# Topic over mijn toekomstig katje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Umimeis »

:lol: ja, ik moest die zin ook 2x ff lezen.........daarom kun je beter face to face discusseren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Camoth schreef:Wat ik overigens bedoelde met dat het geen zin had was niet dat ik dacht dat je geen dierenvriend bent, maar je hebt je besluit al genomen. Dus ik kan wel zeggen wat er aan marktplaats mankeerd, maar het verandert niet dat je toch die kat gaat nemen. Dat was wat ik bedoelde met dat het geen zin had. Dat is niet jou in een hokje plaatsen, dat is mezelf energie besparen.
Maar dan zeg je wel dat elke kat in marktplaats niet oke is.
Dat vind ik ook in een hokje plaatsen.

Moet de kat natuurlijk nog zien of die gezond is enzo, maar verder staat mijn besluit inderdaad vast. :)
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Camoth schreef: Oww... dat bedoelt Patrick. Nu zie ik dat je het ook anders kan lezen dan hoe ik het bedoelde. Pff... je moet wel oppassen hoe je alles formuleert zeg.
Neehoor je hoeft niet op te passen dus geen gepfff, gewoon een vergissing SORRY nogmaals.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Umimeis »

Pff... je moet wel oppassen hoe je alles formuleert zeg.


jaja, ik weet daar alles van, had laatst ook al mot met iemand hier op het forum omdat ik het anders had geformuleerd dan ik bedoelde.


Maarrre....
Oke, je neemt een kitten vh Marktplaats, mocht je er nog 1 willen, ga je dat dan wel via het asiel doen???
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Camoth »

PatrickvH schreef:Dus je ontkent niet dat je mij ergens van beschuldigd?
Dat is dan in ieder geval iets. :)

Misschien handig als je niet alles wat ik zeg verdraait naar het negatieve. Ik zeg slechts dat je besluit al vast staat. Als dat een 'beschuldiging' is dan weet ik niet waarvan.

En ik zeg niet dat geen enkele kat van marktplaats okay is. Ik zeg dat het risico op een probleemkat groter is en dat je daarmee mogelijk stimuleerd dat mensen katten slecht behandelen. Ik zeg niet dat je 100% zeker een slechte kat koopt, ik zeg alleen dat er alternatieven zijn die in zo ongeveer elk opzicht beter zijn. Conclusie: het is verstandiger om je kat niet van marktplaats te halen. Maarja, je besluit staat dus al vast zoals je zegt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Laten we ontopic gaan.
We hebben allemaal de beste intentie en daar draait het om toch?

Misschien wil de admin dit weghalen of in een ander topic plaatsen het marktplaats gedeelte.
Dan is er weer wat overzicht. :)
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Camoth schreef: Misschien handig als je niet alles wat ik zeg verdraait naar het negatieve. Ik zeg slechts dat je besluit al vast staat. Als dat een 'beschuldiging' is dan weet ik niet waarvan.

En ik zeg niet dat geen enkele kat van marktplaats okay is. Ik zeg dat het risico op een probleemkat groter is en dat je daarmee mogelijk stimuleerd dat mensen katten slecht behandelen. Ik zeg niet dat je 100% zeker een slechte kat koopt, ik zeg alleen dat er alternatieven zijn die in zo ongeveer elk opzicht beter zijn. Conclusie: het is verstandiger om je kat niet van marktplaats te halen. Maarja, je besluit staat dus al vast zoals je zegt.
Verdraai NIKS, gewoon verkeerd gelezen, foutje is menselijk.
Laatste wat ik erover zeg is dat je een conclusie trok omdat ik de kat van marktplaats wil halen terwijl ik van mening ben dat niet alles op marktplaats verkeerd is.
dat was de reden dat je in de eerste plaats deed alsof het de moeite niet waard was erover te praten, want marktplaats was toch alleen maar evil.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Umimeis »

Ja prima Patrick! :grin:



Back ontopic:
Maarreee.....

Over dat hond verhaal, had je mijn reacties daarop nou gelezen????
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Camoth »

PatrickvH schreef:
Verdraai NIKS, gewoon verkeerd gelezen, foutje is menselijk.
Laatste wat ik erover zeg is dat je een conclusie trok omdat ik de kat van marktplaats wil halen terwijl ik van mening ben dat niet alles op marktplaats verkeerd is.
dat was de reden dat je in de eerste plaats deed alsof het de moeite niet waard was erover te praten, want marktplaats was toch alleen maar evil.
Dit is dus alles wat ik zeg in het negatieve trekken. En nu ben ik klaar met dit topic.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Dat je je hond in begin er beter wle bij kan laten?
Dat had ik oa gelezen ja.

Zal wel sowieso 1 week alleen rustig op deze plek laten wennen want is al stressvol en druk genoeg voor zo'n beestje een nieuwe omgeving.
Als er dan ook allerlei rare beesten bijkomen is eht mss even to much :D
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Camoth schreef: Dit is dus alles wat ik zeg in het negatieve trekken. En nu ben ik klaar met dit topic.
Mij beschuldigen van iets willen verdraaien is in het negatieve trekken.
Prima als je je te goed voelt voor dit topic hoor, beetje kinderachtig alleen.

Is een discussie op volwassen niveau, dus je moet je erook tegen kunnen als andere een andere mening dan jou hebben.

Edit: Ook een beetje jammer, want ik ga graag met iedereen goed om en vond leuk dat je reageerde in dit topic en me hielp, maar ik sta wel voor me meningen en als je daar niet tegen kunt is dat spijtig.
Laatst gewijzigd door PatrickvH op 30 jun 2009 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Umimeis »

Hallo....ik ik dacht dat we klaar waren????

Ontopic:

Ja, precies. Misschien ff 1 of 2 weken wachten,maar ook weer niet te lang ivm ontwenning van honden.

Ik weet nu al dat mijn Sam al een beetje aan het ontwennen is, aangezien de hond van mijn ouders hier niet zoveel zal komen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
PatrickvH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:16

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door PatrickvH »

Hoe zit het met jou katje dan en het socialize ervan met honden?
Sorry als ik niet alles onthouden heb maar was ook net een chaos net.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Nyncke »

En wat Umimeis ook zegt: lekker makkelijk. Laat je poes niet steriliseren maar gewoon een nestje krijgen, want je kan ze toch wel via marktplaats kwijt."
Een nestje hebben is niet gemakkelijk!
Een nestje hebben is een keuze die je maakt, ook bij ongelukjes, daar gaat veel tijd en veel energie inzitten om de kittens en de moeder goed te verzorgen.
Helemaal als je net als ik er nog meer dieren bij hebt om te verzorgen.

Maar een nestje is wel erg leuk...maar voor het gemak...zou ik toch echt een andre hobby kiezen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Topic over mijn toekomstig katje

Bericht door Umimeis »

Nyncke:
Goed lezen, ik heb helemaal niet gezegd dat het makkelijk is.
Het is namelijk een korte samenvatting van Camoth naar aanleiding wat ik gezegd heb.

Alleen sommige mensen denken er te makkelijk over. Sommige laten namelijk na 1x een nestje te hebben gehad hun poes niet steriliseren (omdat het te duur is of omdat ze te laks zijn) waardoor er weer ongelukjes van komen, terwijl dat niet de bedoeling is.
Dan zetten ze voor het gemak maar weer de kittens op Marktplaats omdat ze als ze de kittens naar het asiel brengen ervoor moeten betalen. Dat bedoelde ik met 'lekker makkelijk'.
En niet dat het hebben van een nestje lekker makkelijk is ofzo.

Als je een nestje wil of laat komen is dat zeker niet makkelijk en zeker als je er geen ervaring mee hebt inderdaad.

Ik zou als ik jou was voortaan maar even alle vorige reacties van mij en van anderen eens goed doorleest, voordat jij je oordeel geeft.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 30 jun 2009 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten