Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Okee dankje! Zal dat inderdaad niet meer doen dan.
Ja toen ik een week of 3 bij allebei de bakken de kap er niet op had is er niks gebeurd en geen wildplasjes meer, dus dat is eigenlijk de oplossing. Maar ik wil eigenlijk graag de kap erop voor de uitloop. Ik stofzuig 2 x per dag en binnen 1 seconde ligt weer alles vol als ze er doorheen hollen.
Maar we hebben het een tijd terug ook al over matten gehad. Ik heb boven een badmat waar echt alles in blijft hangen. Misschien dat ik die eens voor de bakken ga zetten. Als die uitloop wat minder is dan maakt t me ook echt niet meer uit dat die bakken open zijn.
Ik wil hun zeker tevreden stellen maar ik hou ook niet van een keuken die een grote kattenbak is, hoop dat jullie dat ook begrijpen.
Stel dat zon matje ofzo niks word ga k voor zo'n grote bakken kijken Dinie. In ieder geval bedankt weer!

Oja en dat bedoelde ik ook Erik te zeggen van fokkers.. Ik weet nu wel waar je ze in ieder geval niet moet halen.. Waar wel dat weet ik ook niet
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ff een klein gekkigheidje van het duo. Sinds we ze hebben hebben ze nog nergens anders geslapen of rustig gelegen als in de krabpaal of op schoot. Nog nooit een dutje op bank of stoel gedaan. Heb ze nog niet eens stil zien zitten ergens anders. Vandaag voor het eerst voorzichtig geprobeerd om op de bank te gaan liggen.. Maar wel met de oogjes open. Heeft zon 2 minuten geduurd en toen kwamen ze alweer op schoot.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ach een schoot vol is toch ook knus. Wat mal dat ze niet open op de bank of zo slapen.

Voordeel van zo'n hoge speciebak is nou juist dat ze dan amper knoeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Zo'n schoot is toch veel lekkerder :lol:

(gewoon lekker van genieten zolang ze het nog doen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Hahaha Jaa dat is ook veel gezelliger inderdaad! Maar vond het wel een beetje vreemd.

Ik heb hier wel nog zon opberg bakken die best groot en hoog zijn. Misschien kan ik dat wel eens proberen. Zullen ze er inderdaad wel minder snel doorheen sjezen
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Lekker knuffelenn!

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

En Moes met André spekjes

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

ze groeien flink of niet? ze zien er zoooo lief uit
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Ja inderdaad! Moet ze vanavond eigenlijk eens wegen, heb geen idee hoe zwaar ze zijn. Mila is wel een stukje groter dat zie ik zo al.

En jaaa ze zijn ook zo lief!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Vraagje.. Hoe doen jullie dat met koken, als je even snel iets moet pakken ofzo (mijn koelkast staat in de bijkeuken). En dat ze niet op t aanrecht bij het vuur springen?
Ik heb zon angst dat er eentje in springt dat ik niet van het aanrecht weg durf met koken want binnen 1 sec zit er weer een op. Een vriendin van me heeft thuis 7 katten en daar is t een keer gebeurd. Ineenkeer super snel hele staart in de vlammen. Gelukkig meteen de hand eroverheen geslagen en was meteen uit.. Alleen de haartjes waren weg maar voor de rest gelukkig niks aan de hand. Maar nu ben ik na dit verhaal natuurlijk nog banger. Ik doe zelfs de pitjes na het koken met de plantenspuit koud water erop tot ze een stuk afgekoeld zijn omdat ze daar ook zo vaak mee spelen.

Hoe kan ik zorgen dat dit niet bij mij gebeurd? Eten geven ondertussen heeft weinig zin want dat ik hap schrok weg
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door poezeloes »

Niet met de plantenspuit op de pitjes mikken maar op de katten hahahahaha ;-)
Sorry, ben een beetje melig vandaag...
Maar het helpt wel. Wat ook helpt is luid roepen of geluid maken, of met een krant op het aanrecht slaan, in je handen klappen, alles waarvan ze schrikken en dit geluid gaan linken met op het aanrecht springen... je moet even volhouden maar het werkt wel.
Ik gebruikte in het begin regelmatig een plantenspuit, nu hoef ik de plantenspuit alleen nog maar te ZIEN en ze stoppen al met tobben :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ik heb inductie en dat is heel snel afgekoeld. Speciaal genomen voor de katten. Met de vorige keuken paar keer gebeurd dat katten hun voetjes hebben verbrand. Wij hebben de koelkasten binnen handbereik. Ik kan hier ook niks even alleen laten staan, wordt gelijk gejat. Van de 3 nieuwe kittens is alleen Teske op te voeden. Die doet iets 1 x en als je hem duidelijk maakt dat dat niet op prijs worsdt gesteld dan doet hij het niet meer.

Luuk en Douwe kun je 100 x eraf zetten die gaan gewoon door.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Is er een optie om ze tijdens het koken uit de keuken te houden door deur te sluiten? Want dat is meest simpele oplossing en zou ik hier toepassen wanneer het nodig zou zijn (maar dinky springt niet op het aanrecht, staat alleen bij de kasten op).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Je kunt ze belonen als ze met jou meelopen naar de ijskast. Sowieso zouden ze jou moeten volgen en niet zelfstandig op het aanrecht springen. Dus als je ze consequent beloont als ze meelopen naar de ijskast is dat probleem ook opgelost :)

(Zei degene met een poes die nog nooit op het aanrecht is geweest en nu te oud is om hoger dan 80cm te springen :))
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

De plantenspuit is ook daarvoor gekomen inderdaad. Ik ben er ook echt geen voorstander van maar als ik denk dat of in t vuur is de keuze snel gemaakt. Na een paar keer sprietsen hadden ze dat ook wel een beetje door. Maar dus alleen als ik daar sta.. Als ik al een beetje opschuif en de spuit niet vast heb gaan ze er weer op. En dan zet ik ze er vanaf met een harde nee. Soms vang ik ze al in hun sprong en zet ze ietwat hardhandiger terug (echt niet heel hard ofzo maar ook niet super liefjes als je snapt wat ik bedoel zou ze nooit pijn doen) maar dan is het echt erop eraf erop eraf en dat 1000 keer. Als ze het in hun hoofd hebben dan blijf dat doorgaan en lijk ik wel een joker, mijn eten brand aan en weet ik wat. Tot nu toe zorg dat ik alles klaar heb staan voor het koken. Plantenspuit erlangs voor het geval dat en dan mijn vriend even op uitkijkpost alles opruimen van eten en bestek wat gebruikt is en pannen afspoelen onder de kraan. Pitjes met plantenspuit enigszins afkoelen en dan gaan we in de woonkamer eten.
Nu gaat dit wel maar als ik ook maar iets vergeet dan moet ik rennen naar de bijkeuken en snel weer terug.
De bijkeuken is voor hun ook altijd gesloten omdat ze nog steeds achter de wasmachine gaan zitten en dan ben ik weer bang voor die bedrading, en daar leggen we eigenlijk alles neer waar we niet willen dat Moes en Mila mee gaan spelen. Wat post of een lippenstift of de magnetrondeksel gewoon vanalles. T is ook maar een heel klein hokje maar dus laten meelopen naar de ijskast heeft totaal geen zin want als ze ook maar in die bijkeuken komen is het meteen feest op de koelkast over de deur heen lopen, zo'n ijzeren dingetjes van de magnetron op de grond gooien.. Het is daar in ieder geval echt niet katproof.
Verder luisteren ze nergens maar dan ook echt nergens naar. Oke met snoepjes.. dan roep ik Moes Mila snoepje,. Niks gebeurt er.. dan laat ik het ruiken en dan worden ze helemaal gek, gaan ze omhoog klimmen tegen me aan op mijn hoofd staan alles om er maar aan te komen en dan is er helemaal niks meer mee aan te vangen. Uit de keuken met koken heb ik ook al gedacht maar dan moet dus kattenbakken mee en voerbakjes en water enzo. Ik wil sowieso dalijk door het huis meer bakken maar hoe ik ze nu even heb staan een open en een dichte naast elkaar gaat op echt maar een paar keer na dan redelijk goed, beter dan dat het gedaan heeft dus ik laat het even zo.
Maargoed, hun worden hopelijk gewoon 100 jaar oud en wil eigenlijk gewoon afleren op het aanrecht te gaan.. Zodat het later wat makkelijker word. Ik snap ik moet consequent zijn maar als ik er niet ben dan kan ik er Niks aan doen.. Ga met een doekje dettol voor het koken erover.. Prima.. Het gaat mij puur om bij het koken. Voor de rest haal ik ze er natuurlijk ook af als ik het anders zie maar dan maak ik mij daar minder druk om.

Ikzelf denk dat ik het beste met de spuit kan blijven doen.. Ik hoef nu niet eens meer te sprayen. Wijzen is meestal genoeg. Als het nodig is mik ik ook echt alleen op het achterste niet in het gezicht ofzo.. En ik denk als ze ietsje ouder zijn ze ook iets meer gaan begrijpen. Ik heb het gevoel dat ze daar nog net iets te veel baby voor zijn. Natuurlijk moet ik nu beginnen met leren maar ik bedoel meer dat ik over een maandje of 4 hopelijk wat meer resultaat ga merken. Ik maak vaste gebaren voor er af te gaan ook al heeft het nu nog geen zin ik knip met mijn vingers en zeg nee. Heeeel soms merk ik al dat dat genoeg is om ze er af te krijgen.

En Rik, jou Bowy lijkt me een genot om bij te staan koken haha!

En Dinie jou Teske klinkt ook ideaal om dingetjes te leren, maar ben pas op pagina 81 van je album dus zal er over een tijdje pas vanalles over gaan lezen! Trouwens.. Even helemaal off-topic, maar ik lees met zoveel plezier over je koor echt heerlijk! Elke avond weer heel wat bladzijden en zo tussendoor eventjes.. Maar als ik dan bij je onderschrift kijk wil ik soms niet verder lezen omdat ik dan zie wie er helaas nu niet meer bij zijn. Maar echt.. Ik weet zeker dat ze het beste leventje gehad hebben wat een kat zich mag wensen, en dat elke kat zo genomen werd als hij was. En dat vind ik echt heel bijzonder. Ik weet dat ik dat al gezegd heb in jou album maar elke bladzijde die ik verder lees vind ik dat alleen maar steeds meer!

Sorry voor het mega lange verhaal maar kon t even niet anders uitleggen. Snoepjes ga ik evengoed mee aan de slag voor als ze Bv luisteren na mijn gebaren
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie