6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Vind ik ook, zo snel mogelijk laten castreren. En op eigen kamer laten herstellen. Een open poes koppelen aan een andere poes is extra moeilijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Oei, ik wist niet dat dit nog voor extra problemen zorgt.
Ik voel me nu wat schuldig dat ik op voorhand niet meer heb geïnformeerd. Financieel & tijdsplanning gezien, zie ik in de eerste twee weken geen mogelijkheid om haar te laten castreren.. :(

Gisteren waren we te laat bij de doe het zelf zaak, blijkbaar maar open tot 13u. Deze avond na het werk zullen we pas om het materiaal kunnen voor de hordeur. Deze morgen lag mijn kater voor de deur van de kattin.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Ga je niet schuldig voelen, we hebben allemaal al doende geleerd ;-) .
Als je de situatie aan je da uitlegt, wil hij/zij misschien akkoord gaan met een uitgestelde betaling?
En qua tijd: 's morgens brengen en eind van de dag ophalen... daar is echt geen mogelijkheid toe?
Zolang Nanou niet gecastreerd is, zal de relatie tussen Missy en Nanou niet beter worden, vrees ik.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ja, daar moet er inderdaad wel tijd voor gemaakt worden dan. Desnoods neem ik een dag vrijaf.
Vrijdag is m'n vriend de volledige dag thuis. Zal dit snel genoeg zijn ?
Heeft dit veel nazorg nodig? Vrijdag lijkt mij dan ideaal, mijn vriend is de volledige dag thuis, en ik 's middags. Zaterdag en zondag ben ik er dan ook voor haar.
Ik zal dit vanavond bespreken met m'n vriend en dan morgen bellen naar mijn dierenarts.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Vrijdag lijkt me een uitstekend plan. Als er geen complicaties zijn - en waarom zou je daar vanuit gaan - is de enige nazorg een rustige en warme plek verschaffen. Als je het onderhuids laat hechten (dat doen de meeste dierenartsen wel standaard, maar die van mij toevallig niet) dan hoeft ze ook geen kap om en dat is wel zo prettig, zowel voor haarzelf als voor de andere 2, want een kat met een kap wordt vaak maar als 'raar' gezien. Even in de gaten houden of ze de wond met rust laat.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Bedankt voor de info.
Ik moet dit enkel nog bespreken met het oorspronkelijk baasje of ze hier mee akkoord gaat.. Maar ik vermoed dat dit wel geen probleem zal zijn.

Ik hoop dat alles gauw in orde komt..
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ik heb nog een ander vraagje. Wanneer Nanou onze Filou ziet aan het raam, rent ze nog steeds naar hem toe. Ze stelt zich niet agressief op, geen gegrom, geen dikke staart, geen geblaas.. Filou loopt wel nog steeds weg als hij haar ziet afkomen, maar blijft in het zicht zitten van Nanou. Nanou begint dan telkens op haar achterpoten te staan, en met haar voorpoten krabt ze aan het raam in de richting waar Filou zit.
Hebben jullie een idee wat de betekenis hiervan zou zijn?
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Joepie!! Een stapje verder. De hordeur werd net afgewerkt.
Afbeelding

Zowel Missy als Filou gingen al eens snuffelen. Natuurlijk snelde Nanou terug naar de deur toe, waarop ze beide wegliepen. Maar..... Geen gegrom, geblaas, geloei.. :-)
Volgens mij is Nanou enorm nieuwsgierig gewoon, ik denk niet dat ze agressief zou reageren. Ik zal vanaf woensdag beginnen met lekker eten dicht bij de hordeur te plaatsen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Wat lief van je vriend dat hij na zijn werk de hordeur nog heeft gemaakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Fijn dat de hor erin zit, hulde aan de klusser :eclap: .
Dat Nanou tegen het raam gaat opstaan, wil alleen maar zeggen dat ze eruit wil.
Maar waarom moet het vorige baasje akkoord gaan met de castratie, het is nou toch jullie poes?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Geen idee, het baasje wil Nanou nog bezoeken. Het is ook niet uit hun vrije wil dat ze haar bij ons geplaatst hebben. De situatie kon gewoon niet meer verder. Persoonlijk in hun geval zou ik toch ook appreciëren dat ik betrokken word bij beslissingen die dienen genomen te worden..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Niet uit vrije wil? Hoeven we niet alles van te weten, maar als jij de poes overneemt, zal ze wel in jouw leefsituatie moeten passen, daar moet de vorige eigenaar wel begrip voor hebben.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
JackD
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2014 14:04

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door JackD »

+1 Cari, inderdaad. Al snap ik wel dat het heel lastig is om je beesten af te staan
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Morgenochtend om 8u mag Nanou naar de dierenarts. Ik mag haar dan 's avonds terug oppikken.
Vrijdag is m'n vriend de volledige dag thuis, en ik het weekend.
Hopelijk doet dit niet teveel pijn? Kan ik haar hier op voorbereiden? Heeft dit nazorg nodig? Wens me er zo goed mogelijk op voor te bereiden.
De hordeur zit nu twee dagen in. Mijn poezen durven hun kamer (kamer naast Nanou haar kamer) niet meer in. Ze durven ook niet dichter bij haar te komen. Sinds gisteren gromt Nanou ook terug wanneer ze hen boven ziet. Wanner ze beneden in de living aan het vliegenraam zit, doet ze dit niet.
Vandaag is ze hier een week... Ik heb nog een tuigje liggen die ik gebruikte om mijn perzen vroeger in de tuin te laten. Mag ik dit misschien eens proberen haar aan te doen en zo in de living te laten zodat ik haar onder bedwang kan houden?
Het probleem blijft gewoon dat ze naar de hordeur rent wanneer ze één van mijn poezen ziet. Die schrikken natuurlijk en lopen vlug weg.. Ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Aangezien mijn poezen uit het asiel kwamen en al gecastreerd waren heb ik er zelf geen ervaring mee. Via de zoekfunctie wel bijvoorbeeld dit topic gevonden: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... es#p449970
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie