Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Biny »

Die had ik ook gezien ja! Maar Frontline daar waren vlooien toch resistent tegen?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Dat hoor je wel steeds vaker ja, daarom heb ik gekozen voor advantage.
Ontwormen doe ikzelf alleen als ik minstens een sterk vermoeden heb dat ze wormen hebben en advantage gebruik ik eens in de 4 weken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Umimeis »

Ja, daarom gebruik ik voor Flea ook Advantage omdat Fronline niet meer hielp bij hem.
Frontline Spray werd door iemand op dit forum geadviseerd omdat Sam nog kitten is.
Advantage gebruik ik ook 1x in de 4 weken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Claudia07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:45
Locatie: Enschede

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Claudia07 »

Hoi mensen,

vraagje...
Heb inmiddels al een weekje een kitten. Gister zag ik een beestje lopen op de huid van Ziva.
Geprobeerd deze eruit te plukken, dit lukt niet want het "rent" vanuit de buik met licht haar de donkere vacht in waardoor ik het ding niet meer zie.
Vandaag heb ik er meer een missie van gemaakt om dat beestje uit de vacht te halen, maar het lukt niet, het lijkt maar 1 beestje te zijn.
Heb alle plaatjes opgezocht van vlooien luizen enz. het lijkt op niets van dit.
Bruin langwerpig fruitvliegje achtig beestje grootte als speldenknopje. En het dooddrukken lukt niet, dan kruipt het weg.

Morgen bel ik meteen de DA of ik maandagochtend kan komen eigenlijk heb ik dinsdag een afspraak om Ziva te laten checken en enten enz) maar door dat rondlopend beestje ben ik een btje paranoia geworden dus lieft zsm!
Strax is het een vlo, dan moet ik het hele huis ontsmetten?

Help!

Groetje Claudia
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door loek »

Hi Claudia
Geen paniek haha. Al snap ik het wel hoor! Mijn kittens hadden ook allemaal ondefineerbare beestjes in hun vacht. Ik weet niet of het nou vlooien waren of niet wat ik heb gezien...maar die hadden ze iniedergeval ook...heel veel! Ik kwam 's nachts met ze aan in mijn huisje, en heb dus halve nacht met ze op gezeten, maar stond vervolgens om 8.30 's ochtends bij het inloop spreekuur van mijn dierenarts. Mede door die beestjes, ik dacht meteen effe goed checken allemaal.

Ik vermoed dat ze hoe dan ook wel wat vlooien heeft. Wat ook heel handig is om te hebben is een vlooienkam, dan weet je het snel genoeg. (vlooien en.of uitwerpselen, die bloed bevatten, dus je ziet ze oplossen in water en even een rood streepje achter laten)

Maar goed, ik dacht ook even oh mijn hemel, geef mij meteen 10 spuitbussen mee om mijn huis te ontsmetten haha. Bleek niet nodig hoor. Ze hebben advocate gekregen (maar iets anders kan natuurlijk ook) en nu zijn ze al heel lang 'schoon'. Ik heb wel iedere dag minstens 1 keer gestofzuigd (vooral slaapplekken, en randjes van huis, en meubels niet vergeten...van die wegkruipplekjes voor vlooien) En voor de zekerheid na het stofzuigen een plastic zak om het 'zuigeinde' gedaan.

Komt goed! Even spulletje voor kat, regelmatig stofzuigen (als is dat misschien alleen psychisch werkzaam ;-)) en that's it.
Succes, en geniet van je katje!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door tacuma »

Wat ook goed helpt in de bestrijding, is een stukje van een vlooienbandje in de stofzuigerzak doen.
Evt. vlooieneitjes die je opzuigt, worden dan ook gedood. Als je het kitten pas een week hebt, hoef
je echt niet bang te zijn dat er een vlooienplaag in je huis ontstaat, hoor!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Claudia07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2009 16:45
Locatie: Enschede

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Claudia07 »

Echt...geen plaag? Omdat ze dan nog een eitjes hebben gelegt ofzo?
Ik denk dan meteen aan zit het in mn kleding en in mn bed enz. Brrr engggg idee!!

Erg goed idee van dat vlooienbandje in stofzuigerzak!
Morgen ga ik meteen inkopen doen (dit soort dingen gebeuren ook altijd int weekend he!).

Thanx voor de snelle reactie...tis inderdaad een btje tussen de oren, alles jeukt me al haha!
Beide mn katten hebben nergens last van tot nu toe.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Als je morgen bij de DA langs gaat dan kan je meteen bij de DA een pipetje kopen tegen vlooien.
Verder gewoon goed stofzuigen, kammen met een vlooien kam en de dekentjes wassen.
Dit zijn gewoon nestvlooitjes.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
laserq
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2007 20:57

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door laserq »

Bij mijn katten werkt frontline helaas ook niet meer. Gisteren maar stronghold gebruikt.

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de vlooien allemaal dood zijn? Ik heb de katten net gekamd en hierbij dode en nog steeds levende vlooien uit de vacht gehaald.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door ktje »

Een vriendin van mij heeft een zwangere poes. Deze heeft helaas vlooien gekregen.

Met welk middel kan zij de vlooien bestrijden? Iemand snel een idee?

Kan het gewoon met elk middel?

Poes is 6 weken zwanger volgens haar.

Graag hoor ik van jullie.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Ik zou even de DA bellen en daar vragen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Nyncke »

laserq schreef:Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de vlooien allemaal dood zijn? Ik heb de katten net gekamd en hierbij dode en nog steeds levende vlooien uit de vacht gehaald.
ktje schreef:Een vriendin van mij heeft een zwangere poes. Deze heeft helaas vlooien gekregen. Met welk middel kan zij de vlooien bestrijden? Iemand snel een idee? Kan het gewoon met elk middel?
Lees de verpakking/gebruiksaanwijzing, daar staat het allemaal op/in.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Sannie_xx »

Tsja ik weet niet hoe het zit met stronghold of advantage.... daar zou ik echt eerst de dierenarts voor raadplegen. Op zich staat er op het de spray van Frontline dat het wel mag, maar ik vind dat zelf toch best heftig spul... ik zou het zelf eerst gewoon proberen met een vlooienkammetje.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Nyncke »

Als de tijd dieer staat voordat de volgende dosis moet worden gegeven niet verstreken is, niet geven. dat spul zit nl als een filterlaagje over de huid heen.
Mocht je het perse willen ( en het lijkt me bij katten een haast onmogelijke opgave ) dan moet je ze een goede wasbeurt geven met shampoo voor mensen, dan worden alle laagjes weggewassen en kun je een ander middel aanbrengen.
Het zijn uiteindelijk gifstoffen die je aanbrengt, dus die moeten eerst weg, voordat je nieuw gif aanbrengt.
Esmar
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 15:55

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Esmar »

Hallo allemaal. Ben helemaal nieuw hier maar denk een hoop te kunnen vinden en leren.
Even een vraag. Lara onze poes is nu 5 maanden. 10 Dagen geleden behandeld met Exil. Weet ondertussen dat dat een niet zo'n best merk is. Vandaag dus Advantage gehaald voor haar en de hond.
Nu zag ik gisteren alleen 1 levende vlo lopen, heb m gepakt en verzopen dus die doet het niet meer. Vandaag vond ik 3 dode vlooien op de kinderkamer.
Heb ik nu al een vlooienplaag???
Heb alles mega goed gezogen en alle plinten ingespoten boven. Wou vanavond dan beneden doen??
Plaats reactie