Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Sja dat gaat voor carnibest niet op omdat dat rauw is, ik vind het een beetje een raar antwoord en volgens mij is het gewoon een vulmiddel, maarja dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Ohja we hadden het over carnibest :oops: Zat effe met gedachten bij brokken.
Ik denk dat het inderdaad dan een vulmiddel is.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Nu even :lol: die gekken van mij jatten mijn macaroni uit de pan als ik niet alert ben. Ik val dus niet over die rijst.
In de diabetesversie zit minder rijst/koolhydraten. Perfect, wat is dat? Moeilijk!
Ik bestel wel mijn 100 kilo. Is te doen en beter dan de brokkenboel
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

hmmm ok ik ben een soort van om.. wil gedeeltelijk gaan versvoeren.. carnibest etc. wordt hier in de buurt echt te lastig..
alleen de pakjes van rodi zijn te krijgen bij de appie.. geen uitgebalanceerd dieet dus..

van de week heeft madam de restjes kip (ongekookt) van de filets van mijn ouders gehad (mijn moeder koopt 5 kg pakken en verpakt ze dan per 125 gr. van de restjes maakt ze zakjes blokjes.. en daar kreeg vlinder dus wat van) heb der nog nooit zo fanatiek zien eten :shock: en de motor klonk als een helicopter :grin:

nu wil ik eigenlijk niet helemaal over.. gewoon puur omdat het lastig is hier bij mijn ouders enzo

bel ik weet dat jij kippenneken en gehakt koopt en dat afwisselt met brokken. hoe doen andere mensen dat? en wat geven jullie dan?

heb me proberen in te lezen op t barfforum maar moet eerlijk zeggen dat ik daar een beetje :edoh: scheel van ga kijken.. ik raak t spoor helemaal kwijt :icon_shifty:

zat er aan te denken om te beginnen met 1 a 2 dagen in de week vers en t dan aan de hand van haar gedrag op te voeren..
ik <3 Vlinder
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Hier krijgen ze 'smorgenn brokken en 'savonds vlees.
Ik geef kippenvleugeltjes , kipfilet, rundvlees, kippenlevertjes, wit vis en soms een blikje tonijn op water, hart, smuldier, carnibest, haaksbarf, muizen en eendagskuikens ( laatste 2 heb ik ook voor mijn fretten in huis). Bij ons in de c1000 hebben ze afsnijsel van paardenvlees ( stukjes restafval van lappen) in de vriezer.
Qua vlees van de super kijk ik gewoon wat er in de aanbieding is. Behalve varkensvlees.
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

ik las dat wel vaker.. maar vroeger werd er gezegd dat die bacterie die voor honden dodelijk kon zijn dit voor katten niet is.. is dit achterhaald of is er een andere reden?
ik <3 Vlinder
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Welke bacterie bedoel je ?
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Auzjesky is voor katten net zo dodelijk als honden lievelijn.
Het schijnt in Nederland alleen niet meer voor te komen vanwege enten als ik me niet vergis.
Maar wie geeft je de zekerheid dat je nederlands vlees hebt, waarbij varkensvlees gewoon zo al niet goed is voor je dieren.
Varkensvlees geeft meer risico op huidproblemen, zelfs mensen verdragen het vaak slecht.
Waaronder ik, ik eet het daarom vrijwel nooit.
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

ok.. goed te weten...
ik eet zelf helemaal geen vlees :lol: maar dat wil ik haar niet aandoen
ik <3 Vlinder
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

lievelijn, ik geef ook brok afgewisseld met vers vlees.
omdat zeker de helft van hun eten uit brok bestaat, hoef ik niet zo te rekenen met het versvoer.
ze krijgen hier kipfilet, kippen hartjes en maagjes, gemalen kippenkarkas, lamshart, sucadelap, rundertartaar, zalm, koolvis, en heel af en toe kippenlever.

ik ben zelf ook vergetarier, desondanks zijn de slager en poelier erg blij met me ;-)
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hoe doe jij dat precies Rieneke?
Want wellicht dat ik mijn katten ook tussendoor gewoon wat vers kan blijven geven wat ze wel eten :roll:
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Al mijn beestjes barfen

Ik bestel meestal bij Herby maar ja, met 2 honden en 4 katten bestel ik zonder veel gedoe meer als 100 euro. Dat wordt allemaal aan huis gebracht.

Maar als je eens op www.barfplaats.nl gaat kijken. Er zijn altijd oproepjes van mensen die tegelijkertijd willen bestellen.
Er zijn ook hele lijsten met de provincies en waar je voordelig kunt bestellen en alle ervaringen.
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

tuurlijk kan dat sandy, dat combineren gaat hier best hoor.
'sochtends onbijten bassie en drop met kuiken, miep krijgt natvoer, en nelis en moos eten brokjes.
die brokjes blijf ik de hele dag handmatig aanbieden, dit moet wel zo omdat de twee jongsten andere brokjes eten dan de ouderen.
verder zet ik in de middag een bord met versvoer neer, en daar kunnen ze naar behoefte van eten.
ik weet van de theorie dat er 8 uur zou moeten zitten tussen het eten van brok en vers, maar het gaat gewoon uitstekend zo.
succes!
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ok ga ik dat ook is zo proberen, gewoon tussendoor wat neerzetten waarvan ik weet dat het gegeten word, bedankt voor de tip!
Ik vind het toch wel prettig dat ze vers blijven eten op welke manier dan ook.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

He Marjolijn, ik lees nu even goed.
Als je er niet uitkomt op barfplaats zou ik gewoon een nieuwe oproep plaatsen met je vraag. Ze weten dan wel waar je moet en kan zijn. Het zijn echt leuke mensen,

Kijk inderdaad op de oproepen van Herby of Carnibest. Ik heb ook zo samen met iemand 100 kilo carnibest kunnen bestellen. Scheelt een dikke 100 euro op de groep.

Hier is net iemand met een verkooppunt begonnen voor Carnibest en de service is geweldig! Het wordt gebracht, echt super!
Misschien iets voor jullie om verkooppunt te worden. Ik heb jammer genoeg niet de ruimte voor en grote vriezer.

Oh ja, kippennekken haal ik bij de poelier op de markt. Ook daar kan je op barfplaats vinden waar je kan zijn in je omgeving.

Heel veel succes!

San, ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie