Kater of poesje?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater of poesje?

Bericht door nellebel »

collega van mij heeft 2 kittens uit het asiel gehaald ,beide bleken schimmel te hebben. het heeft een jaar geduurd voordat alles echt schimmelvrij was. zij heeft het zelf ook gehad en haar vriend ook. ze zijn beide bij de huisarts geweest, want je draagt het soms ook al zie je het niet, maar zo blijf je elkaar aansteken. het is zo moeilijk te bestrijden. zij sopte haar hele huis dagelijks met dettol en iedereen aan de medicijnen.Uiteindelijk bijna een jaar verder heeft de DA besloten beide katten kaal te scheren. zo waren ze beter te behandelen. nu pas, ruim een jaar later is ze helemaal schimmelvrij. die test moet namelijk ook nog een keer herhaald worden. zij moest ook heel erg oppassen met het op bezoek gaan bij mensen met katten en honden. goed handen wassen enz. als ik het zo hoorde was dat echt een ramp voor haar en de katten. ik wens je er vee lsuvcces mee. en goed laten controleren. zij dacht ook een paar keer dat ze schimmelvrij waren, maar het bleek nog ergens te broeden ook al zag je het niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Ja dat het een ramp is geloof ik graag. Maar ikvind mijn DA op dit moment een nog grotere ramp, dat ie superkinderachtig doet, en mij mijn 65 euro niet terug geeft.
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Kater of poesje?

Bericht door Xtrada »

Nou, na lang wikken en wegen heb ik eindelijk mijn geld terug, ga nooit meer naar deze DA.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kater of poesje?

Bericht door BillyJean »

Imaverol staat alleen geregistreerd voor het gebruik bij honden.
Het wordt wel bij katten gebruikt, maar daarvoor is het dus niet ontwikkeld en daardoor geeft de fabrikant dit advies


Ik vind het wel heftig dat je je DA een schoft noemt, die man heeft ook de verkoper van MP gebeld, wat ik heel goed van hem vindt.
Al ben ik bang dat verkoper er niets mee doet....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie