbraak van longweefsel.
Zijn hart wat op de vorige foto erg vergroot was, door zuurstof gebrek, en het harde werk wat de longen moesten verrichten, had ook terug normale afmetingen.
Alleen maar goed nieuws dus vandaag....ik ben k'weet niet hoe blij.
De da zei ook nog dat Winnie een erg mooie kater was, goed van gewicht, gezond blinkende vacht....ikke hééél fier natuurlijk.
liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...