Gebitsoperatie en herstel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Ms Maaike »

Z'n nek? Bedoel je niet z'n keel? Bij mijn kater hebben ze uit het halsgebied bloed afgenomen. Daar zijn de aderen duidelijker te zien dan bij z'n poten. Bovendien is een kat ook gemakkelijker in bedwang te houden wanneer je bloed uit het halsgebied prikt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Nova schreef:Hoi Annet, nog een vraagje... waarom of van wat (als je dat weet) kreeg Noa toen Nierfalen??
Van Metacam. Wanneer je de links hebt gelezen die in mijn eerste bericht staan, dan lees je hoe het is begonnen en hoe het verder is gegaan en kom je ook automatisch in "Pluis".

Bedenk: nierfalen is meestal dodelijk op vrij korte termijn. Soms leeft een kat nog een paar maanden, soms nog een jaar, maar dat Noa nu al 2,5 jaar leeft is vrij uniek want haar nierwaardes waren echt heel hoog (ook dat staat in de links). En dat kwam dus door metacam :cry:

Ontgiften via homeopathie? Ik weet het niet. Ik denk dat een infuus een snellere oplossing is. Dan wordt het hele systeem in no-time doorgespoeld en uitgeplast. Maar eerst moet je weten hoe het gesteld is met de nieren en ik krijg niet de indruk dat je er erg veel belang aan hecht om opnieuw bloed te laten prikken gezien je bericht:
Nova schreef: Morgen ochtend ga ik alleen nog eventjes naar de DA met Kimba om nog in zijn oortjes te laten kijken en dan wil ik de volgend 100 jaar (hahaha...) geen DA meer zien... (dat hoop ik in ieder geval).
Ik word hier erg verdrietig van....
Wat voor symptomen had Noa toen?
Staat in de links
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi Annet,
weet je het is voor mij heel moeilijk te begrijpen dat een dokter zegt dat het allemaal goed is en dat dan toch zulk soort dingen gebeuren, zoals bij jou Noa bijvoorbeeld.
Ik laat Kimba wel nog bloed prikken vanochtend en ik hoop dat de DA hiermee akkoord gaat. Want na al deze verhalen krijg ik een eng gevoel.
Waarom ik jou verhaal niet goed kon lezen over Noa is, omdat ik het eerlijk gezegd niet gevonden heb. Sorry....voor mij is deze site helemaal nieuw, ik heb me eerlijk gezegd nog nooit in een forum verdiept. Vandaar ook nog al mijn vragen?! Maar ik zal nog een keer opnieuw kijken.
En ik wil alles doen voor mijn kater (hij is voor mij net een kind). Alleen alles is met zoveel geld verbonden. Bij elke bezoek weer het geld voor het volledige consult neerleggen. Vindt het veel geld, terwijl ik dit eigenlijk als soort na onderzoek zie, maar dat hoef je bij de DA natuurlijk niet te zeggen. Want voor deze operatie was Kimba wel oké en nu is ie helemaal kapot gemaakt.
Annet...sorry nog een vraagje...infuus? Wanneer doen ze dat een infuus? Als de nierwaardes erg hoog zijn of?? Ik heb me hier nog nooit in verdiept. Mss kun je mij nog eventjes laten weten hoe of wat?
alvast bedankt!!!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Infuus doen ze o.a. bij hoge nierwaardes. Door het spoelen gaan de nierwaardes omlaag waardoor de kat zich beter gaat voelen. Daarna is het zaak om de nierwaardes stabiel te krijgen (met nierdieetvoer en indien nodig medicijnen)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hallo allemaal,
Kom net terug van mijn 2e bezoek bij de DA met Kimba. Ik heb hem bloed laten prikken en gelukkig waren alle waarden heel goed. Kimba heeft ook geen oorontsteking.
Dus war het hoofdschudden vandaan komt weet de DA ook niet. En met het af en toe moeilijk doorslikken is ook niet verklaarbaar. Dus ik wil nu eventjes afwachten hoe het verder gaat.
Misschien gaat het wel vanzelf over. Nogmaals heel hartelijk bedankt voor alle hulp, moeite en adviezen! :grin:
Groetjes,
Nova
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

dankjewel Dinky! Gelukkig is het toch niet nodig, dus hier ben ik wel erg blij om en ik hoop dat Kimba het nu red zonder metacam!
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

hoe kan ik nou een foto toevoegen???hahahaha....ik wil jullie Kimba wel graag laten zien?
maar heb weer geen idee hoe dit werkt
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Nou dat is dus feest in huize Nova :pdtura1: Gefeliciteerd meid! Wat een opluchting en nu inderdaad maar hopen dat Kimba weer langzaam herstelt zonder verdere chemische toevoegingen.

Sorry dat ik niet op je vraag heb gereageerd, maar ik zit nooit zo vroeg achter de computer. Gelukkig heeft het zich opgelost :smile:

En ja, in het begin is zo'n forum erg lastig. Smilies, foto's, citeren, ik snapte er ook niets van. Maar al doende leert men en ook ik ben erg benieuwd naar een foto van Britje Kimba!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Ik ben ook erg blij te horen dat we niet een nieuw metacamslachtoffer hier hebben :)
Benieuwd of het foto plaatsen je gaat lukken want ben ook wel nieuwsgierig hoor ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Nou ik hoop dat het lukt met de foto....hier is ie dan....
Afbeelding
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

hier is er nog een....beetje groot hé??hahaha...
Nogmaals iedereen bedankt!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Wat is Kimba een mooie brit :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Dank je wel hoor!! Ben er ook erg trots op!
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door flower1980 »

Wat is Kimba mooi.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie