Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Vergeet niet dat dat ook PR is. Er wordt iemand goud betaald om te zorgen dat zo'n bedrijf het goed praat.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

6-2love schreef:Vergeet niet dat dat ook PR is. Er wordt iemand goud betaald om te zorgen dat zo'n bedrijf het goed praat.
Als het goed is en je bent helemaal voor dieren dan zou je dat niet mogen uitmaken, maar goed corruptie is tegenwoordig overal te vinden...
Gast

Bericht door Gast »

Tja, dat risico heb je natuurlijk altijd, ook bij bijvoorbeeld Royal Canin. Maar de dierenbescherming heeft inmiddels (volgens de site) een gesprek gehad met IAMS en heeft naar aanleiding daarvan ook de voorbeeldbrief om klachten naar het bedrijf te sturen van de site gehaald. Ik moet m'n keuze toch ergens op baseren ;-)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

6-2love schreef:Vergeet niet dat dat ook PR is. Er wordt iemand goud betaald om te zorgen dat zo'n bedrijf het goed praat.
Mja, maar voor hetzelfde geld wordt iemand goud betaald om ervoor te zorgen dat een ander bedrijf slechte publiciteit krijgt...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Wij hebben nu een paar weken noodgedwongen supermarktbrok gevoerd en alles en iedereen was aan de diarree. Nu zijn we weer overgestapt op RC / Hills en het betert alweer.
Van blikvoer krijgen ze maar heel weinig, meestal Gourmet of Whiskas. Dat is alleen als toetje bedoeld hier :wink:
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Ik geef mijn katten blikjes van een supermarkt-merk (GB) en eigenlijk hebben ze niets liever dan dat. Er is veel saus bij en het ruikt zelfs voor mij ook lekker. Ze zijn na al die jaren nog tip top in orde en hun vachten blinken mooi. De jongste eet alleen maar droog en liefst IAMS of whiskas.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Na de vele berichten over supermarkt-voer en A-voer heb ik de knoop doorgehakt. Vandaag heb ik een zak van 4 kilo Royal Canin gekocht. Ik ga het eens proberen. Die monsters gaan steeds meer brokken eten groeien dicht. Eens kijken of ze nu minder nodig hebben en of ze dan ook wat afvallen.
De verkoopster adviseerde om met een zak van 2 kilo te beginnen. Maar net 6 katten leek mij dat een beetje weinig voor een gegrond experiment :lol:

Het experiment:
Van onbeperkt brokjes van verschillende merken gaan ze nu naar een afgewogen portie Royal Canin Indoor.
Het ene blikje natvoer dat ze per dag krijgen blijft gewoon. Met z'n zessen is 1 blikje niet veel (en snoepjes krijgen ze toch niet)

Ik hou jullie op de hoogte!!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

6-2love schreef:Na de vele berichten over supermarkt-voer en A-voer heb ik de knoop doorgehakt. Vandaag heb ik een zak van 4 kilo Royal Canin gekocht. Ik ga het eens proberen. Die monsters gaan steeds meer brokken eten groeien dicht. Eens kijken of ze nu minder nodig hebben en of ze dan ook wat afvallen.
De verkoopster adviseerde om met een zak van 2 kilo te beginnen. Maar net 6 katten leek mij dat een beetje weinig voor een gegrond experiment :lol:

Het experiment:
Van onbeperkt brokjes van verschillende merken gaan ze nu naar een afgewogen portie Royal Canin Indoor.
Het ene blikje natvoer dat ze per dag krijgen blijft gewoon. Met z'n zessen is 1 blikje niet veel (en snoepjes krijgen ze toch niet)

Ik hou jullie op de hoogte!!
Ik ben erg benieuwd! ik wilde er ook heel lang niet aan, maar bij mij bleek het experiment geslaagd :grin:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik open in het cafe de pittige kater wel een experiment verslag
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Nou, Max krijgt nu ongeveer een week lang de IAMS en hij vindt het wel OK (maar hij lustte de Whiskas, Kittekat en Gourmet ook graag). Hij moet er wel erg aan wennen dat hij minder krijgt (ik heb wel de nieuwe brokjes geleidelijk door z'n oude brokjes gegeven), hij vindt toch wel dat hij meer eten verdient...
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Karin,

Het is vrij normaal dat Max nu meer wil eten. Maar hij zal snel genoeg wennen aan zijn nieuwe portie voer!!
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

In mijn verslag staat het niet zo duidelijk (zal er snel wat aan doen) maar ze beginnen goed te wennen aan de kleinere porties. Dus Max zal ook wennen aan de "Mini" :wink: porties
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben zo'n twee maanden geleden overgestapt op Royal Canin (van Felix) en ik en mijn poezen zijn zeer tevreden. Er gaat minder in, dus er komt ook minder uit en het stinkt minder. Kleine Tibbe (6 mnd) heeft geen diarree meer gehad. Het was wel even wennen voor ze, maar ze eten het nu gewoon allemaal op. Ze zien er goed uit, zitten mooi in hun vel en vacht en voor de prijs hoef je het echt niet te laten. Mocht het in voer iets duurder zijn(wat in mijn geval niet zo is) dan bespaar je op kattenbakvulling en dierenartskosten. Wel zorgen voor veel vers water!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn kat krijgt IAMS en ze heeft echt een heel mooi glimmende vacht. RC heb ik ook geprobeerd maar dat luste ze niet zo graag vandaar nu IAMS, ondanks alle ophef over dit merk.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Een kennis van ons geeft hun poes C1000 kattenbrokjes. De afgelopen week zei ze tegen haar man dat hun poes helemaal gek is van Gourmet kattenbrokjes. Ze hadden het poesje toen ze nog een kitten was en kreeg RC kitten voer. Ik schrok nogal van die terugschakeling in kwaliteit. Voorzichtig heb ik verteld dat Whiskas en RC niet duur waren, maar ze wouden er niks van weten. Ze besparen gewoon op haar voer! (dat niet alleen). Nu wil niet gaan spuien dat ze slecht zijn voor haar poes. Iedereen heeft een manier van opvoeden en samenleven met zijn/haar katten. Ook wil ik niet gaan verkondigen dat C1000 kattenbrokjes helemaal slecht zijn. Toch kun je aan de vacht van haar poes zien dat de kwaliteit niet hoog is.

Ik voel me nogal naar nu ik dit weet... :oops:
Gesloten