Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat het goed afloopt, hopelijk ook een gouden mandje voor het andere poesje.
Geweldig dat er mensen zich hebben ingezet om dit mogelijk te maken voor deze diertjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Dinky »

Fijn dat jou goede inzet zo wordt beloond en deze twee poesjes nu een fijn huisje kunnen krijgen :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cari »

Geweldig nieuws :edance: ! Hoop dat het lapje ook snel een heerlijk thuis krijgt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Jantina »

Oh wat super goed zeg!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Typicalme
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:02

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Typicalme »

Het rode poesje heeft de naam Kyla gekregen van haar nieuwe baasjes, en blijkt een heerlijke kletskous te zijn en ontzettende knuffelkont! Zo leuk om te horen, daar hebben we het allemaal voor gedaan! Nu ons Lapje nog, hopelijk ook voor haar een goude mandje in de toekomst, het leven onder de container is in elk geval verleden tijd!
Cerna

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cerna »

Geeft toch een goed gevoel dat je deze twee poezen hebt kunt redden!
Willen die mensen niet ook het lapjespoesje? Het waren toch, neem ik aan, vriendjes en het zou leuk zijn wanneer ze bij elkaar mogen blijven.
Gebruikersavatar
Typicalme
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:02

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Typicalme »

Ja dat zou zeker mooi zijn, ze waren inderdaad vriendinnetjes en het lapjespoesje was schuw naar mensen maar ontzettend lief voor andere poezen, met kopjes geven enzo, aandoenlijk om te zien. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Hokazo dus ik ga ervan uit dat zij daar in goede handen is, ook worden we op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cari »

Misschien ga ik eens langs bij Hokazo..... een vriendje of vriendinnetje voor Yuki speelt regelmatig in mijn achterhoofd en ik ben gek op poesjes die poesjes kopjes geven. Hokazo heeft de laatste tijd veel
schuwe halfwasjes geplaatst - het komt sowieso goed met haar!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door G+S »

Onze Sem komt ook van hokazo en ze hebben me daar prima geholpen toen! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Typicalme
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:02

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Typicalme »

Hoi allemaal,

Hier nog even een berichtje over Nena ('lapje') van het asiel Hokazo:

"Onze Nena is een bangerik. Maar ze is zoveel meer dan dat! Het is echt een geweldig leuk meisje. Beeldschoon, nieuwsgierig, speels en vooral ontzettend sociaal. Angst komt niet in haar woordenboek voor als het om haar soortgenootjes gaat. Ze is dan ook de beste vriendjes met iedereen uit haar kamer. Nena geniet met volle teugen van alle aandacht die ze krijgt én kan geven; dollen, ravotten, smoezen, tutten en soezen. Alles doet de kleine meid samen met één of twee van haar nieuwe vriendjes. Nena is echt een fantastisch kattenkatje.

Nena is nog een jong meisje. Ze is net een jaar oud (geboren rond 1 maart 2013) en heeft waarschijnlijk al die tijd buiten op straat doorgebracht. Contact met mensen had ze niet, althans niet op de goede manier. Het zoveelste slachtoffertje van de onachtzaamheid van onze soort. Zo triest als je al die hummeltjes het asiel ziet binnenkomen. Zeker als je bedenkt dat dat vermoedelijk slechts het topje van de ijsberg is. Nena is een tijdje geleden gelukkig door lieve en volhardende vrijwilligers van een collega-organisatie van straat gehaald. Het bange meisje – door schade en schande wijs geworden – liet zich niet zomaar vangen, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Geweldig! Want nu heeft ook de kleine Nena eindelijk een kans op het leven dat elke kat behoort te leiden. De kans op een veilig en warm thuis, bij lieve mensen die een beetje geduld met haar hebben en haar achtergrond begrijpen.

Een paar weken eerder was het zusje van Nena al gevangen en naar het asiel gebracht. Zij had slechts een paar dagen nodig om het goede in de mens te zien en veranderde binnen no-time in een vreselijke knuffelkont. Zo snel gaat het bij Nena niet. Het meisje heeft wat meer tijd nodig om te beseffen en voelen dat we echt te vertrouwen zijn. Toch zet ze dagelijks stapjes vooruit. Als je haar rustig benadert, rent ze al niet meer voor je weg. Ze blijft liggen waar ze ligt. Aaien is nog echt een brug te ver, maar Nena komt er wel! Het is een dapper meisje en in een rustige, liefdevolle omgeving - waarin ze elke dag dezelfde, vertrouwde gezichten ziet - ontwikkelt ook zij zich uiteindelijk beslist tot een heerlijk huisgenootje. Wil jij haar die kans graag geven? En heb je al een of meerdere sociale viervoetertjes in huis die een maatje absoluut zullen verwelkomen? Wacht dan niet langer en kom de lieve Nena heel snel halen!"

Het gaat dus goed met haar!! Als je dit mooie meisje wil bewonderen kan dat via deze link:

http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=304786

Ik hoop dat hij het doet!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Nena, mooie meid ;)
Nu duimen dat er snel een geschikte verzorger/huisje voor haar komt waar ze lekker zichzelf mag zijn :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cerna »

Wanneer je het verhaal leest, heb je de neiging om te zeggen "breng maar, genoeg ervaring met bangerikken (die inderdaad heel sociaal zijn naar soortgenoten)", maar die tijd heb ik gehad. Heb helaas niet meer de energie.

Fijn dat het goed met haar gaat en nu maar hopen op een huisje waar ze helemaal tot haar recht kan komen.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door BloemTetsu »

Hier hetzelfde gevoel. Los van de tijd die ik niet heb, zit een bangerik niet te wachten op een baby.

Daarom gaan we lekker duimen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door jennli »

Wat een prachtige poes en wat een mooi en eerlijk verhaal. Ik duim voor een gouden mandje.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cari »

Bij Hokazo komt 't uiteindelijk altijd goed met de bangerikjes.

Uitvergroot zie je pas echt hoe mooi ze is - die rooie puntjes aan haar zwarte oortjes :verliefd:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 4330_n.jpg
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie