Plannen ietsjes gewijzigd

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Update Dodge en een vraagje

Bericht door pearlsofpassion »

Hou er wel rekening mee dat waar je het druppelt, ze er aan willen likken, mee knuffelen maar er ook mee kunnen gaan stoeien...
Ze worden er heel blij en opgewonden van maar daardoor denken ze minder aan andere dingen en is er dus minder stress... In die zin worden ze rustiger in een stressituatie, maar het is niet dat ze ervan in slaap vallen of zo...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Oké. Misschien handig om op de krabpaal wat te druppelen. Daar kan Chevy zich aardig op vermaken.
Lokt misschien Dodge dan ook wel.
Ik ga volgende week een potje halen en moet dan even zien waar ik het druppel.
Had er nog nooit van gehoord dat katten er zo op reageren, wel grappig :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Sommige katten zetten hun tanden er ook in, dus geen valeriaan op je dure bankstel of zo. Hier werkt het het beste op trappelzakjes

Afbeelding
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Duur bankstel, haha, een krijgertje! Gratis en voor niets :grin: . Maar het moet natuurlijk nog wel eventje mee hé. Dus maar niet op het bankstel.
Ik wil nog zo'n trappelzak halen ergens. Of zelf wat knutselen. Chevy was gisteren met een kussen bezig, zag dat ze dat toch wel leuk vond.
Heb misschien nog wel wat oude kussens liggen, kleintjes, misschien vind ze dat ook wel leuk.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Bij wijze van spreken hè dat dure bankstel, hier ook een 2-de hands maar ik doe er toch maar geen valeriaan op ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Nee, snap je wel hoor ;-) . Ga dat ook niet doen. Het plan was om hier nog wel even mee te doen. Toch zonde al die gaatjes erin.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door pearlsofpassion »

Peet schreef:Duur bankstel, haha, een krijgertje! Gratis en voor niets :grin: . Maar het moet natuurlijk nog wel eventje mee hé. Dus maar niet op het bankstel.
Ik wil nog zo'n trappelzak halen ergens. Of zelf wat knutselen. Chevy was gisteren met een kussen bezig, zag dat ze dat toch wel leuk vond.
Heb misschien nog wel wat oude kussens liggen, kleintjes, misschien vind ze dat ook wel leuk.
Met een knuffel kan je ook proberen. Vroeger was Cuzco gek van onze oude pantoffels. Tegenwoordig stoeit hij enkel met Luis en die snapt het concept niet... Valeriaan of niet, hij snapt het niet. Hij heeft dan ook altijd vriendjes gehad...

Kleintje doet er wel nog al eens gek mee, echt mee trappelen en bijten, knuffelen niet, maar precies liever als er geen valeriaan op zit... Tja, elke kat anders zeker... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Cari »

Ik zou ook voorzichtig zijn met valeriaan op gevaarlijke hoge plekken. Ze willen er nog wel eens knap maf van doen en dan liggen ze zo beneden..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Klopt, goed advies Cari, ik doe het altijd alleen op op de grond liggende dingen. Sommige katten gaan volledig uit hun dak. Maar er zijn er ook die er niet warm of koud van worden, hier bij mij ook.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 21 nov 2010 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door MarjanR »

Tja, Teun en nu Bibbi reageren schijnbaar niet op valeriaan.
Ze gaan in iedergeval niet zo maf doen als Moos en Sara.
Maar het kalmeert wel, merk ik nu ook aan Bibbi.
En Teun is ook voor 75% ontdooit nadat ik wat kussentjes besprenkeld had met de stof.
Dat er geen maffe reactie komt op de valeriaan, houdt niet in dat het niet werkt is mijn ervaring tenminste.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Ga ik dan zeker niet doen op hoge plekken. Dit soort dingen vind ik wel goed om te weten.
Zul je zien dat die van ons er ook niet op reageren. Had een speeltje gekocht met cat-nip (of hoe je ook schrijft) Ze vind er totaal niets aan. Maf beest.
Maar valeriaan is allicht te proberen als Dodge komt.
Bedankt voor de tips!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Mijn Bob reageert ook 0,0 op catnip. Maar met valeriaan gaat hij volledig uit zijn dak, zie foto.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Gek hé, je zou verwachten dat ze dat dan wel lekker vinden, niet dus!
Ga dinsdag een potje valeriaan halen. Eerst eens kijken hoe Chevy erop reageert.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door Peet »

Ik geloof dat Chevy heeeeeeel hard toe is aan een vriendje! Nog ruim een week en dan kan ze haar poezenhartje ophalen!
Het zal natuurlijk niet gelijk een gezellige boel zijn, maar Dodge en Chevy zijn allebei wel gewend met andere katten te leven. Dus dat voordeel is er.

Maar wat een ding is die Chevy. Tot nu toe een lot uit de loterij!
s'Nachts gaat ze mee naar bed. Meestal blijft ze heel rustig tot ik op sta. (Leon heeft meestal nachtdienst)
Zo eens in de week heeft ze speeluur heel vroeg in de morgen. Dan gaat de slaapkamerdeur open en mag ze daarbuiten gaan spelen. Vind ze ook hélemaal prima. Gaat ze naar beneden en gaat ze daar rommelen. Vind tot nu toe nooit iets wat ze gesloopt heeft ofzo. Als ik dan opsta zit ze bovenaan de trap te wachten op me, lief! Denk dat ze mijn wekker hoort.

Verder reageert ze ontzettend goed op stem. Als ze iets niet mag, en dat is niet veel ;-) , dan hoeven we maar 'Nee' te zeggen en ze is al weg. (salontafel en schouw en ons bord eten zijn verboden terrein... wel wetende dat ze lekker op tafel zal zitten/spelen als wij er niet zijn natuurlijk, daar ben je kat voor :grin: )

Al met al.... hier 2 verliefde mensen!

Ook wel bewust dat het met Dodge ws een beetje een ander verhaal zal zijn. Die is véél minder gewend dus zullen we rustiger aan mee moeten doen om een band te krijgen. Maar dat is ook wel weer een uitdaging.

Enne.... er waren in m'n omgeving mensen die dachten dat wij katten niet leuk zouden gaan vinden omdat ze compleet hun eigen leven leiden. Maar ik kan er eigenlijk wel om lachen. Pak je ze op om te knuffelen. Nee! Nu niet! Ik moet spelen! Oké schat, lekker spelen dan.
Echt een schootkat is het ook niet, maar ze zoekt je wel op. Is altijd wel in dezelfde ruimte te vinden waar wij zijn.

Al met al! Totaal GEEN spijt! Het is ook super praktisch. Als we langer weg zijn zitten de kennelhonden prima. En kat vermaakt zich ook wel. En dan toch ook héél blij dat er nog 1 bij komt!

Zo, eventjes een verhaal, wilde het zomaar even kwijt. :grin:
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plannen ietsjes gewijzigd

Bericht door castratenkoor »

Nou dat verhaal heb ik gelezen en ervan genoten - heel positief allemaal.
Ook dat jullie je realiseren dat je geduld zult moeten hebben met nummer twee.
Hopenlijk is de match goed en kunnen de katten snel met elkaar overweg.
En hechten ze zich ook goed aan jullie.
En dat lukt misschien niet in een week of een maand, maar komt tijd komt raad.
Je bereikt heel veel met geduld en liefde.
En ik spreek uit ervaring, ik heb hier heel wat onmogelijke katjes in huis gehaald.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie