Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een mooi duo! Leuk om alle avonturen met die twee te lezen.
Ben met een scheef oog aan 't kijken naar Savannah kittens....

Groet,
Erik + Dali & Gaudi
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Even een mega kort updateje van Moes en Mila.

Jeeeej de krabpaal is weer helemaal opgebouwd nu kunnen we ons weer van mandje na mandje laten vallen! En hoorde de baasjes ook praten over het ideetje van Rik. Over het plankje.. Hopelijk komt dat snel! Ondertussen moeilijke keuzes maken.. Of lekker dicht op de verwarming of toch helemaal boven over alles uitkijken!

Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Lees nu pas je berichtje Erik, er is in nl niet super veel over te vinden. Ik ben pas net in de kattenwereld maar als ik kan helpen of iets wilt vragen dan hoor ik het graag! Heb namelijk volgens mij wel met alle fokkers contact gehad in nl en België haha!

Verder weet ik alleen van bij andere thuis hoe andere kittens zijn maar deze zijn echt super druk en luisteren nu nog niet eens een beetje na de naam. De oortjes draaien nog niet eens om.. Maargoed ze zijn nog heel jong haha
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Nog even wat fotootjes van het badderen, wat ze heeeerlijk vonden :eliar:
Ze zijn van slechte kwaliteit maar vond ze wel heel schattig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nog een filmpje van hun zangkunsten voor het eten ( natvoer, brokjes hebben ze natuurlijk constant)
Nog steeds via my album en volgens mij ook in de verkeerde richting gefilmd :oops: maar ben er nog niet echt voor gaan zitten om dat met YouTube uit te vogelen. Het is het laatste filmpje.

http://myalbum.com/album/RuEovEVdD3LA

Oja hun namen zijn ondertussen iets aan het veranderen (ze luisteren er toch niet naar)..
Als ik ze nu allebei tegelijk moet hebben is het Smoes en Smies geworden :lol:
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

hihihi die laatste foto. lachend toetje op de achtergrond. en namen...hier veranderen ze ook. ligt eraan wat ze hebben uitgevreten hihihi (volledige naam word meestal uitgesproken als iets niet mag...GIJS JANSEN!!!!!! anders is het gijzeltje/gijsje/meneertje koekepeertje enz
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Hahahaha!! De achternaam erbij. Denk dat ik dat niet eens serieus zonder te lachen zou kunnen zeggen.
Scheelt ook dat die van mij nooit iets stouts doen.. :lol:

T neefje van mijn vriend (4jr ong) noemt ze Moela en Mies
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

mogen die van mij bij jou logeren? kun jij ze even opvoeden. nee hoor, doe van mij doen ook nooit iets wat niet mag!!!!!!!!! op zich valt het gelukkig wel mee. meestal is het klieren wat ze doen. of 's nachts besluiten dat ze me heel lief vinden en graag onder het dekbed willen. niet er gewoon onder kruipen, nee vrouwtje, jij moet de dekens aan de kant doen, ik blijf je net zo lang aantikken en kopjes geven totdat jij de dekens optilt. hihihi zou ze geen minuut kunnen missen.

hoe gaat het met de poeperij bij jullie? die snoetjes van moela, mies, moes, mila, smoes smies of hoe ze dan ook heten hihihihi om op te vreten, zo'n onschuldige koppies
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Ahhhhh half verzopen katjes. Dat smoeltje op de achtergrond op de laatste foto is inderdaad geweldig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door poezeloes »

Het zijn prachtige kittens, echt waar!!
superrrrr mooi :-)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Hahaha die van mij doen juist alles wat niet mag, op t aanrecht, aan de broek hangen als ik eten ga maken, op t koffiezetapparaat slapen als k even niet in de keuken ben. Moes heeft toch weer 3 keer op de kattenbak geplast ipv erin. Terwijl ik ook een open bak heb erlangs en daar zat niet een poepje of plasje in. Ik heb het vermoeden dat hij dat doet als hij boos is dat hij als wij avond eten niet in de woonkamer mag. Zou dat kunnen? Want zo overdag of als alles open is dan gaat ie gewoon in de bak zelfs de dichte.

Met de ontlasting gaat t tot nu toe goed! Geen diarree meer en sowieso al een goede vorm erin dus daar ben ik super blij mee! Nu een week niks en dan nog een week antibiotica en dan twee weken wachten en dan weer testen. Hoop zo erg dat ze er overheen zijn!

Op de slaapkamer mogen ze niet maar als ik op de bank slaap is het ook heerlijk om op mij te springen of aan mijn haren te trekken. Denk dat ik ze dus beter bij jou een weekje opvoedcursus kunnen krijgen haha! Nee k kan ze ook echt niet missen. Elke dag heerlijk thuiskomen van werk en op vrije dagen de hele tijd samen knuffelen en samen de was doen en alles.. Duurt uren langer maar is wel stukken gezelliger!

Dankje voor de complimentjes! Ben ook zo trots op mijn knapperds!

Even een vraagje. Moes plast dus op de kap van de bak. Nu heb ik een heel klein beetje deo op de bak gespoten om te kijken of dat helpt. Gewoon verneveld. T ruikt een beetje maar is niet nat. Net na het avondeten geen plasje gevonden. Kan ik dit nu even doen? Of is dat echt zielig? Ik vind het zo moeilijk. Mijn vriend zei al gewoon met de neus bij de plas.. Ik zeg die gaat net zo hard kotsen als jij dat zou doen hoor. Vind dat net zo smerig. En toen hij er even over nadacht (heeft nooooit dieren gehad) snapte hij het ook inderdaad wel. Hij had dat ook maar gehoord dat het zo moet. Maar hij zegt ook we kunnen toch niet niks doen.. Dus ik dacht ik probeer dit even. Of even met citroen poetsmiddel erop dat t minder aantrekkelijk voor hem word.
Nogmaals het zijn mijn eersten poezenvrienden en wil echt alles goed doen dus als ik dat niet doe dan hoor ik dat echt graag. Dus andere tips graag welkom!

Oja Mila, die nooit iets doet wat niet mag, wou nog even de groetjes doen
Afbeelding
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Dinky »

Deo zou ik niet weer doen aangezien het erg sterk ruikt (kan averechts werken dat ze dan juist daar plassen om sterke lucht weg te krijgen).
Zou dan eerder iets als urine off gebruiken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Okee kan ik dat gewoon bij een dierenspeciaalzaak kopen? Ik heb wel al elke x na de plasjes de bak met biotex schoongemaakt dat de urine lucht in ieder geval weg is. Maar dan dat maar eens proberen
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Rik »

Neus erin duwen is overigens de grootste onzin die er is. Een kat op deze (of andere manier) straffen levert alleen maar stress op en zal dus juist averechts werken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door nellebel »

wat een lief snoetje van mila, daar kun je toch niet boos op worden.

zou eerst bekijken waarom hij het doet ipv middeltjes zoeken om hem af te schrikken. ik denk niet dat hij boos is als hij niet in de kamer mag, maar hij kan wel stress ervaren als er ineens een deur dicht is, of hij jullie hoort en er niet bij kan. en neus erin duwen is onzin, maar dat had je gelukkig zelf ook al bedacht. katten zijn hele propere dieren dus neus erin duwen is echt vreselijk. daarbij plast hij niet voor de lol langs de bak. meestal is er een oorzaak
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door castratenkoor »

Als je bovenop de kattenbak scherp ruikend middel gebruikt, lijkt mij dat dan IN de kattenbak dat ook te ruiken is. Dus kans dat ze dan die hele bak niet meer gebruiken.

Persoonlijk zou ik kiezen voor groot en hoog en open zoals b.v. een speciebak. Hier gaan ze met zij zessen daar verreweg het liefst op. Tweede keuze is een rechthoekige grote opberg - bak circa 30 cm hoog.
De echte kattenbakken worden 2-3 per jaar gebruikt, daar kijk ik eens per week in.

Ongewenst gedrag, zoals wildplassen, zal bij zulke rassen meer voorkomen dan bij rassen zonder een percentage wild. Het is zaak te zorgen voor genoeg beschikbare en voor hen acceptabele poep- en plasplekken te zorgen. Straffen helpt niet, het zal er eerder voor zorgen dat het erger wordt ivm stress.
In plaats van te denken: hoe leer ik hem dit af - beter denken: hoe stel ik hem tevreden.

Mijn grootste "angst" met dit ras is het hoge percentage inteelt, wat op de stambomen van deze twee ook te zien is. Dat maakt de katjes kwetsbaar voor aandoeningen en ziektes. Je zult daar extra alert op moeten zijn. Daardoor zijn ze ook zo duur, kittensterfte (en jonge leeftijd sterfte) ligt een stuk hoger dan bij andere rassen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie