Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jarnoootje »

Die touwen ga ik gedeeldtelijk gebruiken als soort decoratie, maar ook als speel/klimplaats voor de katten.

Kan alleen nog nergens een site vinden waar ze dat touw verkopen, tenminste niet met een beetje dikte (80mm of meer). we blijven zoeken.

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van onze katten :)
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Ik had je al een pm gestuurd met mijn antwoord waar ik het vandaan heb ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

maar ook als speel/klimplaats voor de katten.
..... onze vorige kat probeerde via het ankertouw (boot) naar beneden te lopen en we hebben hem nog net bij zijn kladden kunnen pakken!
k weet niet hoe hoog je dat touw gaat ophangen en hoe goed de katten erbij kunnen, maar ik denk dat dit voor je katten een beetje gevaarlijk is.
mijn ervaring is dat ze er overheen proberen te lopen, zeker als ze spelen in een beetje wilde bui en dan vallen ze geheid naar beneden. :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jarnoootje »

Zo heel hoog wordt het niet, hooguit een meter, misschien anderhalf ofzo. De katten springen nu (bij mijn vriendin thuis) ook van de trap van 1.80m naar beneden, dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn als ze het zelf al willen doen.

We zullen het zien. Het komt vanaf de krapbaal aan de ene kant van de kamer richting de boekenkast/scheidingskast daar met wat lusjes er doorheen en vervolgens achter de bank te eindigen.

Nog een paar weekjes en ik ga eraan beginnen, foto's volgen :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cari »

Voor degenen die de muur-hangmatjes leuk vinden, maar een beetje duur, deze zijn ook leuk en veel goedkoper: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... gmat/52068
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

De katten springen nu ook van de trap van 1.80m naar beneden, dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn als ze het zelf al willen doen.
er is verschil tussen gevaarlijk en schadelijk en het hoeft maar één keer mis te gaan..
springen ze zelf 1.80 m in één keer naar beneden of kunnen ze niet anders? ik ben zelf 1.80 m en hier vind ik in éen keer van boven naar beneden, verticaal dus springen over een afstand van één meter al niet gezond. ze komen met een klap neer en de spieren en gewrichten en kapsels moeten dat opvangen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jarnoootje »

Ze kunnen zeker wel anders, gewoon via de trap naar beneden lopen.

Kwa gevaarlijkheid zal het allemaal wel meevallen met zo'n touw in de woonkamer. Bedoel als ze willen kunnen ze op vanalles klimmen en eraf springen. Als je dat allemaal moet voorkomen kun je beter in een tent (bij wijze van spreken) gaan wonen.

Heb inmiddels een website gevonden waar je Sisaltouw kan bestellen met elke dikte en lengte. Dus een touw van 10cm behoort tot de mogelijkheden. Hier moeten de katten rustig over kunnen lopen/spelen/ravotten

ff wachten op geld terug van wat kameraden en er kan besteld worden:)
Hopelijk eind deze week ... dan kan er geklust worden :)
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Mijn katten komen wel 2.60 hoog in de touwen - maar hebben de mogelijkheid te springen op de krabpaal die ernaast staat en op de bank. Dat doen ze ook altijd, hebben nooit op de grond gesprongen.

En 1 meter naar beneden springen lijkt me echt niet erg?! Ze zijn niet dom, en buiten springen ze trouwens ook van erg hoog. Denk aan schuttingen, bomen...
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jarnoootje »

Onze katten kunnen inderdaad straks ook via de krapbaal naar beneden, eventueel via de bank en via een van de kasten. Tis nog even afwachten waar het allemaal komt te hangen.

De krabpaal is inmiddels besteld en zal hopelijk voor het weekend geleverd worden ... hebben we weer wt te knutselen :)
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Hier trouwens een filmpje van een van onze katten in de touwen.


[youtube][/youtube]
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jarnoootje »

Wat ontzettend leuk!
Onze krappaal staat inmiddels en er wordt zeer veel gebruik van gemaakt. Nu alleen het touw nog. Om aan goed en betaalbaar touw te komen is nogal lastig, maar gaat wel lukken.
Zal binnenkort wat foto's plaatsen!
Thnx voor het filmpje!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Cari schreef:Voor degenen die de muur-hangmatjes leuk vinden, maar een beetje duur, deze zijn ook leuk en veel goedkoper: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... gmat/52068

Die heb ik gekocht.
Heb er 2, en ik heb een muurplank (boekenplank zzeg maar) gekocht. Zo kunnen ze via de plank naar de hangmatten.
Warschijnlijk worden ze dit weekend opgehangen (ik heb geen boor :P) dus dan zal ik wel wat foto's maken :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rowena »

Leuk idee Ilone! Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien :D..
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Dank je :grin:
Ikzelf ook haha.

Ik moest wel met die plank, want als ik dat niet deed, en ze zouden er vanaf de krabpaal opklimmen, dan zou iedereen er met de knar tegenaan lopen als ze binnen kwamen bij mij hahaha. Met die plank kan ik de hangmatten hoger hangen. Problem solved :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dafpoetser »

Ik heb twee krab-apparaten in huis, ze zien er nog uit als NIEUW!
Mijn Tommie prefereert de salontafel :cathappy:

Nouja, is toch al een oud ding...
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie