Versvoedingen en 'barfen'
Re: Versvoedingen en 'barfen'
Ik heb net kipkluifjes gehaald, mag Coco die hebben? En zoja, gewoon een hele geven of moet ik er eerst nog wat mee doen?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
who knows where it's at.
Zolang ze ongekruid zijn mag je ze zo geven. Als ze rauw niet gewend is, kan je kleine inkeepingen maken zodat het vlees wat los komt (zeg maar)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Ze is wel kip gewend, maar niet van het bot. Maar ik zal het wel helemaal geven en als dat een probleem is dan doe ik het in stukjes van het bot snijden. Bedankt!
(en het is inderdaad zonder kruiden)
(en het is inderdaad zonder kruiden)
who knows where it's at.
who knows where it's at.
- Kattenbella
- Tijger
Kan je inderdaad rustig geven, kippenvleugels en nekken ook. Hier hebben ze ook net een partij op. Wat vond ze ervan?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Het was wel heel leuk om te zien. Eerst ging ze eraan snuffelen, toen werd het uitvoerig afgelikt en versleept door de kamer. Toen werd er even voorzichtig in gebeten. Afijn, lang verhaal, uiteindelijk heb ik na een half uur de restanten afgepakt omdat ik bij mijn ouders ben en ook wel even sociaal beneden wilde komen zitten bij hun.
Ik wilde Coco nog niet alleen laten in het geval dat ze het botje verkeerd zou pakken en zou stikken ofzo (weet niet of dat kan, maar wilde er graag even bij zijn voor de zekerheid). Maar het is wel veel beter dan de in stukken gesneden kipfilet die ik tot nu toe gaf. Sowieso omdat ze nu veel meer moeite moet doen voor haar eten (normaal schrokt ze erg en is daarbij aan de zware kant). Daarbij is het ook beter voor haar tandjes, want ik hoorde haar duidelijk over het botje schrapen.
Succes dus hier!
Ik wilde Coco nog niet alleen laten in het geval dat ze het botje verkeerd zou pakken en zou stikken ofzo (weet niet of dat kan, maar wilde er graag even bij zijn voor de zekerheid). Maar het is wel veel beter dan de in stukken gesneden kipfilet die ik tot nu toe gaf. Sowieso omdat ze nu veel meer moeite moet doen voor haar eten (normaal schrokt ze erg en is daarbij aan de zware kant). Daarbij is het ook beter voor haar tandjes, want ik hoorde haar duidelijk over het botje schrapen.
Succes dus hier!

who knows where it's at.
who knows where it's at.
Ja, kan me voorstellen.
Ik denk dat ik het ook eens ga proberen.....
Ik denk dat ik het ook eens ga proberen.....
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Als het een beetje bloedig is vinden ze het waarschijnlijk nog veel interessanter.
Dat had ik met Redney althans, daar kwam een instinct naar boven van heb ik jou daar, grommen, stuurs kijken en er vandoor met zn prooi
Dat had ik met Redney althans, daar kwam een instinct naar boven van heb ik jou daar, grommen, stuurs kijken en er vandoor met zn prooi

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
- Kattenbella
- Tijger
Wel uitkijken dat je niet teveel bot geeft. Ze kunnen dan weer problemen met ontlasting krijgen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ze eet het bot niet op. Ik haal het weg voordat ze aan het bot begint. Maar ze probeert sowieso meer het vlees eraf te halen dan dat ze het bot wil eten.
who knows where it's at.
who knows where it's at.
- Kattenbella
- Tijger
Hier eten ze alles met kop en kont op 

Coco is een prinses he? Die eet uitermate netjes... Die moet ik eigenlijk ook bestek geven natuurlijk, maarja, dat gaat me dan net te ver

who knows where it's at.
who knows where it's at.
leuk dat t zo beviel.. ik orienteer me al tijden
maar "durf" t nog niet zo goed...
komt vanzelf wel

komt vanzelf wel
- TuttiFrutti
- Lynx
Ik snap het niet zo goed, het is toch hartstikke slecht om dit soort voer te geven aan je kat?
Of heb ik het verkeerd?
Ik zou toch echt dat soort dingen niet aan ze geven. Hier krijgen ze brokjes, en soms, bij wijze van uitzondering, een beetje kattenvlees voer erbij of een snoepje.
En wat is barfen?
Of heb ik het verkeerd?
Ik zou toch echt dat soort dingen niet aan ze geven. Hier krijgen ze brokjes, en soms, bij wijze van uitzondering, een beetje kattenvlees voer erbij of een snoepje.
En wat is barfen?

"People that hate cats, will come back as mice in their next life."
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Het is juist het meest gezonde voer wat je je dier kan geven, het staat het dichtst bij de natuur namelijk.
Het lichaam van een kat is gebouwd op verteren van rauw en niet brokken en blik, en zo'n 60 jaar sinds dat brokken bestaan verandert daar niets aan, evolutie doet er wel wat langer over om dat te veranderen.
Brokken zijn gekomen toen men niet wist waar men met het slachtafval heen moest, en is er iemand op het idee gekomen om het te gaan verwerken als honden en kattenvoer.
Vervolgens goeie propaganda voeren, het gemak van het voeren wat redelijk goedkoop is en de mensen waren snel om.
Zelfs dierenartsen krijgen mee in de opleiding dat brok en blik het beste is, en dan wel van het merk die de opleiding sponsoren.
En de propagandamachine doet zn werk nog steeds goed, dat blijkt wel.
Als mijn katten niet zo stronteigewijs waren hadden ze ook volledig op rauw gestaan, maar na 2 jaar strijd leveren heb ik het moeten opgeven helaas
Barfen is zelf een goed uitgebalanceerd menu samenstellen van spiervlees, bot en orgaan, heel ingewikkeld en je moet je heel erg goed inlezen voordat je daar aan begint.
Het lichaam van een kat is gebouwd op verteren van rauw en niet brokken en blik, en zo'n 60 jaar sinds dat brokken bestaan verandert daar niets aan, evolutie doet er wel wat langer over om dat te veranderen.
Brokken zijn gekomen toen men niet wist waar men met het slachtafval heen moest, en is er iemand op het idee gekomen om het te gaan verwerken als honden en kattenvoer.
Vervolgens goeie propaganda voeren, het gemak van het voeren wat redelijk goedkoop is en de mensen waren snel om.
Zelfs dierenartsen krijgen mee in de opleiding dat brok en blik het beste is, en dan wel van het merk die de opleiding sponsoren.
En de propagandamachine doet zn werk nog steeds goed, dat blijkt wel.
Als mijn katten niet zo stronteigewijs waren hadden ze ook volledig op rauw gestaan, maar na 2 jaar strijd leveren heb ik het moeten opgeven helaas

Barfen is zelf een goed uitgebalanceerd menu samenstellen van spiervlees, bot en orgaan, heel ingewikkeld en je moet je heel erg goed inlezen voordat je daar aan begint.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Met Barfen zijn maar weinig katten en honden die huidproblemen hebben. De meeste katten en honden die dat wel hebben staan op brok of blik. Ik heb dat zelf ervaren met mijn bouvier. Toen ik ging barfen met haar werd de huid weer mooi.
Katten die barfen hebben ook een mooiere en vollere vacht. Je gaat echt verschil zien. Ze zijn ook veel meer verzadigd na het eten.
Helaas zitten er in de huidige brok nog steeds teveel stoffen die een kat niet nodig heeft. Een leeuw zal in de natuur geen planten eten. Waarom zal een huiskat dan wel plantaardige stoffen moeten eten?
Als je denkt dat ze bv een salmonella besmetting kunnen oplopen, heb je het mis.
Een kat zijn maagzuur heeft namelijk een hogere PH waarde. Die van een mens is PH 7 ( neutraal) en die van een kat is PH 4 ( = zuurder).
Hierdoor kunnen bacterien enz niet leven en worden gedood. Ook door die hoge PH waarde kunnen ze heel makkelijk het rauw vlees en botten goed verteren.
Katten die barfen hebben ook een mooiere en vollere vacht. Je gaat echt verschil zien. Ze zijn ook veel meer verzadigd na het eten.
Helaas zitten er in de huidige brok nog steeds teveel stoffen die een kat niet nodig heeft. Een leeuw zal in de natuur geen planten eten. Waarom zal een huiskat dan wel plantaardige stoffen moeten eten?
Als je denkt dat ze bv een salmonella besmetting kunnen oplopen, heb je het mis.
Een kat zijn maagzuur heeft namelijk een hogere PH waarde. Die van een mens is PH 7 ( neutraal) en die van een kat is PH 4 ( = zuurder).
Hierdoor kunnen bacterien enz niet leven en worden gedood. Ook door die hoge PH waarde kunnen ze heel makkelijk het rauw vlees en botten goed verteren.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !