Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Weet je al meer over Binkie? Hopelijk goed nieuws..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Nog geen waardes om met jullie te delen!

DA vond het verstandig nog 1 extra dag onderhuids infuus te doen omdat hij zo goed erop reageert. Dus nu dag 4 en morgen bloedonderzoek. Ik hoop zo dat die waardes zijn gedaald!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Klinkt als een dierenarts die meedenkt, heel belangrijk!! Blijft dus nog spannend, onze duimen blijven draaien voor Binkie!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Patiani- Guusje ik lees net alles over Patiani.... vergelijkbaar met Binkie hoe jij je voelde over hem.

Binkie heeft zo'n goed vriendelijk lief en zacht karakter. Hij is ook heel ondeugend maar heeft nog nooit een poot naar iemand uitgestoken (behalve om Bonnie en Clyde te pesten). Hij was 1 van drie rode in een nest. Hij keek me brutaal en ik dacht: jij hoort bij mij! De rest van het nest vond ik ook niet interessant. Vanaf het moment dat hij bij ons kwam was het goed, het hoorde zo. HIj heeft niet hoeven wennen, lag dagen lekker te knorren op mn buik en langzaam werd hij volwassen maar het slapen bij mij doet hij gelukkig nog steeds volop.

De DA net zei net ook dat hij zo vriendelijk is en een goed karakter heeft. Blijft rustig tijdens zijn infuusje, geeft kopjes aan de DA kijkt nieuwsgierig naar alle attributen in de kamer. En nu ligt hij even rustig na gespeeld te hebben met zn muis, buikie rond gegeten te hebben. Dan denk je, hoe kan je nou ziek zijn? Je bent pas 15 maanden en zo speciaal voor mij. De andere 2 zijn ook fantastisch maar met hem heb ik vanaf dag 1 iets speciaals.

Wat jij beschreef over Patiani doet Binkie ook. Hij tikt zachtjes tegen je gezicht, als hij aandacht wil of hem aan het knuffelen bent, of verdrietig bent. Kortom ik kan hem echt niet missen. Maak me zo druk om die kleine tijger.

Hij is echt goed opgeknapt van de infuusjes dus hoop dat zn waarden ook zijn gedaald. DA verwacht van wel dus we gaan het zien!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

En bedankt voor het duimendraaien ;)
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Baasje van Binkie (weet je naam niet?) begrijp heel goed hoe je je voelt! Het is heel erg schrikken dit soort nieuws en helemaal bij een kat die nog zo ontzettend jong is! Daar verwacht je het niet bij! Ik las dat hij schrompelniertjes heeft, ik hoop dat hij het toch nog een tijdje volhoudt, nierkatten kunnen je soms heel erg verbazen, en reageren heel verschillend op behandelingen. Wat ik zelf een hele goede website vind, heb er destijds heel veel aan gehad is deze:

http://www.felinecrf.org/

Is hier al vaker benoemd maar voor alle zekerheid-zijn zoveel pagina's, hopelijk heb je er iets aan!

Ik kan me je verdriet en angst om te verliezen heel goed voorstellen, voor mij is het nu 8 maanden geleden dat Patiaan de regenboogbrug overging, en het gat in mijn hart zit er nog steeds.

Probeer vooral ook te genieten naast de zorgen, dat is wat ik je wil zeggen. Hoe moeilijk ook, juist omdat je niet weet hoelang nog, geniet van elk moment samen! Het laatste jaar met Patiaan was voor mij heel moeilijk maar ook heel speciaal, juist door alles wat we meemaakten samen maakte de band die al heel hecht was nog hechter! Zoals je jouw Binkie beschrijft zo makkelijk was Patiaan ook.
En dat is ondanks alle ellende wel heel fijn, zo kun je optimaal behandelen zonder dat de kat teveel stres heeft.

Wens je nogmaals heel veel sterkte en hoop dat Binkie nog een tijd bij je mag zijn!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

zo te lezen heb je een erg goeie dierenarts, die zich ook echt inzet en meedenkt.
kijk bij felinecrf naar de aandoening CIN, dat gaat over schrompelnieren..
en we duimen nog even door en fijn dat het infuus geven zo goed gaat en dat Binky er zo goed op reageert. dan heeft hij er baat bij en is dit voorlopig dus een goed middel om de afvalstoffen te helpen af te voeren. er is een instructiefilmpje voor thuisinfuus, al eens over gedacht?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Hallo baasje van Binkie; Wat een zorg om je lieve kater! Vorig jaar ging het heel slecht met mijn kater Casper. Ik ben sindsdien begonnen met onderhuids infuus en hij ging met sprongen vooruit. Dus er is hoop voor Binkie hoor ;-)
Casper was net 1 jaar toen hij nierfalen kreeg, hij is nu 7.

Annet; veel plezier in Moravië en bedankt voor je adviezen en je tijd op dit forum.

Kelly; Hoe is het met Karel ?
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

@ Patriani-Guusje
Dankjewel voor je lieve woorden! Ik zal even op die site kijken. Heb er zoveel gezien, weet niet of ik m al heb bekeken hihi

@ Adiana ben ook heel blij met haar. Er lopen er meer in de praktijk maar zij is favoriet, ook bij Binkie haha

@ lmd Ow echt? Kijk dat geeft hoop! Binkie is ook net een jaar. Zn waardes waren wel vrij hoog (ureum 29,4 en creatinine 295) maar vanmiddag weer bloedonderzoek om te kijken wat de 4 dagen infuus hebben gedaan. Heeft Casper ook echt CNI? Dus schrompelniertjes?
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Goed nieuws!

Waardes 16-8-2012
Ureum 29,4
Creatinine 295

Waardes 24-8-2012 na vier dagen onderhuids infuus
Ureum 18,8
Creatinine 241

Hoop zo dat dit even zo blijft!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een geweldige verbetering en vooruitgang! blij/blij/blij!
Binky zal zich met die lagere waardes veel beter voelen en je dierenarts verwachtte dat ook al..
?reageert hij al beter op de fortekor en missch aan je dierenarts vragen of fortekor zinnig is bij schrompelnieren..
want toen het werd voorgeschreven was de uitslag van de radioloog dacht ik, nog niet bekend (en baat het niet, het schaadt wèl want het moet ook allemaal afgebroken worden..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Goed he?!

Dit had ik echt niet durven hopen. En dat met een onderhuids infuus ipv intraveneus. Toch blij dat ik die keuze heb gemaakt. Het moet echt zo blijven! Afgesproken dat wanneer hij weer terugvalt we terugkomen voor infuus maar ik wil dat beestje niet elke 2 weken dat aandoen. Dus ook dat vind ik tot op zekere hoogte een oplossing.

Fortekor raad ze zeker aan. Nu krijgt hij een halve, hij is niet meer zo onzettend duf. Volgende week weer een hele proberen en als dat niet goed gaat terug naar een halve en zo houden.

Echt even een lichtpuntje dit!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Zeker goed nieuws! Kun je niet thuis zelf infuus geven als het nodig is?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Goed nieuws!!!
Fijn dat het in iedergeval gezakt is vooral de ureum is zo zielig als zo misselijk zijn.
Gebruikersavatar
BonnieClydeBinkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:40

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BonnieClydeBinkie »

Ik zal t eens vragen als ik er weer ben of ik dat thuis kan doen!
Bonnie & Clyde: 4 juni 2006
Binkie: 30 mei 2011
Plaats reactie