Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Leonie89 »

bananaleaf vind ik erg mooi, maar veels te duur.. wij hebben laatst onze ikea krabpaal/mand vernieuwd omdat we door het hele huis riet vonden, maar dat vind ik nog wel te doen.. als we elke 2 jaar 50 euro voor zo'n ding uit moeten geven vind ik dat nog meevallen.. dat zou betekenen dat we met de bananaleaf 6 a 8 jaar moeten doen.. en dat geloof ik eigenlijk niet, dat ie dat uithoudt met onze rambo's..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nyncke »

Er moet een ( internet) winkel zijn waar je losse onderdelen voor krabpalen kunt kopen, weet iemand welke winkel dat is?
Dan kun je een krabpaal helemaal op je kamer bouwen, dat lijkt me wel wat, als mijn huis weer is opgeknapt. Mijn huiskamer is nl erg hoog, ik schat tegen de 3 meter.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Wat vinden jullie van deze krabpaal?

Bericht door Biny »

Afbeelding
Staan héél veel positieve reacties op en ook leuke foto's. Hij is vrij hoog, 1.70 m.
Alleen ben bang dat hij een beetje onstabiel is, in een aantal reacties wordt dat ook genoemd, maar in de meeste reacties alleen maar dat katten 't super vinden.
Ben benieuwd wat jullie vinden, denk eraan een nieuwe aan te schaffen, ze vinden het zo fijn om over banken en stoelen heen te rennen als ze achter elkaar aan zitten dat ik ze graag een krabpaal erbij gun zodat ze daar ook overheen kunnen racen..!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wat vinden jullie van deze krabpaal?

Bericht door Ilone »

Hij ziet er erg leuk uit :grin:
Maar ik denk inderdaad dat hij best instabiel is...de steungevende palen staan alleen naast elkaar waardoor het gewicht niet zo goed verdeeld is, smal onderplateautje...het enige wat de krabpaal laat staan is het trappetje volgens mij haha. En als ik de foto zie, twijfel ik aan zijn stevigheid ;)

Maar, zoveel verstand heb ik er niet van haha, dus ik kan het ook heeel goed mishebben :-P


*edit: En mocht hij instabiel zijn, kan je hem altijd toch nog vastzetten aan de muur?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

http://www.cado-online.nl/subpagina/win ... bpaal.html heeft losse onderdelen! Wilden wij ook zelf doen, maar uiteindelijk toch een bestaande gekocht :P
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Losse onderdelen zijn naar mijn mening erg handig! Zo kan je je huidige krabpaal 'verversen' wanneer de rest nog goed is.
Bij mijn krabpaal bijvoorbeeld...Ze pakken steeds dezelfde stam. Over een tijdje is daar niks meer van over, maar van de rest van de krabpaal wel. Nou, dan vind ik het ideaal dat ik nog een losse stam kan aanschaffen ipv meteen een volledig nieuwe krabpaal ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Ja dat is waar Ilone! Wij hebben nu bijvoorbeeld 1 van ongeveer 1.75. Maar als wij straks misschien toch tot het plafond willen gaan, kunnen we een extra stuk kopen voor erop - en inderdaad geen nieuwe krabpaal ! :D
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Wie niet rijk is, moet slim zijn ;) :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Wat vinden jullie van deze krabpaal?

Bericht door Sann »

Ik had een keer zo een soort, en ik moet zeggen dat het echt onstabiel is. Nou heb ik wel Noorse Boskatten, maar ik denk dat het zelfs voor HTK katten te slap is!

Als het nou leunde op 4 palen was het nog misschien te doen.

Je kan inderdaad eraan denken het vast te maken aan de muur, want zo los zal ie denk ik wel snel stuk gaan! Denk ik he, hoeft niet perse te zijn. Als jij heel rustige katten hebt valt het misschien mee. Mijne rennen erop af en springen/klimmen heel erg..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nyncke »

Sann schreef:http://www.cado-online.nl/subpagina/win ... bpaal.html heeft losse onderdelen! Wilden wij ook zelf doen, maar uiteindelijk toch een bestaande gekocht :P

Dank je!!!!
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Weet niet waarom mijn bovenstaand berichtje hier staat... hoorde in een ander topic :S
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nyncke »

Nyncke schreef:Er moet een ( internet) winkel zijn waar je losse onderdelen voor krabpalen kunt kopen, weet iemand welke winkel dat is?
Dan kun je een krabpaal helemaal op je kamer bouwen, dat lijkt me wel wat, als mijn huis weer is opgeknapt. Mijn huiskamer is nl erg hoog, ik schat tegen de 3 meter.
Het is anders wel een antwoord op mijn vraag in dit topic ;-)
Boheme

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Boheme »

elvedinenleonie schreef:bananaleaf vind ik erg mooi, maar veels te duur.. wij hebben laatst onze ikea krabpaal/mand vernieuwd omdat we door het hele huis riet vonden, maar dat vind ik nog wel te doen.. als we elke 2 jaar 50 euro voor zo'n ding uit moeten geven vind ik dat nog meevallen.. dat zou betekenen dat we met de bananaleaf 6 a 8 jaar moeten doen.. en dat geloof ik eigenlijk niet, dat ie dat uithoudt met onze rambo's..
Ik heb de bananaleaf gekocht toen hij in de aanbieding was,... ik vond hem eigenlijk nog te duur, maar hij is wel erg leuk ;)
Of hij 6 tot jaar mee zal gaan.. ik geloof er niets van en zeker niet als je van die wildebrassen hebt :shock:
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sann »

Ik had een keer zo een soort, en ik moet zeggen dat het echt onstabiel is. Nou heb ik wel Noorse Boskatten, maar ik denk dat het zelfs voor HTK katten te slap is!

Als het nou leunde op 4 palen was het nog misschien te doen.

Je kan inderdaad eraan denken het vast te maken aan de muur, want zo los zal ie denk ik wel snel stuk gaan! Denk ik he, hoeft niet perse te zijn. Als jij heel rustige katten hebt valt het misschien mee. Mijne rennen erop af en springen/klimmen heel erg..
Deze was eigenlijk voor Biny's vraag :lol: Maar twee topics zijn denk ik samengevoegd en nu staat mijn antwoord iets te ver en klinkt het raar! ach ja, pech gehad dan :edance:

Succes met je krabpaal Nyncke!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sannie_xx »

Afbeelding

De krabpaal die hier staat - en de standaard opstelling. Mouse bovenin en Zooey in het mandje. :) Ik vind hem fijn, ook al is mijn plafond te hoog en kan hij dus net niet geklemd worden. Toch blijft hij goed staan.
Plaats reactie