Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Sydney2003
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2013 15:35

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sydney2003 »

De eerste dag leek alles goed te gaan, ze was nog heel actief en at zelfs van haar nierdieet. Daarna ging het snel acheruit, wilde ze niet eten, werd steeds stiller en op het laatst werd ze zwak in haar poten. Toen ze niet meer wilde eten heb ik haar gevoerd met hills a/d in een spuitje en de fortekor heb ik eigenlijk maar 1 keer een halve dosering gegeven. Gistermiddag hebben we de dierenarts laten komen en het moelijke besluit genomen om haar te laten inslapen. Ze was altijd zo lief en we missen haar heel erg.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door margali »

Ach wat triest dat het niet meer ging. Arme Sydney .... rust zacht
Sterkte!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

heel veel sterkte in deze verdrietige tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
olcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2011 21:12
Locatie: België

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door olcha »

Veel sterkte... Zo herkenbaar allemaal... Dat actieve en dat stil worden :-(
Je hebt het beste voor haar gedaan.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Wat sneu dat het zo snel bergafwaarts ging. Rotziekte!
Heel veel sterkte!
ellen30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2013 18:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ellen30 »

Ik heb hier in maart/april al gepost omdat we sinds toen weten dat hij nierproblemen had.

Sinds een 2-tal weken gaat het echter slechter.

Zal bij het begin beginnen in de hoop nog iets van tips of eender wat te krijgen al moet ik mij bewust ervan zijn dat het binnekort wel gedaan is.

Een 2 weken terug had hij last van kwijlen, en niet meer willen eten maar dit kwam volgens mijn DA door een abces. Toen hij zondagavond ineens fel achteruit ging ben ik met hem nog naar de DA gereden. Bleek dat hij onderkoeld was, dat abces hem parten speelde en uitgedroogd was.

Ik kon toen kiezen tussen een spuitje of aan het infuus hangen. De DA dacht dat hij de nacht al niet ging halen.
Gelukkig heeft hij dat wel gedaan, de volgende dag at hij alweer en na 3 dagen mocht hij naar huis.

1 dag thuis en ik merkte dat hij zijn hoofdje scheef hield wat volgens de DA te wijten was aan zijn kaken/gebit.

Ik ben voor een 2de opinie gegaan afgelopen maandag omdat mijn DA enkel maar antibiotica gaf voor z'n abces (wat overigens wel beter ging).

Daar aangekomen hebben we eigenlijk een koude douche gehad.
Dierenarts schrok ervan hoe mager hij was en zijn mond zag er niet goed uit, aftjes op zijn tong...
Hij heeft bloed afgenomen en aan een infuus gehangen en medicatie gehad.
Dinsdag morgen wee gebeld en hij had brokjes gegeten en in de avond had hij nog een zakje natvoer gegeten.
Vandaag zijn de bloedwaardes binnnen; De DA had nog nooit zo'n hoge waardes gezien... Het labo had hem al gebeld om te horen of dit wel kon kloppen. Zijn nierfunctie zou nog rond de 15 procent liggen.

Allemaal heel slecht dus :(.

We moeten er over denken om hem in te laten slapen. Vanavond mogen we ernaartoe...

Ik snap niet dat hij nog steeds eet? Dat hij zelf nog zoveel wil heeft blijkbaar om door te gaan.

Erg lastig dit. Pff wou m'n verhaal gewoon kwijt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
we hebben hier katzels met vrij hoge creatinine waardes die 'gewoon' een goeie kwaliteit van leven hebben.. ik bedoel doorleven..
wat was de crea en ureumwaarde?

een katzel laten inslapen op basis van een hoge waarde lijkt me geen argument, als het mij zou betreffen.
zijn conditie is niet denderend begrijp ik, gebit? abces alleen ab?
weiger meloxicam/metacam/novacam en zeker in dit geval!

krijgt hij nierdieet?
hij eet dus wel en bv k/d van hills is heel vet, daar zit veel energie in.
laat hem geen a/d geven, dat is ongeschikt voor nierkatzels. desnoods spuitjevoeren met geprakte, met lauw water aangelengd k/d natvoer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ellen30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2013 18:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ellen30 »

Ja, de waardes zal ik straks wel doorkrijgen. VAn aan de telefoon dacht ik dat de ureum in maart een 300 was en nu 500...

Hij krijgt inderdaad geen metacam meer.
Hij heeft verschillende nierdieeten gehad en heb nog bergen liggen maar natvoer wil hij amper, wel Gourmet ofzo maar geen nierdieet. Daar gebruikte ik dus Renalzin voor.

Qua brokjes nierdieet eet hij dan weer wel.

Ik weet het niet, ook vooral omdat zijn nieren nog maar voor 15 procent zouden werken...
Dierenarts geeft hem MAX 2 weken nog.

Wat ik niet snap is dat hij nog eet. Hij wil volgens mij nog wel dus inslapen doe ik sowieso niet vandaag, ik denk er niet aan. Zolang hij zelf zin toont om te eten en er niet halfdood bijligt doe ik het niet.
Zijn tanden zijn inderdaad een drama. Voor dat abces kreeg hij inderdaad antibiotica...

Opereren kunnen ze niet aan de tanden omdat hij veels te mager is. 2.7 kg dacht ik.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ms Maaike »

Nu weet ik niet zo veel over niergerelateerde problemen, maar geen operatie aan de tanden omdat hij 2,7 kg weegt lijkt me stug. Dan mag je kittens vaak ook niet castreren, die wegen lang niet altijd 2,5 kg als ze zes maanden zijn.

Hoop in elk geval dat je snel duidelijkheid hebt en ook dat hij nog even mag blijven.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
ellen30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2013 18:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ellen30 »

Ook omdat hij verzwakt is, 2de dierenarts die hier nu al niet wil aan beginnen 1 omdat hij veels te dun is (echt een gratenpakje) en 2 omdat hij te verzwakt zou zijn.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik denk dat het inderdaad vrij hopeloos is en het feit dat hij nog eet komt doordat hij aan het infuus ligt. Dan zakt het ureum (kunstmatig) en krijgen ze weer eetlust.
Toen onze Noa in maart 2011 wekelijks onderhuids infuus kreeg, ging ze op de dag van het infuus ook veel meer eten. Infuus is echt een eetluststimulans.

Je kunt de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en kijken hoe hij het doet zodra hij weer thuis is. Maar wanneer de uitslag erg slecht is en hij weer stopt met eten, dan geloof ik niet dat hij er weer bovenop kan komen.
ellen30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2013 18:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ellen30 »

Pff, het ziet er inderdaad niet al te rooskleurig uit.
Zo meteen gaan we hem ophalen en kan ik hem hopelijk nog ff een goede tijd geven... Zodra het weer bergaf gaat moet ik voor hem gaan kiezen. Het meest hatelijke deel aan het houden van dieren.
ellen30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2013 18:25

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door ellen30 »

Thuis, zonder m'n kat.
De dierenarts heeft mij de waardes laten zien en die waren hoog. Creatinine van 1400, Ureum 500, Kalium was iets te hoog maar niet drastisch. Zijn tong/mond was zelfs ook beter. Hij was alert en alles. Ben helaas het papier met de waardes vergeten.

Dierenarts wist niet wat hij ermee moet, vanmorgen dacht hij nog aan inslapen.
En nu... Als hij Tijger ziet dan wil hij ook niet inslapen, de waardes laten iets anders zien dan wat hij langs de buitenkant ziet. Hij vindt het heel lastig en we gaan gewoon verder met het infuus en vrijdag wordt er opnieuw bloed genomen waar we zaterdag de resultaten van weten.

Duimen maar.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Wonderlijk!
Ureum van 500 (wist niet eens dat dat bestond) en een kat die toch eet? Klopt die apparatuur wel? Zo'n hoge creawaarde is wel eens vaker op het forum voorbijgekomen en die kat heeft een week aan het infuus gelegen. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=2565
Daarna toch nog 8 maanden geleefd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Wel fijn dat de da zich niet blind staart op de waardes ;-)
Sterkte en hopelijk doet het infuus nog een wonder!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie