Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Nyncke »

Wat een mooi beestje, weet je al hoe hij gaat heten?
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Nou... de situatie ligt anders. Adriana heeft me haarfijn uitgelegd wat voor consequenties nierfalen met zich meebrengen. En ik denk, dat dat voor mij als beginnende kattenliefhebber niet verstandig is, een beestje te nemen die je gaat zien lijden en steeds weer mee naar de dierenarts moet... Dus helaas... denk ik dat ik deze af moet zeggen.

Mijn oog is nu wel op Noorse Boskatten gevallen (vond ze sowieso al mooi om te zien, maar had ze nog nooit in het echt gezien). Nu nog even kijken of dat financieel haalbaar is voor mij als studentje.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Adriana »

hihi, misschien is er in deze tak van sport wel een herplaats noorse bos(solo)poes te vinden, die het hele krabmeubel voor zich alleen wil en die je de oren niet van het hoofd eet.
een volwassen poes alleen met een toegewijd baasje is echt niet zielig hoor, we hebben hier zo'n portret als lat-poes bij mijn latvriendje en dat gaat geweldig goed.
katten slapen een redelijk deel van het etmaal en richten het meestal wel zo in dat ze wakker zijn als baasje in de buurt is!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Nee ok, dat is ook nog een optie. Maar als kitten is het toch leuker dat het er twee zijn. Maar ik kan natuurlijk ook een htk-kitten doen en een noorse boskitten.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Nyncke »

Ik vind het super dat jij nadenkt, besluiten neemt en erop terug durft te komen als het niet een goede keus was.

Ik wilde hier de Duim omhoog! plaatsen maar de smile doen het niet...maar DUIM OMHOOG voor jou!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Adriana »

:thup: :thup:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Wow, dankjewel haha!
Ik vind het zelf nogal draaikonterig van mezelf, maarja.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Adriana »

nou nee, ze hebben je onvolledig ingelicht en ze hebben de plicht dat wèl te doen, anders wordt het 'kat in de zak' en dat is niet netjes.
ze konden jouw situatie inschatten en ze wisten dus waar ze je mee naar huis zouden sturen en dat begrijp ik wel maar ik vind dat niet zo jofel.
laten ze dan die poezel meegeven aan iemand die nog meer nierfaalkatzels heeft en van de hoed en de rand weet, maar niet aan een starter met krappe financien.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Nee precies, dat vind ik ook niet netjes. Die medewerkster daar wilde hem sowieso niet meegeven vlak voor sluitingstijd, maar wel laten reserveren dus...
Ze hebben nog meer katten maar ikg a daar gewoon niet meer naartoe, niet netjes van ze.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door castratenkoor »

Het leek mij ook niet echt een kat voor een beginneling (niet laagdunkend bedoeld). Dus alleen maar goed dat Adriana je gewaarschuwd heeft voor de gevolgen van die aandoening.
Ik zelf heb 2000 euro uitgegeven aan een kat met die kwaal, maar die doet het nu goed.

Mijn advies is neem twee kerngezonde kittens uit asiel of goed opvang.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Dankjewel, toch aardig dat je dat niet meteen uitgesproken hebt. Wel bedankt dat je 't nu toch doet. Maar ik ben er nu zelf ook uit ja. In ieder geval geen ongezonde kat. Dat oortje was nog tot daaraan toe, maar nieren zijn van levensbelang.

Hoewel ik dan wel een verzekering kan afsluiten, maar dat wil ik sowieso doen waarschijnlijk.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Nyncke »

Adriana schreef: :thup: :thup:
Dank je, Adriana!
En graag gedaan Meowth, de katten die jou als baasje krijgen, mogen en zullen "in hun pootjes wrijven!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Meowth »

Haha, nou ik hoop dat ik alles goed ga doen. Hulde voor dit forum in ieder geval! (Nouja vooral de mensen dan ;-))

Ik wacht nu af op een mailtje van een noorse boskatten cattery, om daar een keer te gaan kijken. Help, wordt slecht voor m'n portemonnee :lol:. Nouja, in ieder geval kijken...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door Nyncke »

Weet iemand nog die link van site waar herplaatsplekken voor raskatten werd gezocht?
Stond hier een haffel maanden terug een link naar maar kan die niet meer terug vinden.

Of ga je nu voor een kitten kijken?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pretnestje, asiel of kittens opvangen?

Bericht door castratenkoor »

Je noemt jezelf "draaikonterig" - dat zie ik toch anders. Het is geen meubel wat je aanschaft maar een levend wezen. En daar mag je best heel goed over nadenken. Het is een maatje voor een jaar of 18.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie