6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

En wat zijn je plannen voor de komende dagen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Geen idee.. Ik ben deze middag en avond thuis.. Tips ? :)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ok.. Nanou lag op de krabpaal, het raam op een kier maar het slot was open. Dus filou heeft het raam zelf open gedaan. Nanou kwam van de paal naar filou. Filou ging zelf naar haar toe. Neus aan neus snuffelen.. Geen kwaad. Filou kwam terug naar mij liep een rondje waarop Nanou naar hem ging. Ze wil volgens mij echt spelen. Filou natuurlijk geschrokken en liep onder de tafel, over de zetel.. Nanou erachter.. Geen gegrom, geen geblaas,.. Filou is dan wel de keuken in gecrost. Heb de deur dicht gelaten, nu zit Nanou op een meter ervan te wachten. Ze weet precies niet wat er gebeurd is :-) ondanks dat ze achter elkaar zaten heb ik er een goed gevoel bij dat ze hem niet de haren is ingevlogen..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Zeker positief dat Nanou Filou niet is aangevlogen :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Het ging allemaal zo snel, ik vind het jammer dat ik er nu geen filmpje of foto van heb.

Nanou is uit zichzelf nu naar boven gegaan. Heb filou terug uit de keuken gelaten en het is alsof er niets is gebeurd :-) vleien en miauwen naar me.. Oef !
Laatst gewijzigd door Euforia op 12 nov 2014 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Jeeeeee... de neuzen zijn gebutst :lol:
Ik had ook wel het idee dat Filou veel minder onder de indruk is van Nanou's opdringerige (speel)-gedrag. (En dat hij redelijk snel zou kunnen herstellen van een speel-aanval van Nanou) Wel zaak, lijkt me, om het goed in de hand te houden (wat je ook prima doet). Nu dus weer kijken hoe Filou reageert als Nanou weer achter glas of hordeur zit (of dat allemaal nog steeds hetzelfde is).

(Het is te hopen dat Filou vrij snel in de gaten heeft dat weglopen betekend dat ie achterna gezeten gaat worden en dat hij beter kan blijven zitten ;))
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ik ben eigenlijk geschrokken dat filou zelf naar Nanou ging om te snuffelen. Ik was echt bang dat ze op hem zou afvliegen zoals ze aan het raam doet. Maar neen, het bleef rustig.. En hoe ze achter elkaar aan het crossen waren, waren gewoon twee poezen die spelen. Met het enige verschil dat filou zich hier waarschijnlijk niet heeft aan verwacht :-)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Spannend :grin: ! Geen blazen, geen grommen :grin: . Het gaat goed :grin: .
Ik krijg ook sterk de indruk dat Nanou vooral contact wil en op haar nogal overrompelende manier wil spelen. Dat Filou niet blazend wegschiet, betekent dat hij ook niet echt bang is. Gewoon nog wat voorzichtig met die 'rare meid' ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Zopas terug aan de hordeur snuffelen aan elkaars neus. Ik heb dan haar potje nat gegeven. Toen ik de hordeur opende was filou ook nieuwsgierig. Normaal loopt hij altijd weg. Heb de deur opengezet terwijl ze aan het eten was en zijn snoepje op de drempel gegeven.. Zonder probleem. Nanou keek hem
Ook aan maar het eten was interessanter. Ik denk dat mijn beestjes klaar zijn :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Wat dacht je er van om na het eten de deur gewoon open te laten?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ik heb nog bezoek deze avond, denk dat het te druk zal zijn om zoiets uit te proberen. Ook ben ik bang dat als ze elkaar achterna gaan zitten dan filou zou kunnen panikeren en ze van de trap donderen. Ik zie nog steeds het beeld voor me van Missy en Nanou die elkaar op de trap achterna zaten..

Sowieso zet ik wel de deur open dat Nanou boven kan, maar niet in de living bij filou en het bezoek.

Morgenavond kan ik dit wel proberen. Misschien dat ik het tijdstip van eten verander naar 19.30 ofzo en dan Nanou toegang geef tot het volledige huis.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Dan zou ik 't morgen doen. En probeer dat beeld van Missy te vergeten. Nanou's relatie tot Filou is veel beter en Filou is ook minder bang. Ik zou proberen ze zo zoveel mogelijk hun gang te laten gaan, zonder in te grijpen. Als je merkt dat de spanning heel hoog wordt, zou ik Nanou ook niet direkt weg zetten, maar probeer er dan - als dat nog kan - tussen te gaan zitten en fungeer als buffer. Dat heeft hier ooit ook heel goed gewerkt, toen mijn stoere kater een net gearriveerd poesje van half zijn formaat wilde 'opvreten' ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Stel dat ze elkaar achterna crossen, ook gewoon laten doen? Nu heb ik de deur dichtgedaan omdat filou de keuken in gevlucht is.

Ik heb wel een half uurtje tot het bezoek er is.. Ik kan Nanou wel nog eens in de living laten en kijken hoe ze reageert..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Het hangt er vanaf hoe er achter elkaar aan gecrossed wordt. Als Filou in paniek is, blaast en gromt en Nanou er heel fel achteraan schiet, is het foute boel. Dan is ze hem echt aan het wegjagen/aanvallen. Het is moeilijk te zeggen als je het niet ziet, maar als je zelf twijfelt of het ernst is, is het waarschijnlijk niet, want je bent heel voorzichtig, dus ik denk dat jij er eerder een drama in ziet dan de katten ;-).
Als je bezoek verwacht, zou ik het nu niet doen, daar moet je gewoon rust voor hebben. Mochten ze net eerder komen en op een fout moment, dan heb je ook een probleem.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

De tweede ronde :-)

Afbeelding

Opnieuw snuffelen aan elkaar. Maar filou schrikt nog van haar en loopt weg waarna Nanou achter hem crost. Filou kroop wel achter het gordijn en Nanou ging dan weg, filou greep zijn kans om op de trap te gaan zitten en haar te observeren. Daarna ging Nanou naar boven en zag filou op de trap weg rennen en ze liep er achter. Filou crost van de ene kamer naar de andere met haar achter hem. Filou was plots wel in paniek en begon te blazen. Ik kon Nanou wel gemakkelijk tegen houden, en heb haar dan in haar kamer gestoken. Filou zit nu nog in de slaapkamer te bekomen :(
Plaats reactie