Warmte ....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Lotte, gisteren, 34 graden, hebben wij een kitten opgehaald uit de opvang. We moesten ongeveer anderhalf uur naar huis rijden wat ik ook erg zielig vond. Ik had een bevroren koelelement in een handdoek gewikkeld en die in het reismandje gelegd, dat scheelt alweer. Verder zijn wij ook 2 x gestopt om haar water te laten drinken.
Het is ook een idee om een natte handdoek / washand mee te nemen onderweg en daar af en toe je kat mee te aaien. ;-)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Onze katten vonden het met dit warme weer ook heerlijk om met een koud en vochtig washandje geaaid te worden. Flanna en Luna draaiden zich gelijk op hun rug, zodat we ook hun buikjes konden doen! :lol:
Verder gaf ik ze af en toe een ijsklontje in de hal (waar tegels liggen ;-) ) om mee te spelen. Ze likten hier dan ondertussen ook veel aan. De ijsklontjes moet je wel eerst even afspoelen onder de kraan, dus niet rechtstreeks vanuit de vriezer geven, om bevriezing aan de tong te voorkomen!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

IJsklontjes! Die worden hier ook op prijs gesteld. Maar wat ik er vaak mee doe: ik gooi er 1 in hun waterbakje, dan gaat zo'n ijsklontje knetteren en tinkelen tegen de rand. Dat is natuurlijk uitermate interessant en moet met pootjes en bekkie geïnspecteerd worden! :grin:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hier is het natte, koude washandje ook een succes :grin:

Vooral Rosie en Lana vinden het heerlijk.

Dat van dat ijsklontje vind ik een heel goed idee!
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Blij te lezen dat alle katten zo ongeveer loom en voor dood zijn..
Mijn poes ligt t meest van de dag onder het bed in de slaapkamer waar het t koelste is. Dat heb ik ondekt toen ik een paar keer gestressed door het huis liep en dacht dat ze weer van t balkon was gevallen.. ( voor een maand terug is dat gebeurt, ze is toen 20 uur weggeweest ofzo)
Verder loopt ze af en toe naar buiten op t balkon maar alleen als deze in de schaduw is.

De tip met de koele/bevroren handdoek ga ik straks uitproberen.. Hij ligt net in de diepvriezer..

Lea heeft echt last van de warmte. Volgens DA heeft ze ook een hartruisje misschien heeft het wel met elkaar te maken.. Spelen doet ze helemaal niet.
Weet iemand dit?

verder hoop ik voor Lea dat het snel afkoelt want donderdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje en dan gaan we ook dezelfde dag nog over....
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Luna heeft een dijk van een hartruis maar speelt gewoon.
Wel zoeken de katten nu natuurlijk de koele plekken op en bewegen niet al te veel, dat is logisch.

Als ze sloom blijft in combinatie met die hartruis, zou ik toch eens aan de da vragen om een onderzoekje en eventueel ondersteunend een (deel van een) harttabletje.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb die tip van een natte handdoek over de reismand uitgevoerd vrijdag en vanmorgen.
Beviel eigenlijk heel goed, dus dat blijf ik voorlopig maar doen.

Had er ook een natte handdoek in een hoek bij ingelegd. Daar is Xiara met haar koppie op gaan liggen. Dus dat beviel blijkbaar wel :D

Zal de ijsklontjes hier ook eens uit gaan proberen!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Laatste dagen is het weer erg warm geweest, vooral zondag. Hier gaan ze dan vaak óók nog gewoon boven liggen, de warmste plek van het huis. Vooral voor Rosa is de hitte niks; ze heeft natuurlijk een dikke vacht (ragdoll). Soms weet ze niet waar ze moet gaan liggen ,echt zielig..Zij is altijd érg rustig 's zomers, speelt ook niet/nauwelijks. Eet/drinkt wél dus het zal wel goed zijn. Volgens de DA vallen veel katten 's zomers ook wat af om beter tegen de warmte te kunnen. Ik maak dr kopje weleens nat, dat vind ze niks..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier gaan ze met zn vieren onder de ventilator liggen als het ze echt te warm word.
Natmaken kan je beter niet doen, kans dat ze het daarna nog veel warmer krijgt.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

yana schreef:Laatste dagen is het weer erg warm geweest, vooral zondag. Hier gaan ze dan vaak óók nog gewoon boven liggen, de warmste plek van het huis
Hier ook inderdaad. Ik ververs het water wel vaker nu zodat ze in ieder geval genoeg drinken. Quinto drinkt het namelijker liever niet als het al langer in het bakje zit :roll: :lol:
groetjes Sharon
Gesloten