Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Oh oke, dat wist ik niet van dat bloedonderzoek, maar de waarden zullen in het begin wel schommelen denk ik.
Toen ik voor iets anders bij mijn huisarts moest zijn heb ik het vorig jaar ook maar even medegedeeld dat ik toen al 2 jaar in de overgang zat.

Fijn dat het goed gaat met Jessie, maar de calendula likt ze er af?
Fijn dat ze haar rug zo goed met rust laat, des te eerder is de boel weer genezen.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met pro biotica geven.


Eindelijk een goede doos gevonden, pffff werd er zenuwachtig van dan waren ze weer te klein dan had er weer bespoten fruit ingezeten.
Mijn dochter en ik hebben bij de Lidl de goede doos gezien maar die zat vol met afbakbroodjes, die hebben we allemaal er uit gehaald en de doos meegenomen :eshhh:
Heb hem opgemaakt met een zacht kussentje en een lakentje, is goedgekeurd door mevrouw want ze wil er steeds in liggen.
Erg off topic, ik weet het. :oops:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Volgens mij gaan we al een tijdje tussendoor erg off topic :lol:
Nou maar afwachten of het goed bevonden word om in te bevallen he, katten zijn nou eenmaal erg veranderlijk :lol:

Ach weet je, ik heb geen bevestiging nodig, ik weet dat ik in de overgang zit, och trouwens..2 nachten geleden werd ik weer badend in het zweet wakker :roll:

Ik moet nog ff bekijken welke pro biotica ik moet hebben wat geschikt is voor katten, stond in het wist je dat topic, maar of ik daar zo even aan kan komen..
Ze heeft vanmiddag de korsten er dus wel afgelikt of gebeten, dat irriteerde denk ik teveel, ik zie ze soms nog wel trekken op die plek maar het ziet er mooi uit, op 2 kleine plekjes na die natuurlijk door het weghalen van de korstjes iets open zijn gegaan maar heel oppervlakkig.
De prednison mag ik nu 3 keer om de dag geven en dan stoppen.
En dan over 2 weken krijgen ze weer een pipetje, de omgeving zal ik voorlopig ook denk ik wel bij tijd en wijle behandelen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ja als wondjes gaan genezen zullen ze ook wel wat jeuk geven denk ik.
Fijn dat je binnenkort mag stoppen met de prednison.
En dan hopen dat het pipetje afdoende mag zijn.
Schiet het bouwen van de vijver al een beetje op?
Ik vind dat zo mooi een grote vijver, ga je er vissen in uitzetten?

Hier gaat het ook goed, Mientje is rustig zit zich niet als een gek te krabben, ik smeer de plek rond haar staart 1x per dag in.
Wel wat gedoe om de doos, Tommie zit er steeds in, terwijl ik heb om dat te voorkomen ook een kleinere doos voor hem klaarstaan.
Mientje ligt er graag in, over anderhalve week ga ik haar steeds savonds mee nemen naar mijn slaapkamer zodat ze niet alleen is als de bevalling begint.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Admin »

Katrin schreef:Schiet het bouwen van de vijver al een beetje op?
Ik vind dat zo mooi een grote vijver, ga je er vissen in uitzetten?
Katrin,

Dit topic gaat over vlooien en ontvlooien :roll:

Blijf on-topic, ajb.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ja, oke, sorry. :oops:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Ik heb pro biotica besteld dus afwachten wanneer dat binnenkomt, was in behandeling volgens de mail.
Haar rug ziet er goed uit alleen die 2 plekjes moeten nog helen, hopelijk bijt ze niet weer de korstjes eraf, maar de haartjes gaan duidelijk weer groeien :edance:
Hier kan je zien hoe het eruit zag, rood geirriteerd en nattig
Afbeelding
Dit is al een verbetering omdat het droog was
Afbeelding
En zo ziet het er nu uit, de 2 kleine rode korstjes zien er eng uit zo maar valt reuze mee hoor, de huid is weer normaal en rustig en er groeien haartjes
Afbeelding
Afbeelding

De rest pb ik wel om ontopic te blijven ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ziet er echt heel naar uit op die eerste foto Sandy.
Zo vreselijk rood.
Echt goed om te zien dat er zoveel verbetering is.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Ja het was echt afschuwelijk, als ze op schoot lag en ik keek zag ik het wondvocht er gewoon uitkomen, zo zielig..
De kater van de buren hou ik tegenwoordig maar zoveel mogelijk uit de buurt, ik zag vanmiddag dat die trouwens een pipetj in zn nek had gekregen, maar wel pas 2 weken nadat ik gemeld had bij de buurvrouw dat hij vlooien had.
Beetje vreemd, ze heeft ook 2 honden rondlopen dus lijkt mij dat je dan wel zo gauw mogelijk ingrijpt.
Hopelijk is binnen redelijke tijd het zand verleden tijd, is het in elk geval makkelijker om de vlooien weg te houden.
Over 2 weken krijgen ze weer een pipetje en ik zorg dat voor we een paar dagen weggaan dat het huis ook weer ingespoten is, ik neem geen enkel risico.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met Jessie.

Met Mien gaat het in ieder geval prima, ben zelfs gestopt met smeren op die plek omdat ze daar niet meer zo krampachtig zit te likken, het ziet er ook heel goed uit.
Bij mij komt er ook een buurkat die de godganse dag in mijn tuin zit, Mientje en hij stoeien graag samen, hebben dus veel lichaamscontact.
Maar ik denk(hoop) wel dat hij behandeld word.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Biny »

Ik bedenk mij nu dat Stronghold Kitten maar 1x per maand gegeven mag worden. Dan kun je het dus bij een kitten niet om de twee week geven voor de wormen?
Moet ik dan Stronghold wel gebruiken en daarnaast bijv. een pasta, die ik tegelijk met stronghold de eerste keer geef en na 2 weken weer alleen de ontworming?
Of kan ik dan Stronghold beter niet gebruiken als ze geen vlooien hebben, en gewoon zorgen dat ze goed ontwormd worden. Want als ik dan Stronghold gebruik voor de vlooien en tegelijk ook een ander ontwormingsmiddel gebruik, dan krijgen ze toch te veel ontworming binnen aangezien dat ook in Stronghold zit?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Aangezien Stronghold ook tegen wormen is maar ze in het begin om de twee weken een ontworming moeten en dat kan dus niet met Stronghold. Ik lees nu ook dat je beter niet kunt ontvlooien wanneer kittens geen vlooien hebben, dan zou ik beter Stronghold kunnen laten staan en gewoon alleen ontwormen.. Ik hoop op jullie adviezen!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Biny »

Niemand die hier iets van weet? Dan ga ik denk ik alleen een wormenkuur doen, die ook bij kittens mag. Als ze tenminste geen vlooien hebben want dan moet dat natuurlijk ook.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Ik had dit helemaal niet gelezen...maar als je zeker bent dat je kitten geen vlooien heeft zou ik alleen ontwormen als dit nodig is.
Hoe minder rotzooi je gebruiken moet hoe beter dat is natuurlijk.
Zou het wel heel goed in de gaten houden nu, maar tegelijk ontwormen en ontvlooien mag volgens mij wel anders had stronghold niet bestaan toch?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Biny »

Maar ik denk niet dat ik dan stronhold moet gebruiken voor de vlooien? Mocht dat dus wel moeten..
Want dan krijgen ze van stronghold ook een wormenkuur, terwijl ik ze bijv. nog een pasta of pillen er achteraan geef, dubbel dus. Dat lijkt me niet goed?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Dat lijkt me wel overbodig ja, als ze ontwormd zijn kan je beter een middel geven die alleen tegen vlooien is.
Dubbelop is ook niet erg gezond.
Ik heb zelf advantage en ben daar heel tevreden over, met name omdat dit spul zich alleen over de huid verspreid en niet in de bloedbaan terecht komt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Umimeis »

Net als Sandy gebruik ik ook Advantage en ben daar ook zeer tervreden mee.
Je hoeft je kat niet elke maant te ontwormen, da's geloof ik ook niet zo goed voor de kat.
Ik ontvlooi Flea wel 4x per jaar omdat hij buitenkomt en eens met dode dieren in aanraking komt.

Als je ze gewoon regelmatig (ik doe dit wel elke maand omdat Flea een buitenkat is) ontvlooid en ze dagelijks controleerd op vlooien (en eitjes), dan hebben ze ook minder kans dat ze het oplikken en dus wormen krijgen.

Voor kittens is ontwormen en ontvlooien heeel belangrijk, zij kunnen er sneller aan dood gaan toch???

Als Sam straks naar buiten gaat, dan zal ik hem ook elke maand ontvlooien (voor hem gebruik ik nu nog Frontline Spray omdat hij nog kitten is.)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie