Kattenchip

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Vreemd dat het bij elk asiel anders is.
In mijn papieren staat duidelijk dat na 6 weken het chipnr op de nieuwe eigenaar komt te staan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenchip

Bericht door lievelijn »

heb je dan ook een bevestiging gehad via de post?? oh nee dat is nog tekort he.. nou binnenkort dan ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Nee, nog niet daar zit ik op te wachten. Maar als het te lang duurt dan bel ik er wel achterna hoe het zit.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenchip

Bericht door Roos en Minousch »

Hier is alles gechipt!
Minousch in het Asiel, Lisa nadat ze uit Belgie naar mij kwam, en Chico was al gechipt toen ik hem kreeg, en zelfs Vlinder met haar 11 weekjes is al gechipt, dus die hoef ik straks ook niet meer te chippen als ik haar oer 2 weken krijg.
Ze zijn hier trouwens ook alle 4 verzekerd.

Ik kreeg toen ik Roos en Minousch had opgehaald bij het asiel, binnen een paar weken de chip registratie op mijn naam thuis gestuurd.
Ik heb ze nog een keer veranderd, want ik had ze andere namen gegeven.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Binnen hoeveel weken dan???
Ik heb Sam nu net 7 weken in huis, dus de proefperiode is net voorbij.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenchip

Bericht door Roos en Minousch »

Volgens mij met een week of 4, maar dat is al weer even geleden.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Ok, ik wacht nog wel een weekje en als het langer duurt dan bel ik er gewoon achterna hoe het zit.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kattenchip

Bericht door Roosje »

Bij het asiel waar we Rosa op hebben gehaald is het nog weer anders geregeld. Zodra je de kat meekrijgt worden als het goed is de adresgegevens en naam op de chip veranderd. Wil je haar binnen die "proefperiode" van 6 weken terugbrengen dan krijg je je geld terug, min 20 euro. En die 20 euro is dan ook voor de administratiekosten voor het veranderen van de gegevens van de chip.
En inderdaad, wij hebben er ook voor getekend dat je de kat in bruikleen hebt van het asiel. Mocht je haar kwijtwillen ben je verplicht haar terug te brengen. Verder mag je er ook niet mee fokken enzo. Mocht je je niet aan die regels houden dan kan het asiel je een boete van 500 euro opleggen. Maar dat vind ik eigenlijk wel goed, het maakt ook eigenlijk niet uit of een kat nou van jou of van het asiel in bruikleen is, want zolang je goed voor het beestje zorgt zullen ze hem toch nooit van je afnemen. :smile:
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kattenchip

Bericht door Tember »

Erwin is tegelijkertijd met zijn castratie gechipt. Hij was toen toch onder narcose, leek me het makkelijkste en dan hoef ik Erwin niet nog een keer door de hel genaamd Dierenarts te laten gaan.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
moosje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2009 15:08

Re: Kattenchip

Bericht door moosje »

hier zijn ze alle drie gechipt. 1 omdat ik bang ben dat ze ontsnappen (het zijn binnen katten) en 2 het was een pré om een dierenverzekering te nemen.

ik heb ze niet uit een asiel (tom en moos waren spaanse zwervertjes en sam komt van een boerderij) dus hoe dat werkt weet ik niet.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kattenchip

Bericht door Cari »

Ten eerste zou ik het heel fijn vinden als het chippen voor alle katten (en honden) verplicht zou worden. Laat de baasjes maar uitleggen, waarom hun kat op straat zwerft, waarom hij er zo verwaarloosd uitziet etc. Aan de andere kant hoeveel baasjes zijn er niet zielsgelukkig als hun gechipte kat na lange tijd ineens toch ergens opduikt. Ee kennis van me werd 1,5 jaar na de vermissing van een van haar katten gebeld vanuit een hele andere gemeente, dat haar kat gevonden was. Ze had inmiddels een nieuwe kat erbij genomen, maar de oude werd met veel liefde weer binnengehaald en is weer helemaal gesettled. Zoiets vind ik onbetaalbaar.

Nog even voor iedereen wiens kat op naam van het asiel staat - ik zou hem/haar laten overzetten op je eigen naam en wel om de volgende redenen:
- ik zou meer vertrouwen op mijn eigen administratie dan op die van het asiel. Voor jou is je kat enorm belangrijk, voor het asiel is het er eentje tussen honderden. Hun administratie is complex en het zal niet de eerste keer zijn dat ze de kat wel chippen, maar niet registreren, of op een foute naam. Als je verhuist (en je bent al zo slim om dat aan het asiel door te geven) kan het ook daar al weer fout gaan. Als er personeelswisseling zijn, kent op een gegeven moment ook niemand jouw kat nog. Omdat het voor een asiel ook veel extra werk geeft, gaan steeds meer asiels erop over om de kat op naam van de nieuwe eigenaar te zetten.
-Als jouw kat vermist is en je geeft dat door aan de NDG, dan kan een nieuwe eigenaar het dier niet op zijn naam zetten. Ik vrees dat het asiel de moeite niet neemt om de kat als vermist op te geven. Ik denk dat de meeste eigenaren van een vermiste kat dat sowieso al niet aan het asiel melden, als ze de kat al jaren hebben. Dat houdt dus in dat jouw kat (en dat geldt natuurlijk ook vooral voor raskatten) gewoon op naam van de vinder gezet kan worden. Ik denk dat iemand ook eerder geneigd is om een eigenaar van een kat uit de buurt in te lichten, dan een asiel aan (misschien) de andere kant van het land.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

onze katten zijn eigenlijk nooit gechipt en we hebben ze al jaren.. ze zijn altijd terug gekomen.
maar ieder eigenlijk zijn mening of die zijn dieren wel of niet laat chippen.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Kattenchip

Bericht door Roosje »

Ik denk dat je altijd het zekere voor het onzekere moet nemen en het dus toch het beste kan laten doen. Stel dat er toch een keer een kat om wat voor reden dan ook niet meer thuis komt is het toch wel fijn als ze gechipt zijn. Stel dat ze nou een ongeluk krijgen en bij de dierenambulance terecht komen bijvoorbeeld...
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenchip

Bericht door lizzy123 »

ja ik weet wat er allemaal kan gebeuren, maar als voorbeeld van wat jij zei, an de Dierenombulance. ze heeft een riempje waar zon adres kokertje in zit
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenchip

Bericht door Umimeis »

Ik dacht zelfs dat het nu verplicht was om je honden en katten te laten chippen???
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie