Onderhoudsvoer en eurologist

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Nou joh, dank je. Had wel gegoogeld op andere kattenbakvulling en blaasgruis maar niet ophouden plas kan blaasgruis veroorzaken. Dan hoop ik echt dat het daardoor kwam! Want het was vrij snel daarna.

Even afwachten hoe het gaat lopen, bedankt voor alle reacties. Echt heel fijn zo´n forum.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

artemis schreef:Maar oxalaat kan bij mijn weten nooit opgelost worden, er is enkel voorkomend spul.
Dat vind ik ook een beetje raar op die pagina van eurologist. Daar staat dat de tabletten zowel struviet als oxalaatstene oplossen, maar dat laatste is volgens mij redelijk onwaarschijnlijk. Tenzij die pillen iets doen wat de reguliere geneeskunde niet kan en ik heb moeite om dat aan te nemen.
Hier ben ik nog benieuwd naar, hoe kunnen ze dat zeggen als het niet kan?

Heb net antwoord van taste of the wild:
The Canyon River Feline formula contains 0.11% magnesium based on the as fed basis of the formulation.
Dit is te hoog zeker :-( ?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

dat zou je even moeten vergelijken met het magnesium-gehalte van een paar onderhoudsvoeders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Dat is meest 0,05 dus dit is eens zo hoog :-(
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Over op plan b! Trovet asd besteld en ik ga het gewoon mengen in de hoop ze het op een gegeven moment gaan eten. Ook voor de zekerheid hills c/d (de visvariant wat ze vaak lekker vinden) besteld dan zit er maar dl methionine in, so be it maar anders weet ik het echt niet meer. Echt jammer dat ze maar een paar hapjes natvoer eet maakt niet uit welk soort.

Morgen koolvis proberen want dat vond ze wel altijd lekker en daar gooide ik een hele sloot kookvocht over. Rauwe kip en koolvis kan toch wel?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

sandyd1971 schreef:Dat is meest 0,05 dus dit is eens zo hoog :-(
k heb ook zitten kijken naar magnesiumgehaltes in de diverse voeders en het zou mede de oorzaak kunnen zijn.
het is heel verschillend waar katzels op een moment problemen mee krijgen, stofwisselingen verschillen en er is ook nog kwestie van aanleg..

heel verstandig dat je het voer verandert, dan heb je op dat front ook ingegrepen.
hoe lang ga je eurologist geven? je kunt op een moment natuurijk ook de helft gaan geven en voorzichtig aan steeds minder. die bonken knip ik door en met een snoeischaar gaat dat het snelste.. maar missch heb je gewoon de tabletjes.. die kunnen straks makkelijk in een kwart..
sandyd1971 schreef: Rauwe kip en koolvis kan toch wel?
kip heel even in kokend water en vis gekookt met slobbervocht en dat doe je al.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Had net een zak totw binnen maar daar ga ik wel weer iemand blij mee maken! En toch zit ik ook nog over sanabelle te twijfelen, de ingrediënten vind ik niet verkeerd. Ze lusten het niet maar misschien door te mengen gaan ze het wel eten.

TROVET Urinary Struvite (droog) zorgt voor een lage zuurgraad van de urine waardoor aanwezige struvietgruis en -stenen oplossen. Het lagere mineralengehalte (magnesium) in combinatie met de lagere zuurgraad voorkomt tevens hernieuwde struvietgruisvorming.
Maar trovet is zowel oplossend als voorkomend, zit daar dan niet een gruisoplossend stofje in wat niet goed is? Net zoals in RC high delution?

Heb net weer 180 tabletten (300mg) eurologist besteld en hoelang ik daar mee door wil gaan weet ik nog niet. Denk inderdaad straks afbouwen en dan kijken hoe het loopt. Vind het echt lastig geven aangezien ze zo goed als geen natvoer eet dus daarin doen gaat ook niet. Ik doe ze door de helft en dan achter in haar bek. Dat laat ze gelukkig wel toe.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

ik knip ze door en doe ze in een vitakraft kauwstaafje.
de gele variant kneed heel makkelijk en vitakraft is bij de meeste supers makkelijk te vinden. eerst stukje zonder, dan aai, dan stukje mèt en weer een stukje zonder..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor de tip maar ik wil geen snoepjes meer geven dus blijf het maar zo geven.

Ik heb de sanabelle door de RC gemengd en het bakje was helemaal leeg :-) Dus zo eten ze het niet maar gemengd wel. Vandaag krijg ik trovet asd binnen en dat ga ik ook proberen te mengen. Dus dan wil ik dus trovet (ook oplossend) en sanabelle samen gaan voeren. En dan langzaam stoppen (ong 2 weken) met eurologist. Ben heel benieuwd.

Koolvis mag je maar 1x per week geven toch? Kip wel elke dag toch? En welk rauw vers voer is er nog meer goed om wat meer vocht binnen te krijgen? Carnibest geprobeerd maar dat wilde ze niet.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Hoe gek word ik nou! Ik heb net hill's c/d binnen maar dat was toch onderhoudsvoer?? En s/d om het op te lossen?

Afbeelding rechtsonderin staat het in het nederlands.

En er staat aanbevolen gebruiksduur: ten hoogste 6 maanden.

Hoe kan dat nou? Of zit ik er nou naast?
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Ik heb nog even zitten googlen maar volgens mij heb ik het toch goed, cd is onderhoudsvoer. Raar zeg...

Maar ik ga het toch niet geven (wel zonde heb 'm al open gemaakt :-( ) Ben nu trovet aan het mengen en ze eten het wel aardig dus ik hoop straks alleen trovet te geven maar daar blijft het ook wel weer raar van dat het oplossend en voorkomend is.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door ayla »

Ik mag van meerdere da's cd rest van hun leven geven.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

ik weet niet of dat advies van die da's is ingegeven door het welzijn van de betr katzels of anders.. hun omzet in dieetvoer bijvoorbeeld..
Royal Canin en Hills en waarsch andere fabrikanten zijn er op de verpakking erg duidelijk over, zeker ook om claims te voorkomen..

http://www.hillspet.nl/nl-nl/products/p ... n-dry.html
anderhalve gram dl-methionine per kg, ja, zo kan ik het ook! en dat levenslang..?

Hills heeft smaakgarantie en als er nog 95% inhoud aanwezig is mag je de zak teruggeven en krijg je je geld teruggestort. zoek hier op het forum even naar verdere info en anders mailtje naar Hills en even overleggen met je da (als je het via je da hebt aangeschaft..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Maar dan moet toch hetzelfde staan op de sd? Want wat ik begreep lost dat op en dit was voorkomend. Wat is sd dan anders als cd?

Bij trovet staat er trouwens ook op 5-12 weken voor het oplossen en 6 maanden voor het verminderen, en voor verlening de dierenarts raadplegen. Dus ik ga nog even trovet gebruiken en dan toch mooi proberen over te gaan op sanabelle.

Edit: Ik dacht echt dat er bij onderhoudsvoer iets anders erop zou staan als die 6 maanden. Dus vandaar dat ik zo stond te kijken dat bij de c/d dat erop stond.
Laatst gewijzigd door sandyd1971 op 02 aug 2014 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

En sorry voor de vragen hoor maar wat zit er in RC s/o high dilution om te verzuren want daar zit geen dl-methionine in?
Plaats reactie