Felimazole

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

Nog even een update, ik heb een dag geen zalf in zijn oortjes gesmeerd om de boel een beetje met rust te late komen. Ik wissel nu per dag af welk oor ik gebruik en hij heeft volgens mij nu geen pijn aan oor. Hoe het verder met hem gaat weet ik niet zo goed. Vandaag lag hij de hele dag plat op de magnetron (koud metaal) met trieste blik in oogjes maar vanavond naast mij op de lening van de bank.
Zie wel dat hij beetje moet 'werken' voor ademhaling, bij mijn andere kat zie ik nauwelijks beweging in de borstkas.
Cerna

Re: Felimazole

Bericht door Cerna »

Het is moeilijk om bij een oude kat precies in te schatten hoe ze zich voelen. Dat heb ik bij Cochi ook. Er zijn weken bij dat ik denk dat hij het eind van de week niet haalt en ik heb het nog niet gedacht of hij begint zijn hele bak met eten leeg te eten. Maar hij wordt zo mager. Wanneer ik de breedte van zijn onderrug meet (net onder de taille) dan is dat niet meer dan 8 cm (Cerná ongeveer 20 cm!) en dat voor een kat die 10 kilo gewogen heeft. En hij is volgens mij doof. Een rollator zou ook heel geschikt zijn voor Cochi.
Maar hij eet en poept nog goed en dat blijft voor mij het criterium.
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

nog maar weer eens berichtje over mijn zorgenkind/bejaarde.
Net bij de dierenarts geweest, ondanks dat ik dacht dat hij echt wat aangekomen was is hij toch afgevallen en leverwaardes erg slecht.
Aangezien hij echt nauwelijks eet en dat heel zwaar is voor zijn lever gaan we hem maandag opnemen en krijgt hij een paar dagen een sonde.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Felimazole

Bericht door Dinky »

Sterkte met de opname!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole

Bericht door Adriana »

dat is een niet erg vrolijke situatie
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... zole-25-mg
dit is de bijsluiter van felimazole en daar komt bij de bijwerkingen het begrip hepatopathie voor en dat is ziekte van de lever... leverkwaal dus.. en ook niet eten..

er is een prima alternatief voor felimazole en dat is carbimazol en dat lijkt me veel minder belastend. we hebben de nodige topics over felimazole, de bijwerkingen waaronder niet meer eten en verzwakken en mogelijke oplossingen. missch daar toch ff doorheen lezen, zoekfunctie zit rechtsboven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

Adriana, hij krijgt inderdaad sinds een maand carbimazol via oorzalf, echter de T4 was vorige week nog steeds 168
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole

Bericht door Adriana »

de ervaring leert dat het instellen van schildklierkatten langzaam gaat, het lijf zal tijd nodig hebben om aan te passen. wel goed dat hij nu gevoed wordt en dus voedingsstoffen binnen krijgt. zielig hoor, je lieve dier zo te zien, hoop en duim dat het helpt en de situatie en zijn conditie verbetert...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Felimazole

Bericht door kansarmedieren »

De carbimazol oorzalf is moeilijk te doseren is het niet mogelijk om het tabletje te pulveren en door de het voer te doen bv nu door het sonde voeding? Ik heb hier ook een opvang kat die niet te behandelen is met tabletjes ingeven die krijgt het ook door het voer wordt goed gegeten. ik zou het eens proberen, veel succes.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Felimazole

Bericht door Ms Maaike »

Felimazole mag je toch niet verpulveren?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

hij krijgt geen felimazole meer, daar reageerde hij toch niet meer op.

Pillen mengen door het eten heeft alleen nut als hij het eten dan ook opeet.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Felimazole

Bericht door kansarmedieren »

Maar het kan nu toch door het sonde voer ? En als die weer zelf eet dan kan het door een beetje eten .
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Felimazole

Bericht door kansarmedieren »

Ms Maaike schreef:Felimazole mag je toch niet verpulveren?
Felimazole mag wel verpulverd worden het doet niets af van de werking. Maar omdat het voor jouw als mens ook werkt op je schildklier moet je er voor zorgen dat je het niet binnen krijgt. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor carbimazol.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Felimazole

Bericht door Ms Maaike »

Ah, weer wat geleerd. :)

Computergirl, sterkte! Wanneer mag hij weer naar huis? En hoe gaat het inmiddels met hem?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
computergirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 feb 2013 09:57

Re: Felimazole

Bericht door computergirl »

het plan was dat hij 3 dagen aan het sondevoeding zou gaan om aan te sterken, dus woensdag weer naar huis.
Vannacht had hij voedingssonde en de kap eraf gekregen hoorde ik van de assistente vanochtend.
Ik ga na het werk weer bij hem kijken
Plaats reactie