Ik zou mij niet te veel zorgen maken zolang je zijn ribbetjes, zijn ruggengraat en zo nog kunt voelen en hij er van bovenuit niet uitziet als een tonnetje.
Ik heb zelf een katertje van nu bijna 10 maanden. Toen hij gecastreerd werd, hij was toen ong. 6 maanden als ik mij niet vergis, woog tie 4kg en. Redelijk groot dus voor zijn leeftijd dus. Mijn da zei toen dat ik mij geen zorgen moest maken. Het is gewoon een struize kat.

Hij dacht toen dat ie ongeveer 6,5 kg zou gaan wegen. En volgens mij zit die daar nu al wel aardig in de buurt.
Als je merkt dat hij echt nog honger heeft, kun je hem toch wel een beetje meer geven? Natuurlijk niet gelijk de hele zak dan maar

, maar als je al eens begint met een paar grammetjes meer... Toen onze twee poezels overschakelden naar volwassenvoer hebben ze ook eerst een tijdje meer gekregen dan aanbevolen was maar hebben we wel hun gewicht in de gaten gehouden. Ondertussen zijn ze wat ouder en wat kalmer (uhum) en eten ze uit zichzelf minder.
Voor onze kater is het trouwens belangrijk dat die weet dat er genoeg is en op vaste tijden eten krijgt. Anders schrokt ie alles naar binnen en daar wordt ie dan weer ziek van.