Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Anida »

Was maar van korte duur dat ze deze brokjes lekker vond. Zijn ook vrij kleine brokjes waar ze amper op hoeft te kauwen. Ben nu overgestapt op Royal Canin Indoor. Die vind ze wel aardig. Maar de lekkerste brokjes vind ze die toch van Nutro. Vooral omdat die eigenlijk voor de kat van de buurvrouw zijn. Die hier tijdelijk logeert omdat zijn vrouwtje ziek is en niet voor hem kan zorgen. Dus ik maak nu maar 2 gemengde bakjes. En die gaan schoon op. Volgende keer toch maar overstappen op Nutro als de Royal Canin op is. Maar heb daar nog wel even een vraag over. De kater waar ik nu op pas is waarschijnlijk nu een maand of 7 (is aan komen lopen) en eet nu Nutro voor volwassen katten. En Royal Canin Indoor omdat hij ze wel lekker vind. Kan dat kwaad om nu al over te stappen op Indoor eten? Wel gemend met Nutro voor volwassen dieren. Of toch nog een zak voer voor kittens kopen?
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KellyVG »

Ik vind hier niet direct iets over het merk Spinner. Mijn 2 kittens (ondertussen negen maanden oud) eten nu nog steeds Junior voeding van "Perfect Fit" (droge brokken). Dit zou naar het schijnt heel gezond eten zijn! Nu het is ook wel een beetje duur. En binnenkort mogen ze overstappen op volwassen voeding. Ik denk er dus aan om over te stappen op een ander merk, goedkoper dus. In de Colruyt staat hier ook het merk Spinner. Hoe kan ik te weten komen of dit ook zo gezond is? Het is blijkbaar niet zo bekend aangezien ik er hier en op andere sites niet veel over terug vind...

Groetjes, Kelly
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sadewi »

Ik ben afgestapt van alle dure merken, op aanraden van de DA.

Voor katten die helemaal gezond zijn, volstaat een goedkope brok ook prima.
Ik heb getest, en ze vinden de brokken van Gourmet en Lucky Cat het best.

De DA gaf aan dat in Gourmet veel zout zit, dus dat krijgen ze af en toe als
verwennerij, verder doen ze het prima op Lucky Cat.

Goedkoop (€1,19 per kilo), bij de supermarkt verkrijgbaar, en ze vinden het heerlijk!

Zijn er meer die goede ervaringen hiermee hebben? En zijn er meer DA's die dit advies geven?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door JoBoris76 »

Mijn da raadt juist Royal Canin aan omdat ze daar minder van nodig hebben en dan toch in verhouding goedkoper is dan de goedkopere merken.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door sadewi »

Onze katten aten altijd verschrikkelijk veel RC, bleven echt zeuren en hadden echt honger. Ik had altijd
afgemeten bakjes staan.

Van Lucky Cat doe ik 80 gram in, en dat eten ze niet volledig op. Verder krijgen ze 's avonds allebei een half zakje
vlees (PerfectFit).

Gaat mij niet eens zozeer om het geld, maar als een DA zegt dat het niet per definitie beter is en hoeft...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Clyde »

hallo nu had ik een vraagje , is er veel verschil om een raskat royal canin te geven of gewoon het goedkopere merk
wat zijn de verschillen , ik heb gehoord dat de vacht minder gaat glanzen , ... is dat waar en zijn er nog zo nadelen
ik vind het wat prijzig , vergeleken met goedkope dozen ( aldi , colruyt , delhaize )
is er dus veel verschil ?
Miauww !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kattenbella »

Ik heb het met mijn groep geprobeerd om op iets goedkoper voer over te gaan en direkt waren er een paar katers verstopt. Ze konden niet naar de bak en moesten direkt aan de medicijnen.

Ik heb veel met versvoeren, zie de topic daar. Dat zou mijn eerste keuze zijn, maar te bewerkelijk even nu.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Boomer »

Royal canin (of dergelijke A-merken) zijn misschien wel duurder in aanschaf maar ze hebben er minder van nodig, omdat er meer voedingsstoffen in zitten. Goedkopere merken zit meer water in.
Zo poepen ze ook minder van een A-merk dan van goedkopere merken. Dit scheelt ook in het verbruik van kattegrit. Zelf vind ik de ontlasting ook minder erg ruiken als je A-merken geeft.
Hier gaat Xeon aan de diaree als ik hem een goedkoop merk geef.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Mii
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:58

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mii »

Mijn kitten van 6 maanden krijgt sinds vandaag brokjes van het merk Orijen (voorheen RC kitten36) Volgens de verkoper in de dierenwinkel is Orijen beter te zijn dan RC, omdat er meer vlees inzit en geen granen. Daarnaast krijgt hij af en toe vlees/ vis uit blikjes van Almo Nature.

Gebruikt iemand anders hier ook Orijen of heeft iemand ervaring met het merk?
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Noa »

Ik heb ook veel gehoord van dit merk en wil het ook eens gaan proberen. Het is wel redelijk moeilijk te krijgen (vaak niet op voorraad). Ik hoop dat mijn katten het lusten, heb verhalen gelezen dan sommige katten hun neus er echt voor op trekken.
Hoe gaat dat met jouw kitten?
Mii
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:58

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mii »

Mijn kitten eet het gewoon. Ik heb eerst wat Orijen brokjes gemengd met de RC kittenbrokjes die er nog over waren, en hij at de Orijen brokjes als eerste allemaal op! Maar hij doet eigenlijk nooit moeilijk over eten, tot nu toe nog niets gehad wat hij niet eet... :grin:
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door JoBoris76 »

Ik geef de heren sinds een 2.5 week Orijen en ze eten er goed van. Ik heb het eerst gemengd met de RC Indoor maar als ik ze nu laat kiezen eten ze eerst de Orijen. Ga volgende week een zak van 7 kg halen omdat de 2.5 kg bijna op is.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Mii
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:58

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mii »

Mijn kitten eet het nu inmiddels alweer zon 3 weken ongeveer en het bevalt goed. Hij vindt het lekker, is gezond en zn vacht glanst mooi. Bevalt eigenlijk nog beter dan RC moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Noa »

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het Orijen voer. De drie heren vinden het heerlijk en eten er goed van, het vrouwtje moet nog een beetje wennen.
Ik heb wel al gemerkt dat ze sneller verzadigd zijn! Normaal aten ze hun voerbakjes helemaal leeg en vroegen dan om nog meer, maar nu blijven er vaak nog brokjes inliggen en gaan ze tevreden liggen "uitbuiken" :lol:
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door JoBoris76 »

Dat valt mij ook op dat ze minder eten. Heb zaterdag trouwens een zak van 7 kg gekocht dus eens kijken hoe lang ik daar mee doe. ;-)
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Plaats reactie