Gebitsoperatie en herstel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Dank je wel Roos...

Groetjes van Nova
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Dag Kimba, leuk om je te ontmoeten en hopelijk word je weer helemaal gezond!

Is Kimba black-silver tabby spotted (= stipjes)? Noa lijkt op hem maar is blotched (= streepjes) en Noa heeft groene ogen. Ben altijd benieuwd: van welke cattery?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door BillyJean »

wat een snoepie is Kimba. Mooie kat!!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi Noa, ik vindt je ook ontzettend mooi hoor. Wat een schatje zeg...
Kimba is inderdaad een silver-tabby spotted. Blotched vind ik ook erg mooi en ook vooral deze mooie groene ogen. Kimba komt uit een cattery in Duitsland (Edenplace). Kun jij je nog herinneren aan een reclame van Whiskas waar een poesje zo'n beetje sneeuw op haar hoofd kreeg? Dat is zijn moeder. Wij waren toen ook in Belgien kijken, want ik wilde een echte silver-tabby. In Nederland vond ik dit toen niet? Waar komt Noa vandaan?
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

dank je wel Elly, maar dat kleine schatje van jou is ook erg leuk hoor!!
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Ja, die reclame herinner me zeker nog! Whiskas is gek op de tabby Britten :smile: En wat leuk dat Kimba zo'n beroemde mama heeft.
Noa komt uit Geldrop, cattery van Pointwood (zij fokt niet meer) en Noa's bet-overgrootmoeder was Anni-Speed of Edenplace. Zijn ze dus ook nog een beetje familie.

Hoe heetten Kimba's vader en moeder?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door BloemTetsu »

Goede berichten en wat een schatje :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

hahahahaha.....inderdaad familie, niet te geloven hoe klein is de wereld....grappig zeg. :grin: :grin: :grin:
Zijn moeder heet Rea en zijn vader Wild Boy Rex en zijn grootvader is Bimbo. Ook een super mooie kat, die staat ook nog op hun site. Hij is inmiddels al 17 jaar oud.
Groetjes aan ons nefje...hahaha en aan alle andere schatten natuurlijk ook
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

En Wild Boy Rex was ook de vader van Anni Speed of Edenplace. Dus Kimba en Anni Speed waren halfbroer en -zus (andere moeder) en daarmee is Kimba - even denken - de bet-overoom van Noa. En Bimbo is inderdaad erg mooi.
Grappig, je gaat helemaal naar Duitsland en de fokker van Kimba haalt haar kat(ten) uit Nederland want Bimbo komt van cattery de Broeckloni en dat is een Nederlander die nog steeds fokt.

Ik zag Rea niet bij de VIP's staan (of heet ze officieel anders?).

Trouwens, alle Britten zijn familie van elkaar. Pas sinds de jaren 70 zijn de verschillende kleuren wat uit elkaar gegaan, maar mijn 3 Britten Amber (blauw), Noa en Milka (chocolate; zie avater) hebben uiteindelijk allemaal dezelfde voorouders (ik heb hun stambomen (incl., indien mogelijk, foto) tot 1906 uitgezocht.)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Nou dat is toch sterk zeg...niet te geloven, maar ik vind het toch wel erg leuk!

Nee Rea is al een paar jaar niet meer van de partij. Weet ook niet zeker of ze haar nog hebben? Op een gegeven moment mogen ze natuurlijk ook niet meer fokken, zover ik weet.
Oh echt, wat een werk, maar leuk hoor dat je dat allemaal uitgezocht hebt. Dat vind ik toch wel erg mooi, ook dat je zover terug kon gaan...Bedoel tot 1906 dat is voor een kattenstamboom toch wel erg veer terug. Gaaf zeg! Ik zou ook het liefste nog meer katten om me heen willen, maar daar heb ik helaas niet de partner voor. Mijn Oma had altijd heel veel katten en daar ben ik mee opgegroeid en ik geloof dat ik daardoor ook mijn passie voor katten heb ontwikkeld. En mijn droom was het ook altijd om een toen zogenoemde Whiskas-kat te willen hebben en daarom is Kimba voor mij ook zo erg speciaal.
Groetjes,
Nova
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Ik heb nog een mooie foto van Rea maar ik krijg hem niet op de site...te groot denk ik
moet even kijken of ik hem kan verkleinen
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Ben benieuwd naar de foto.

Maar goed, nu terug naar je beginvraag. Kimba heeft tgv Forl tandvleesproblemen. Wat gebeurt hier nu mee (behalve kiezen trekken)? Want het proces zal natuurlijk gewoon doorgaan totdat hij een leeg bekkie heeft (net als Noa).

Voor Noa heb ik homeopatische korreltjes (Mercurius Corrosivus) en die helpen bij haar heel goed. En ook Gijs op dit forum heeft korreltjes (lees: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 75&t=26470). Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben ze via homeopatisch dierenarts Atjo Westerhuis in Dodewaard. Maar een andere hom. dierenarts kan dit (of iets anders) natuurlijk ook voorschrijven.

Ook heb je Gingivit via http://www.huisdierendokter.nl/. Ik heb dit voor onze oudste kat Cochi die tandvleesproblemen heeft, maar vanwege zijn leeftijd (18) en nierproblemen niet meer onder narcose mag waardoor er niets aan gedaan kan worden. Ik heb ze echter net in huis en weet nog niet of het helpt. Van Mercurius Corrosivus weet ik dat echter wel en ik ben er erg enthousiast over.

Iets om te overwegen?
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Ten allereerste onwijs bedankt dat jij en velen van jullie meer zo betrokken zijn om Kimba te helpen. Dit vind ik heel aardig.
Maar om je vraag te beantwoorden. Ik heb hier ook al verder gezocht. Van de DA kreeg ik Dental brokken me van RC. Maar ook deze slikt Kimba grotendeels door zonder te kauwen. Plus en mss is dit overdreven, maar ik las dus op het net onder Pro indicaties stond Hartaandoeningen bij dit voer. Kijk bij metacam is het ook niet elke kat die ermee problemen krijgt, maarja toch gebeurd het vaker als een arts het toegeeft? Dus had ik twijfels hierover. En juist onze britten hebben een groot hart en zodoende kunnen ze eerder last krijgen voor hartaandoeningen (ook dat las ik). Nu ga ik langzaam overschakelen naar het voer british shorthair 34 van RC (hiervoor Indoor 7+, hele kleine brokjes) naar toch iets grotere. Maar Kimba slikt het meeste door zonder te kauwen. Brokken kauwen tegen tandplak werkt dus voor Kimba niet. Wat ik gevonden heet Plaque off of Orozyme bucco fresh (100% natuurlijk product op basis van algen). Hier kreeg ik van de DA een monstertje mee. Heel weinig onder het voer gedaan van Kimba vandaag, maar hij maakte een grote boog om het voer en at het niet op.
Met Atjo Westerhuis had ik van de week al gemaild. Maar hij kan mij niet echt verder helpen. Misschien bel ik hem nog een keer vlg. week (hij was nu op vakantie) en vraag hoe ik hiermee om moet gaan.
Van die korreltjes had ik in jullie forum gelezen en had deze ook opgezocht maar kon geen beschrijving meer vinden op het internet omdat dit niet meer erbij geschreven wordt bij homeopathische middelen tegenwoordig. Ik heb wel begrepen dat het eigenlijk een middel is voor mensen? Klopt dat?
Ben alleen bang hoe ik deze aan Kimba kan gaan geven? Of kan je ze klein hakken? of zoiets? Onder het voer lukt bij hem ook niet. Hij is heel heel eigenwijs en kieskeurig met zijn eten. Altijd geweest.
De DA die Kimba geholpen heeft aan zijn tandjes zei toen alleen maar tegen mij dat ze nu alles weggehaald hebben en dat dit nu over zou moeten zijn. Dat snapte ik toen ook niet omdat ik zelfs gelezen had, dat FORL weer terug kan komen?? Ik moest ook niet terug voor controle? Ik vind dit nu toch wel een beetje raar allemaal. Het is dat er toevallig zoveel aan de hand was in de laatste 3 weken met Kimba en vandaar dat de DA tot 4 keer toe in zijn bekkie heeft gekeken, maar anders had ik hier niet voor terug gemoeten.
Heb jij toevallig een omschrijving van Mercurius Corrosivus? En kan je die zomaar geven?? Ik zal zo ook nog even het verhaal over Gijs lezen.
Annet nogmaals bedankt voor je uitstekende hulp. Ik ben met de hele situatie van Kimba zo overrompelt geweest, dat ik nu pas weer over hoe het verder moet, ga nadenken. Ik dacht echt, dat ik mijn lieve kleine kater zou verliezen. En nog steeds is hij niet de ouwe. Maar ik wil even rustig afwachten en wat tijd geven, mss moet hij gewoon erg herstellen van die operatie en van het metacam.
Wat ook zo raar is dat ze bij de DA absoluut geen verklaring voor hebben waarom Kimba met zijn hoofd blijft schudden na het eten meestal ( maar ook tussendoor) en waarom hij soms een beetje moeilijk gaat slikken?
Helaas is Dodewaard voor mij te veer, het is 1,5 uur rijden. Maar mss moet ik maar een telefonisch afspraak met Atjo Westerhuis maken.
Maar morgen begin ik eerst maar met een homeopathisch kuurtje voor Lever en Nieren om al het gif wat sneller uit zijn lichaam te verwijderen. Ik hoop dat hij hiermee ook wat meer opknapt.
Wat een lang verhaal...hahaha :grin:
Groetjes,
Nova
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door castratenkoor »

Wat goed helpt om het gebit schoon te zagen, is kluiven op eendagskuikens en stukjes rauw kipfilet.
Eens per week wat rauw rundvlees. Door het eraf bijten slijpen de kiezen langs elkaar en zelfs als er al flink tandsteen aanwezig is slijpt dat er af.
Ik vries alles eerst in in kleine porties, dit om bacteriën en kans op wormen ed tegen te gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi Dinie,
Ik wilde en half jaar geleden over stappen naar rauw voeding en dat is me niet gelukt met Kimba, dus ik kan me slecht voorstellen dat hij dit gaat eten?!
Maar bedankt voor de tip... :grin:
Plaats reactie