Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
TuttiFrutti
Lynx
Lynx

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door TuttiFrutti »

Wow, bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
Zo heb ik er nooit over nagedacht eigenlijk. Ik zag het altijd als het verwennen van je kat, als extra zegmaar.
Heb er nooit bij stilgestaan dat het ook echt goed voor ze is, dicht bij de natuur staat.
Ik ga als ik tijd heb eens dit hele topic doorlezen, ben benieuwd wat er allemaal over te lezen ;-)
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Naast zelf barfen, menu samenstellen heb je ook de complete vervoeren, zoals Carnibest, Harksbarf en Duck. Het is alleen soms lastig op hieraan te komen.
Op Barfplaats kan je kijken bij de topic verzamelplaats of je samen met anderen kan bestellen, dit maakt het een stuk goedkoper.

Ik heb nu een verkooppunt heel dichtbij waar ik 100 kilo kan bestellen. Dat scheelt mij ruim 100 euro.

Verder geef ik er kuikens, nekken, vleugels, gehakt, soepvlees en kluifjes bij. Carnibest is het hoofdgerecht.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
TuttiFrutti
Lynx
Lynx

Ik heb de hele site van carnibest doorgelezen, ziet er zeker goed uit!
Jammer dat er geen prijzen bij staan. Is het erg veel duurder dan 'gewoon' voeren?
Ik ben zelf vegetarisch en niet zo van het vlees eten en al die dingen, dus wat dat betreft moet ik erg wennen aan het idee.
Kuikens geven? Vind ik echt heel erg zielig, moet er niet aan denken!
Aan de andere kant, het is de natuur van het beest, dit is wat ze in het wild ook zouden eten.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit.
Ik snap het ook nog niet goed. Als ik carnibest geef, is dan alleen 'de maaltijd' genoeg, of moeten al die andere dingen er ook nog bij? Geef je ernaast ook nog brokken? Want hier zijn ze gewend dat er de hele dag door wel brokjes staan voor ze, ze hebben niet echt vaste voertijd zegmaar.
Ik ga nog even verder lezen, ook op barfplaats. Snap er nog te weinig van om te kunnen beslissen dit te gaan geven, maar het ziet er in ieder geval wel goed uit. Misschien lost dit eindelijk de problemen met lizzie op.. :?: ;-)

Kattenbella
Tijger
Tijger

Hallo Tuttifrutti,

Ik herken je gevoel. Ook ik ben al heel lang vegetarier en ik had ook ontzettend veel moeite met alle vlees eerst. Ik haal soms echt veel als vlees in de aanbieding is en het schaamrood stijgt me dan soms naar de kaken, maar ik besef mij ook dat dit gevoel nergens op slaat. In de eerste plaats zijn de katten vleeseters. Ik weet niet wat er door de brokken zit en nu weet ik exact wat ik ze geef.
Vooral de kuikens vond ik moeilijk, maar dit is zo gezond voor de katten en binnen een kwartier tot 20 minuten is alles weg.

Het maffe is dat juist veel vegetariers gaan versvoeren of barfen.

Oh ja, de carnibest hangt af van de hoeveelheid die je bestelt. Het kost 4,45 per kilo (Natuur, vleesmix en diabetes) De lam is duurder.
Ik bestel hier 100 kilo en dat scheelt aanzienlijk. Ik betaal 3, 25 per kilo.
Op barfplaats kan je kijken of er mensen zijn waar je samen mee kan bestellen. De carnibest is volledig, daar hoeft in principe niets bij.

Heel veel succes en laat weten wat je gaat doen.

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
TuttiFrutti
Lynx
Lynx

Heb de eerste 15 pagina's van dit topic al doorgelezen, nu de rest nog. En daarna nog flink wat te lezen op barfplaats.
Maar carnibest bestellen? Er zijn genoeg winkels in de buurt hier waar ik het gewoon kan kopen. Of is bestellen goedkoper? Ik heb niet zo veel vries ruimte dus heel veel bestellen kan ik niet ;-)
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ga nog meer lezen! Ik heb het dan wel over carnibest, niet over het zelf samenstellen allemaal. Dat durf ik (nog) niet aan, misschien later, als ik er meer van weet, en als de carnibest bevalt :smile:

Kattenbella
Tijger
Tijger

Voor mij is het goedkoper het zo groot in te kopen, omdat er zoveel katten zijn hier. Mooi dat het bij jou zo gemakkelijk verkrijgbaar is.
Het zal erg wennen zijn voor je katten, omdat er geen geur en smaakstoffen inzitten. Sommige katten weigeren pertinent.
Probeer het rustig op te bouwen met het voer waar ze aan gewend zijn.
Succes!
TuttiFrutti
Lynx
Lynx

Morgen ga ik een beetje halen, kijken wat ze ervan vinden.
Ik kan nu nog niet overgaan op het voer. Omdat de vader van mijn vriend erg ziek is nu, zijn we daar bijna de helft van de week, en de katjes gaan mee (ze wonen erg ver weg) Daar lopen nog 3 katten rond, en om nu over te gaan op dit voer, wordt erg lastig. Dan moeten ze steeds apart enz.. Dus, als deze hectische tijd over is, wil ik er zeker langzaam op over gaan.
Voor nu, ga ik het gewoon 1 keer proberen, kijken of ze het wat vinden, ben erg benieuwd :)

Kattenbella
Tijger
Tijger

Sterkte met je vriends vader.
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Ik geef Coco regelmatig rauwe zalm. Nou lees ik op barfplaats dat je dat nooit zomaar mag doen:
Rauwe zalm:
Rauwe zalm kan ook 'n bacterie bevatten,het is beter om de zalm 3 weken in te vriezen voordat het word gegeten.
uhm... huh? :edoh:

edit: nu ik verder lees zie ik ineens allerlei verhalen waaruit ik zou moeten opmaken dat ik zo ongeveer alles verkeerd doe: ik moet alle kip eerst invriezen vanwege salmonella, ik mag niet vlak ervoor of erna brokjes of snoepjes geven vanwege een verhoogt risico op spijsverteringsproblemen en ga zo maar door.

Ik snap er even niks meer van :shock:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

niet teveel beren op de weg zien hoor!
het maagzuur van de kat weet wel raad met salmonella.
vergeet niet dat in brokjes ook regelmatig salmonella gevonden wordt.
ik ken de theorie dat je geen brokjes en vers vlees tegelijk mag geven, maar ik doe dit al heel lang met m'n 5 katten, geen vuiltje aan de lucht!
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Van de zalm wist ik inderdaad, omdat er bepaalde andere bacterien inzitten die eerst gedood moeten worden. Salmonella wordt niet door vriezen gedood. Anders hoeven wij met ontdooien van kipfilet ook niet zo voorzichtig te zijn.
Ik haal ook een extra filetje voor ze als ik savonds kip eet. Dat snij ik in 1 stuk door voor de katten. Hier heb ik alleen vlees in de vriezer met leuke aanbiedingen bij de super, verder geef ik het vaak zo uit de super zonder in te vriezen. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.

Bij mij staat er ook nog wel eens brok van smorgens als ik savonds vlees geef. En of ze dan om 17 uur ervan gegeten hebben dat weet ik niet.
Ik heb nog nooit problemen ervaren bij mijn katten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Dus ik moet echt zalm eerst 3 weken invriezen?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Ik heb het toen met zalmkoppen wel gedaan.Wil je save spelen.
Hier waren de zalmkoppen (zowel bij de hond als katten) geen succes dus ik haal ze niet meer.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Kattenbella
Tijger
Tijger

Die ken ik niet, zalm voer ik niet, sowieso amper vis. De kip geef ik soms zo. Ze hebben er hier alleen maar een glanzende vacht van overgehouden....en....soms hele vieze boeren, Menn berg je dan :shock:
Als ze overgeven, gebeurt niet vaak, dan stinkt het mega.

Verder dikke afwas met alle bakjes, maar de dieren gaan geweldig!
TuttiFrutti
Lynx
Lynx

Ik heb gister een klein mini hapje rauwe rundertartaar gegeven, is dat slecht? Wilde eens kijken wat ze ermee doen.
Lizzie nam het in haar bek en begon als een gek haar kop te schudden en te eten enz.. Lotje snuffelde eraan en moest er niets van weten :-P

Plaats reactie