Kitten met nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Cerna

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Cerna »

Ik dus wel en het werkt als een tierelier bij Cochi. Recensies zijn ook allemaal lovend. Hij had ook veel pijn in zijn gewrichten en springt nu weer veel gemakkelijker op het konijnenhok (lekker in de zon genieten!).

De dierenarts is op de hoogte. Hij heeft zoiets: baadt het niet, het zal ook niet schaden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Adriana »

heel fijn dat Analgos bij Cochi zo goed werkt. er zijn vrij veel klantenreacties bij huisdierendokter bij dit middel en ik heb nog geen klachten over bijwerkingen gezien.

joepie! en kunnen we dus toevoegen aan de afdeling alternatieven voor meloxicam..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door kansarmedieren »

Cerna schreef:Ik dus wel en het werkt als een tierelier bij Cochi. Recensies zijn ook allemaal lovend. Hij had ook veel pijn in zijn gewrichten en springt nu weer veel gemakkelijker op het konijnenhok (lekker in de zon genieten!).

De dierenarts is op de hoogte. Hij heeft zoiets: baadt het niet, het zal ook niet schaden.
Maar dat is dus niet waar baat het niet schaad het niet. Fytotherapie en kruiden zijn planten heel veel medicijnen hebben hun oorsprong ook uit planten denk aan digitalis (vingerhoedklruid) wat nog steeds wordt gebruikt tegen hartklachten te veel is dodelijk. Planten zijn echt nooit onschadelijk nog een voorbeeld is Sint Janskruid dat kan gevaarlijke bijwerkingen geven met andere medicijnen.

Ik weet niet of dit hier het geval is maar ik bedoel dit alleen maar als waarschuwing planten en kruiden zijn nooit onschuldig.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door kansarmedieren »

Adriana schreef:heel fijn dat Analgos bij Cochi zo goed werkt. er zijn vrij veel klantenreacties bij huisdierendokter bij dit middel en ik heb nog geen klachten over bijwerkingen gezien.

joepie! en kunnen we dus toevoegen aan de afdeling alternatieven voor meloxicam..
Zal zo'n winkel ook negatieve reactie's op hun website zetten, ik denk het niet. Dat gat de verkoop schaden.
Cerna

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Cerna »

Sorry hoor, maar ik vind je wel erg achterdochtig. :cry:
Ik weet niet of je überhaupt al op hun site hebt gekeken, maar dit lijkt me een heel serieus bedrijf en beslist geen kwakzalvers.

Ik bemerk bij Cochi alleen maar positieve bijwerkingen: eet weer goed, beweegt gemakkelijker, is veel alerter. En ik heb geen aandelen in het bedrijf :smile:

En ja, het moet natuurlijk zijn "baat het niet, dan schaadt het niet" (en geen "baadt". Foei! :oops: )
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Adriana »

kansarmedieren schreef:Zal zo'n winkel ook negatieve reacties op hun website zetten, ik denk het niet. Dat gaat de verkoop schaden.
en als je bij een paar middelen op hun site bij de klantenreacties had gekeken, dan had je reacties kunnen vinden in de trant van 'zie na .. weken nog niet echt verbetering' en dergelijke.
maar ik weet dat jij zweert bij alles wat uit een apotheek komt.. en hoogstwaarschijnlijk ook bij meloxicam..
natuurlijk moet je altijd de bijsluiter van alles vooraf lezen en dan een afweging maken.
er staat zo ongeveer bij iedere kwaal bij huisdierendokter uitgelegd welke oorzaken en welke behandeling en ik heb ze nog niet op onzin kunnen betrappen! ze hebben een geweldig alternatief voor antibiotica, erg werkzaam, onschadelijk voor de darmflora en vrijwel geen bijwerkingen..
en hun destress is een prima alternatief voor telizen, zylkène en b.v. clomicalm.. om maar eens een erg gevaarlijk paardenmiddel te noemen..
Maar dat is dus niet waar: baat het niet schaadt het niet.
Fytotherapie en kruiden zijn planten heel veel medicijnen hebben hun oorsprong ook uit planten denk aan digitalis (vingerhoedklruid) wat nog steeds wordt gebruikt tegen hartklachten te veel is dodelijk.
Planten zijn echt nooit onschadelijk nog een voorbeeld is Sint Janskruid dat kan gevaarlijke bijwerkingen geven met andere medicijnen.

Ik weet niet of dit hier het geval is maar ik bedoel dit alleen maar als waarschuwing planten en kruiden zijn nooit onschuldig.
je haalt wel een paar wildwest-voorbeelden aan en welke katzel krijgt St Janskruid of knabbelt aan Vingerhoedskruid (digitalis..).?
en sorry voor mijn kriebeligheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door kansarmedieren »

Adriana bovenstaande zijn voorbeelden ik dacht dat je dat wel zou begrijpen het gaat me gewoon om het gegeven dat kruiden en fytotherapie niet altijd onschuldig zijn. je hoeft het niet belachelijk te maken. Maar ik heb het nu genoeg geprobeerd het duidelijk te maken dus hou ik maar op. Je bent zo overtuigt van je gelijk dat er niet redelijk over geschreven kan worden, dat is wel jammer want misschien hebben mensen ook wel profijt van een mening van iemand anders met een andere kijk op zaken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Adriana »

mensen hebben vooral profijt van het aandragen van informatie, bv een andere, hier op het forum behoorlijk onbekende pijnstiller. en als je via de zoekfunctie naar de analgos-berichten kijkt dan zie je dat ik er al heel lang over schrijf. intussen ben ik erg blij dat Annet het heeft besteld en dat Cochi er goed op reageert dus allemaal positief nieuws. ;-) ;-)

waar ik een beetje hangoren van krijg is jouw specifieke, weinig constructieve manier van reageren. het enige dat je aandraagt zijn vingertjes omhoog en waarschuwingen.. en hoezo dan wel? heb jij nagezocht, ervaring met analgos? welnee..!
en ik ben helemaal niet overtuigd van mijn gelijk want gelijk hebben interesseert me geen fluit. het gaat om het welzijn van dieren, het zo open mogelijk meedenken met baasjes, die alles overziende, zelf een beslissing nemen.

en ze kunnen kennis nemen van jouw waarschuwingen maar als ik ze zie dan zet ik er mijn mening onder. daarin ben ik toch gewoon vrij? want als jij die waarschuwingen en rare vergelijkingen er niet onder had gezet, had ik ook niet gereageerd hoor...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
brittengek
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2009 18:25

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door brittengek »

Ik zie hier al een paar keer tolfedine voorbij komen als alternatief voor metacam. Voor een ieder die dit overweegt een hele korte eye opener, ALLE NSAID'S (metacam, novacam, tolfedine, aspirine etc) kunnen mogelijk aanleiding geven tot nierfalen. Dit komt echter zeer zelden voor (< 1:100000) nierfalen komt voor bij ongeveer 10% van de kattenpopulatie, wellicht is erna niet altijd ook erdoor? Geen pijnstiller geven is voor katten ook niet alles zeker niet bij chronische pijn. Zelfs het zo veilige aspirine kan bij de mens nierfalen geven Nier- en urinewegaandoeningen:Verminderde nierfunctie en acuut nierfalen, dit staat al jaren in de bijsluiter.
Ieder moet zijn/haar eigen keuzes maken, maar zou wat mij betreft ook zonde zijn als niemand zijn kat meer een pijnstiller durft te geven.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Ms Maaike »

Het klopt dat tolfedine een NSAID is en medicijnen die geheel of gedeeltelijk uitgescheiden worden via de nieren kunnen de nieren schade toebrengen. Echter, het verschil zit 'm in het werkzame bestanddeel. Ik weet zo even niet meer waar ik het gelezen heb, maar de metabolieten van tolfenamzuur zijn minder schadelijk (omdat ze minder actief zijn) dan de metabolieten van meloxicam. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de vele nierfaalervaringen na het geven van meloxicam.

Niemand heeft het over geen pijnstiller geven of beweert dat aspirine veilig is, maar er is een wereld van verschil tussen de vele NSAID's. Misschien is dat een eye-opener voor jou? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
brittengek
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2009 18:25

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door brittengek »

Geen eye opener met name angstig dat men nu weer mssaal tolfedine gaat gebruiken.
Tolfedine is nog vervelender voor de nieren dan metacam namelijk.
Elk medicijn heeft helaas bijwerkingen. Wellicht in de toekomst.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Ms Maaike »

Tolfedine nog slechter dan metacam? Benieuwd waar je die bewering op baseert. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Cerna »

brittengek schreef:Tolfedine is nog vervelender voor de nieren dan metacam namelijk.
Grapjas
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door Anne87 »

brittengek schreef:Tolfedine is nog vervelender voor de nieren dan metacam namelijk.
Hahaha. Dat is vast de reden dat het forum overloopt met Tolfedine-nierfaalkatten en niet met Metacam-nierfaalkatten. Niet dus.
Ik geef Noodle en Flo met liefde Tolfedine als het nodig is. Maar Metacam en gerelateerd komt er hier niet in.

Dus zie ik graag je (wetenschappelijke?) bronnen tegemoet over je statement...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten met nierfalen

Bericht door mittenslief »

tolfedine wordt afgebroken met name door de lever, als kezelf een kat door metacam bent verloren kijk je er echt wel anders tegenaan
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie