Joris

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Joris

Bericht door Ilone »

Ik vind het persoonlijk vervelender dat de kat er weer de dupe van is en uiteindelijk veel moet lijden en/of overlijd.., dan dat de eigenaar verdriet heeft. Om even terug te komen op de quote uit voorgaande reactie van adriana.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Knofje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2014 20:42

Re: Joris

Bericht door Knofje »

Pfffff....ik heb gezegd dat ik rechtsbijstand heb.... vanmorgen bij advocaat geweest en met de geleverde info blijkt......de dierenarts had hem NOOIT in mogen laten slapen ....de zaak loopt.....het enige wat ik hoofdzakelijk terug lees zijn verwijten over een chip.... en over een afgesloten tuin!..geeft niet...maar daar vroeg ik nogmaals niet naar.....

We gaan er nu vol tegen aan!
Als je de mensen leert kennen....ga je nog meer van katten houden
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Joris

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik wens je veel wijsheid, besef waar je aan begint.

Ik neem overigens aan dat de rest per ommegaande direct gechipt is?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

lezen is niet je sterkste kant hè..?
we proberen je duidelijk te maken dat je weinig kans maakt omdat het dier op dat moment niet gechipt was, dus eigenaar onbekend en er op basis daarvan, na 24 uur waarsch beslissingen zijn genomen.
anders was je dus zondag al gebeld en had je die beslissing samen met die dierenarts kunnen nemen..
en als je zondag al was gaan zoeken bij amivedi en goed had opgelet, dan had je hem eerder gevonden, want joris is tijdig op amivedi gezet..
bovendien is je bewijsvoering zwak, want mondeling en het dier is intussen gecremeerd.
je bent op alle punten denk ik zelf nalatig geweest..

:-( :-( dat joris geleden moet hebben, daar hoor ik je niet over.
ik lees je alleen maar over het mogelijke onrecht dat jou is aangedaan en persoonlijk vind ik het zonde van het geld en de inspanning van je rechtsbijstand....
dat geld had beter gedoneerd kunnen worden aan bv het asiel...
en je doel is me nog steeds heel duister, ga jij een fonds oprichten en stichting om kans arme katzels (zoals kansarmedieren op dit forum) te redden?
dacht het niet, je wilt je gelijk halen maar de werkelijkheid zit echt ietsje anders in elkaar hoor..

je zult van de juristen wel horen dat je waarsch geen poot hebt om op te staan..
en- hoop/vrees ik - van de betreffende dierenarts hoe ernstig joris er na die klap aan toe was.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Knofje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2014 20:42

Re: Joris

Bericht door Knofje »

ik lees prima.....maar volgens mij zitten jullie hier bijna allemaal voor je eigen gelijk
je weet niet hoe wij ons voelen....wat Joris heeft meegemaakt....

het is me heel duidelijk dat jullie hier echt voor jezelf zitten....

ga er ook vanuit dat het vervolg jullie ook niks interesseert?

ik ben weg hier....wat een walgelijke mensen......dat je me niet hoort over hoe Joris geleden heeft....je moet je ogen uit je kop schamen! echt waar.....en als je ooit hetzelfde mee maakt.....poe.....ik zit hier echt te koken van kwaadheid en verdriet....

en jullie noemen je katten vrienden???? ik had gehoopt hier steun en hulp te vinden...maar jullie zijn een stel egoisten ..alleen maar met het vingertje naar een ander wijzen!

ik wilde alleen zorgen dat wat mij en Joris is overkomen......dat iemand anders niet zou overkomen.......stel dat je kat ontsnapt uit de overdekte tuin! of van het balkon van 1 hoog springt........en hij wordt zonder blikken of blozen afgemaakt....wat dat is het........afmaken en opruimen.

een ik wens jullie allemaal het beste.......en hoop dat je nooit een domme fout maakt....want dan is het forum te klein

stelletje egoisten....bah!

en wat de advocaat betreft......hij had indd WETTELIJK 14 dagen moeten wachten......ze hebben hem volgens de papieren in laten slapen omdat hij niet te benaderen was!..dus we maken WEL een hele goede kans......en ja....dat gaat via mijn RECHTSBIJSTANDSVERZEKERING

bedankt voor het zorgen dat we hier hier over de kook zijn......fijne dierenvrienden.....brrrrrrr
Als je de mensen leert kennen....ga je nog meer van katten houden
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Joris

Bericht door ayla »

Ik bemoei me nooit met dit soort topics maar nu wel.

Het is ontzettend verdrietig wat jullie en Joris hebben mee gemaakt. Meerdere mensen hebben je advies gegeven daar reageer je totaal niet op. Je reageert enkel op inhoud waar je het niet mee eens bent.
Succes ermee en vaarwel. Misschien inderdaad beter dat je hier niet meer komt.
Want wij maken jou niet over de kook, je laat jezelf over de kook brengen. Hoe je reageert op berichten bepaal jij, is niet iets wat wij doen.
In plaats van bedanken dat er ook mensen zoals Mirjam actief mee dachten reageer je voortdurend enkel bot.

Je kunt ook normaal reageren en niet direct roepen dat we achterlijk en egoïstisch zijn. Eerst nadenken, rustig worden dan reageren. En ja dat telt ook voor anderen hier. Maar eerlij gezegd snap ik de frustratie, we hebben mee gedacht maar geen enkel bedankje voor uitzoekwerk. Dus nogmaals veel sterkte en vaarwel!


Lieve forummers: NIET meer reageren, tel tot minstens 100 na het lezen van laatste bericht maar ga niet met modder gooien of wat dan ook door gekrenktheid, frustratie, boosheid etc. Is het niet waard. Laten we het met elkaar hier gezellig houden.
Laatst gewijzigd door ayla op 09 jul 2014 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Joris

Bericht door Dinky »

Nou hoe denk je dat ik mij voel Knofje!

Jij rakelt voor mij een zeer pijnlijke gebeurtenis naar boven, ik geef je een hele lijst met stappen die je zou kunnen nemen en waar je moet beginnen maar heb niet het idee dat jij daar ook maar een letter van gelezen hebt!!!!

De katten hier op het forum zijn allemaal gechipt dus als een kat ontsnapt/verongelukt zal gelijk contact opgenomen worden met het betreffende baasje!!!

Je hebt mij behoorlijk over de kook weten te krijgen met je niet lezen en oprakelen van emoties!!! Maar dat doet jou compleet niets blijkt wel weer....

Maarja, toch moet ik met mijn domme kop dit topic weer openen. Had ik nooit moeten doen....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Joris

Bericht door Ms Maaike »

Knofje, het gros zegt hier iets over hoe lastig het zal zijn om jullie gelijk te halen (want het is wel degelijk een rare gang van zaken). Dus om nu meteen alle 12.000 + leden over een kam te scheren is nogal generaliserend. Ik hoop oprecht dat jullie advocaat jullie naar een afloop leidt die voor jullie naar tevredenheid is. Sterkte.

Goed punt Marjoleine. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Joris

Bericht door Kattebeest »

Sorry, heb over je opmerking over de rechtsbijstand heen gelezen.

Geloof niet dat ik een egoïst ben en ben ook niet uit op eigen gelijk. Schrijf niet op het forum om er zelf beter van te worden want dat word ik zeker niet.

Ieder zijn/haar mening, daar kan ik niets aan veranderen.
Hoop nogmaals dat je antwoord krijgt op je vragen en ook dat je verdere stappen rond Joris zullen slagen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Joris

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik vind datje nu d bol maar over een kam scheert.
Ik snap je woede en frustratie, ik snap ook de andere forumleden.

Dierenvrienden? Ik denk, nee weet, dat de meeste hier echt wel hun dieren hier een warm hard toedragen. Net als dat ze mee denken met andere forumleden om tot een zo goed mogelijke oplossing te komen.

Ook aan jou zijn ideeen aangedragen, waar je vervolgens weinig van terug laat horen. Lezen doe je ook amper, je fiets alleen gelijk de verdediging in.

Jij hebt fouten gemaakt, dierenarts, dierenambulance etc zullen vast ook fouten gemaakt hebben. MAar Joris komt niet terug, wat je ook doet.
Je doel van aanklagen is mij nog niet duidelijk. Wat wil je bereiken? Wat is je eis?
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Joris

Bericht door kansarmedieren »

persoonlijk zou ik als me zoiets overkomt alleen actie ondernemen om te proberen om de procedure te veranderen. Als die procedure al verkeerd is, bij mijn weten is het gebruikelijk om een gevonden dier medische noodhulp te geven en zo snel mogelijk te proberen de baas te vinden. Als er dan later kostbare ingrepen gedaan moeten worden dan kan in overleg met de dierenarts en het plaatselijke dierenasiel besloten worden om dit te doen of nog even te wachten of er toch nog een baasje zich meld. Zo gaat het in deze regio ik ben ook wel eens gebeld door een dierenarts als er een zwerfkat bij hun gebracht was die door ons (dierenbescherming jaren geleden verwilderde katten) gechipt was. De kat was niet meer te redden maar ze belde toch om te overleggen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

nagedacht en nagevraagd..
als een dier door dierenambu wordt binnengebracht met onherstelbare schade en dermate lijdt, dan mag een dierenarts besluiten tot inslapen en hoeft dat dier niet nog 14 dagen in leven te worden gehouden.
er kon daarover in het geval joris niet met baasjes worden overlegd.
er is geen dierenarts die een dier zomaar laat inslapen..

de dierenarts heeft ondermeer hersenletsel geconstateerd en dat kan alleen als er aan de buitenkant schade, dus schedelletsel is en dat wordt in het eerste bericht bevestigd.
naast aan die kant op twee plaatsen gebroken voorpoot.
naast mogelijke schade aan inwendige organen bij bv bloed in urine.
ik vermoed dat de conditie van joris hopeloos was, met name door die klap op zijn schedel en hem is verder lijden bespaard gebleven.
hij is niet onmiddellijk meegegeven maar in de vriezer bewaard, daarop is ook kritiek en dat joris er niet geweldig uitzag in het crematorium is logisch na zo'n klap.

de reactie van knof is niet ongebruikelijk en onterecht vind ik.
dit is een forum van kattenliefhebbers en we komen op voor dierenwelzijn. ook in dit geval.
we hoeven geen gelijk maar leggen keer op keer uit hoe het werkt en denken met haar mee.
ik vermoed dat zij een veel te rooskleurig beeld heeft van de conditie van joris na het ongeval,
zij spreekt over revalidatie. met een ingedeukte schedel?

de waarheid is soms hard en altijd onaangenaam en ik hoop dat ze binnenkort een goed gesprek met de behandelende dierenarts krijgt en beter begrijpt waarom waarschijnlijk op deze manier gehandeld is.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Joris

Bericht door kansarmedieren »

Adriana je hebt wel veel vertrouwen in de dierenarts, mijn ervaring is dat sommige dierenartsen er geen probleem mee hebben gezonde dieren in te laten slapen als mensen ervan af willen. Ik wil niet zeggen dat dat hier gebeurt is maar het is een feit dat de eigenaar kan beslissen wat te doen en als jij het niet doet als dierenarts zoeken ze een ander of dumpen het dier. Daarom neemt een goede dierenarts het dier op de eigenaar betaald afstandsverklaring en het geld voor euthanasie. Dan gaat het dier naar het asiel of naar een andere opvang als dat nodig is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

Knofje schreef:ga er ook vanuit dat het vervolg jullie ook niks interesseert?
ja, dat interesseert ons wel en misschien kun je de stand van zaken even terugmelden!
heb je intussen een gesprek gehad met de dierenarts over schade en overlevingskansen en conditie na het ongeval?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie