Advies over twee katers van zes maanden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ik voel me nu weer helemaal schuldig! Ik vind het ook zielig maar de hele woonkamer aanpassen gaat mij ook te ver. Ze pakken ook de aarde van de planten. Zijn er ook mensen die hetzelfde doen? Ik bedoel ook de katten in een kamertje zetten? Vanavond ga ik een kattenliefhebster uit de buurt bellen om te vragen hoe zij dit doet.ik vind het ook zielig maar ook zielig om er afstand van te doen! Ze zijn helemaal aan mij gehecht.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja dat doen ze bij mij ook
Soms
Niet altijd ik laat t ik denk dan ach het is maar aarde
Ik zou ze ook gewoon overal kunnen laten komen, hier laat ik de hele dag en nacht alles open alleen in de nacht als ze vervelend zijn gaat de slaapkamer deur dicht
Dit weten ze op 1 of andere manier want ze accepteren t gewoon haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

sorry ik kan je daarin niet gerust stellen. ik denk niet dat je veel mensen hier vind die je hierin kunnen helpen en je moet vooral eerlijk zjin naar jezelf en je katten. is het eerlijk dat ze meer als de helft van de dag opgesloten zitten in 1 kamer. wij hebben net nieuwe meubels, mijn man is ook altijd bang dat ze iets kapot maken, maar ja, wij wilden katten en niet andersom. dan moeten wij ook de gevolgen dragen en het welzijn van de dieren staat toch voorop.
soms is gedrag ook nieuwsgierigheid. dan wordt het vanzelf minder als het niet nieuws meer is. ik denk dat doordat ze weinig in de rest van je huis komen ze dat bijster interessant vinden. dat is bijv bij ons de zolder. die staat niet dag en nacht open. soms laat ik ze even lekker spelen daar, vinden ze geweldig, maar ze komen vanzelf weer beneden. met onze nieuwe stoelen besloot gijs een race te houden, hoe snel ik van stoel naar stoel hoppen. en dat ging met een behoorlijk geweld. en er zitten nu ook krassen op de nieuwe leren stoelen. maar na een paar dagen was het gerace afgelopen .nieuwigheid is eraf. voor gijs zijn spel maar ondertussen ook van de stoelen. ach ja, ik zeg altijd maar, bij ons in huis wordt geleefd. en wie het niet wil zien kijkt er maar langs.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Wendy. Het belang van de katten gaat voor het belang van de spullen in mijn beleving.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Chiquita98 »

Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Waarom heb je katten als je er eigenlijk te weinig tijd voor hebt? Ik snap je gevoel wel dat je ze het liefst wilt houden. Voor jou. Maar is dit ook het leven wat jij ze wil bieden of gun je ze meer? Als je daar het antwoord op hebt dan heb je twee keuzes. Of je maakt je huis catproof en heb je er vrede mee dat er wel eens iets kan sneuvelen of je gaat toch afstand van ze doen.
Succes in je keuze. Makkelijk is het niet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Shimbalaya

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Shimbalaya »

Er is wel 1 ding wat ik nog kwijt wil, dat schijnt nogal 'ns vergeten te worden door sommige mensen:

Afstand doen van je katten betekent niet automatisch dat ze het ergens anders beter zullen krijgen.
Je weet van tevoren niet waar ze terecht komen, voor hetzelfde geldt dat ze ergens anders in dezelfde situatie terechtkomen of misschien nog wel erger.

Daarom hoop ik ook dat je toch bereid bent om je huis enigszins aan te passen voor je kittens zodat ze bij jou kunnen blijven.Maar de beslissing ligt bij jou, sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Dinky »

Wat ik nog zit te denken is of het niet mogelijk is dat je juist één ruimte afsluit waar ze niet mogen komen als jij er niet bent ipv dat ze maar in één ruimte mogen komen? Bijvoorbeeld niet in de woonkamer maar wel in de andere kamers/gangen in het huis?
Daarnaast moet je goed overwegen wat je meer waard is, de katten of je meubels...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Ik woon niet zo groot. Het is ook omgekeerde maisonnette: woonkamer met keuken boven en twee slaapkamers beneden. Wat wel kan is dat ze ook in de gang kunnen en dan hebben ze ook een trap erbij. Of de VVE vragen om toestemming voor een kattenluik met chip??
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door G+S »

Ik sluit me er ook bij aan! :)

Hier zijn ze nu de trap aan het verven en moet ik De katten 4 dagen in De woonkamer houden. Ik heb het precies op 4 dagen gepland dat ik thuis ben zodat ik ze in De gaten kan houden! En 2 dagen achter elkaar met tussendoor een week ertussen zodat ze niet 4 dagen achter elkaar opgesloten zitten. Normaal mogen ze door het hele huis en Sem gebruikt juist de trap om d'r energie kwijt te kunnen! Die rent ooit wel een keer of 3/4 achter elkaar omhoog en omlaag en voel me nu al schuldig dat ik dat 4 dagen van haar af moet nemen!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door Dinky »

Zou ze dan inderdaad de hele benedenverdieping + trap geven, dat scheelt al een heel stuk in de bewegingsruimte die ze hebben (neem even aan dat 1 slaapkamer de kattenkamer is?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door nellebel »

kattenluik met chip? zouden ze dan naar buiten gaan. oei, daar zitten ook veel risico´s aan. ik zou het vooral voor hun binnen gezellig en uitdagend maken. er staan best veel tips over hoe je je huis heel eenvoudig en goedkoop katgezellig kunt maken. des te meer gaan ze je spullen ontzien.
lege rolletjes wc papier, propjes papier, veertjes, eikels/ kastanjes. aan mijn vorige stoelen hingen schoenveters met muisjes aan, toen werd er nooit over de stoelen geraced, bij deze stoelen kan dat helaas niet. ben nu andere plekjes aan het zoeken. pianokruk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

ja een kamer is de kattenkamer.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door eveline1982 »

Ik zou ze ook de trap en hal erbij geven. Tja katten maken een rommeltje, mensen denken er over het algemeen te makkelijk over. De kat past zich wel aan hen aan, en dat werkt in de praktijk toch compleet anders ;) . Ik heb kittens opgevangen, niks maar dan ook niks was veilig. Snoertjes moesten weg gestopt worden, planten gingen eraan. De gordijnen zaten vol mini gaatjes en alles maar dan ook alles werd van kasten en tafels afgegooit als de kittens en katten het op hun heupen kregen. Mij maakt dat niks uit, keertje extra opruimen en tja als de plant zo gemold was dat er niks meer van over was, kwam er gewoon weer een nieuwe. Dat is nou eenmaal zo met katten. Maaaaaaaaaar er is 1 lichtpuntje aan de horizon! Ze worden een keer ouder en rustiger, en dan worden er minder spullen gemold ;) tot die tijd is het pappen en nathouden, t'zijn net kinderen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
mscina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:26
Locatie: Arnhem

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mscina »

Met hoeveel jaar worden ze dan rustiger? Het is nu wel heel moeilijk twee kittens alleen te laten als ik de hele dag werk en dan thuiskom en de hele kamer is gesloopt.

ik merk dat ik mezelf steeds schuldiger begin te voelen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Advies over twee katers van zes maanden

Bericht door mittenslief »

nou dat doen ze echt niet hoor....als ik weg ben slapen mijn pubers ook en worden pas weer wakker als ik thuiskom....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie