Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezemuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2009 17:24

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Poezemuis »

Even terugkomend op wat milieutechnisch de beste kattenbakvulling is:

Ik maak inmiddels al weer een aardige tijd gebruik van de service van "kattengemak".
Zij leveren een kattenbak met vulling gemaakt van compost en in die bak gaat op het moment dat de kat er gebruik van maakt een biocultuur werken/leven. Hierdoor worden luchtjes en de behoefte biologisch afgebroken.
Ze komen de bakken met vervuilde vulling 1 keer per maand ophalen en je krijgt dan weer onderbakken met nieuwe vulling.
Van de vervuilde vulling wordt weer kunstmest gemaakt en zo is de biologische cirkel weer rond.

Ik ben er erg over te spreken en naast dat het de beste oplossing is voor het milieu hoef je niet meer met kattengrit te sjouwen en de bak niet meer zelf te verschonen, alleen wat bovenop ligt even weg te scheppen!!!

Je kunt het een maand gratis testen. Zie: http://www.kattengemak.nl/
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lievelijn »

ik geloof niet dat het mileuvriendelijk is als er iemand met de auto mijn bak komt legen ;-) , haal mijn grit zelf met de fiets, of als ik naar de groothandel ga in hele grote zakken waar ik heeeeel lang mee doe ;-) (samen met andere boodschappen) dus denk dat de houtkorrels voor mij het beste blijven.. hier in nl gemaakt, van een restproduct, goedkoop, goed verkrijgbaar etc.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Poezemuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2009 17:24

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Poezemuis »

Hahahaha ja ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook al met de auto haalde :oops:
Gebruikersavatar
12december
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:31
Locatie: Haarlem

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door 12december »

Beste kattenliefhebbers!

Ik en mijn vriend willen heel graag een kat. Liever 2 omdat ze dan een vriendje aan elkaar hebben (hopelijk ;)). De beslissing is nog niet gemaakt, we moeten er namelijk nog goed over nadenken, maar daar gaat dit bericht niet over.

Mijn vraag is of het mogelijk is om twee katten op één kattenbak te laten gaan? Ruimte voor twee bakken hebben wij eigenlijk echt niet hier..

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Umimeis »

Het kan wel,maar beter is er om minimaal 2 kattenbakken te te hebben....het liefst 3.
Laatst gewijzigd door Admin op 07 mei 2009 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote vewijderd
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door spammerhamster »

ik heb een smartscoop automatische kattenbak uit amerika laten komen. Ben benieuwd of het wat is. Door de lage dollar en een speciale aanbieding is het wel een leuke gok. Iemand ervaring met automatische kattenbakken?

dit is de smartscoop http://www.smartscoop.com/ niet in nl te koop.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

oeh deze heb ik nog nooit gezien.. wel interessant! ben benieuwd naar je ervaringen ermee!
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door spammerhamster »

Ik ben ook benieuwd. Het zal een weekje of twee kunnen duren voordat het overgevlogen is van amerika, en tegen die tijd hebben zij onze katten hopelijk al :edance:

Dus die gaan eerst even wennen aan een normale kattenbak en nieuwe grind (ze gebruiken nu houtkorrels :enaughty: )
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lievelijn »

wat is er mis met houtkorrels??

gebruik ze voor vlinder en vindt het echt super! en ook het beste voor het mileu denk ik zo
ik <3 Vlinder
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door spammerhamster »

ze vallen uit elkaar en dus niet makkelijk op te scheppen. Ze stinken meer dan grit of silicaat en de katten prefereren grit :eclap:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lievelijn »

ik vind houkorrels juist ideaal :grin:
met uitscheppen gaat het misschien lastiger dan klontvormend grit maardie zijn weer belastender voor t milieu en stank.. daar hebben wij echt geen last van hoor!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Boomer »

Ik gebruik ook houtkorrels. Voordeel vind ik dat je de poep minder ruikt omdat je meer hout lucht ruikt. Ik gebruik ze ook voor mijn fretten.
Ik schep om de dag de poep eruit en 1x per week gooi ik hem helemaal leeg. Mijn katten lopen ook buiten dus de bak is voor nood.
Nog een voordeel is dat het niet aan de bodem blijft plakken. Bij het leeggooien ( in goenbak) ga ik met een keukenpapiertje over de bodem en alles is weg.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lievelijn »

ja inderdaad :D ik vind juist andere korrels stinken :oops: en vlinder gebruikt alleen der bak en gaat nooit buiten
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan ik het weer eens proberen nu ze vers eten en minder stinken. Ze begraven hun poep er domweg niet in hier :???:
Ik ben er verder ook helemaal voor!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Umimeis »

Is kattengrit wel goed voor kittens? Of kan ik beter houtkorrels gebruiken.
Ik heb wel een zak Catsan (uit het kittenpakket).
Sam gaat namelijk maar weinig op de bak. Ik zet hem er elke x na het eten erop,maar dan loopt hij eruit. Hij heeft 2x een plasje erop gedaan en 1x gepoept in de reismand :enaughty:
Of is het gewoon dat hij nog moet wennen aan het grit?

Ik had er namelijk gewone kattengrit eringedaan uit de zak wat ik nog over had voor Flea.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie