Kat uit het asiel gehaald

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Chiquita98 »

Helemaal goed!!!
Ik pak eigenlijk als ik wil spelen gewoon een hengeltje met een veertje eraan o.i.d. Dan leren ze in ieder geval niet steeds dat mijn hand speelgoed is.
Zo te zien gaat het helemaal goed hoor met Poezel.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Ze zit het liefst op schoot en net aaide ik d'r buik, greep ze met d'r voor- en achterpoten m'n arm en begint in m'n hand te bijten (zachtjes hoor). Gauw 'au' gezegd en het stokje met het touwtje gepakt. Ze is helemaal dol op touw, dus we hebben het muisje eraf gehaald. En daarna kwam ze weer lekker knuffelen zonder dat ze m'n hand wilde pakken haha. Ze ligt zichzelf nu op schoot te wassen. Wel lastig laptoppen zo!

Afbeelding
Afbeelding
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Sifra »

McSteamy schreef:Ze zit het liefst op schoot en net aaide ik d'r buik, greep ze met d'r voor- en achterpoten m'n arm en begint in m'n hand te bijten (zachtjes hoor).
Dat is een natuurlijke reflex. Dat doen veel katten als je aan hun buik komt. Niet iedere kat houdt van een "belly rub".
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Dat had ik gelezen inderdaad! Alle andere keren vond ze het echter heerlijk toen ik over d'r buikje wreef, dus waarschijnlijk was het nog wat speelsheid. :grin:

Vandaag een drukkere dag gehad dan verwacht, dus morgenochtend even het asiel bellen. Of onze kleine goed overweg kon met andere katten en of zij het slimmer vinden om er nog eentje bij te nemen. Ik heb al een leuke gezien op hun website, een 2-jarige kater, dus wie weet!
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

gijs vind het ook heerlijk als ik over zijn buik kriebel. en als ik het wat wilder doe apkt hij me ook vast met 4 pootjes en bijt hij zachtjes in mijn hand. maar hij geniet ten top. je merkt vanzelf verschil als het minder leuk wordt en zijn betekenis veranderd. nu doet hij het heel zachtjes en bijt ook niet door. meer vasthouden met zijn tandjes en nageltjes. als hij het niet leuk vind dat bijt hij harder en zet hij echt zijn nagels erin. doet gijs eigenlijk nooit maar guusje wel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door pinguin »

Wat leuk dat je kat het zo goed doet. Lekker snel gewent.

Hier ook twee katten die heel verschillend reageren op buik kroeltjes. Snabbel laat het soms toe en soms gebruikt die mijn hand als speel goed.
Als sproet wil dan begint die in de lucht te pompen met zijn poten. Maar alleen als sproet wil als die niet wel zie ik dat snel genoeg en probeer ik het ook niet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Nou, net had ze weer d'r baldadige minuutje en wilde ze weer in m'n hand bijten haha, m'n vriendin gauw aangezet tot spelen!

We hebben inmiddels besloten dat we er nog een katertje bij gaan halen, dus hebben heel dierenasiels.com afgespeurd naar een binnenkater van rond de 1 jaar. Lief voor mensen, nieuwsgierig en goed met andere katten. Nu vijf katten gevonden die grotendeels aan deze eisen voldoen (helaas wel verspreid door heel Nederland :grin:), dus ik ga die asiels morgen bellen om nog wat extra informatie over de katten te vragen (bij sommigen staat niet of ze bij andere katten kunnen of hoe oud ze zijn). En dan gaan we vrijdag even een roadtrip maken!
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door Catfish »

Wat leuk, een tweede!! Dat is ze gewend dus? Super!

Bij drie van de vier kan ik hier lekker buikkrabbelen, alleen Bean wil mijn hand nog wel eens pakken. Maar gelukkig nooit te hard. Lekker spul!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

De mensen in het asiel wisten niet of ze het gewend was, omdat ze op straat gevonden is. Ze is wel altijd lief geweest naar de andere katten in het asiel en ze heeft zoveel energie, ik denk dat het d'r goed zou doen. En het is altijd het proberen waard toch?

We hebben nu een leuke gezien in Oss, Piraatje, een echte prater, nog jong en klein, heeft maar één oogje, maar het is echt een droppie. De volgende tekst staat erbij:

"Zonder twijfel is hij een van onze leukste katten op dit moment, of is het niet aardig van ons om een voorkeur uit te spreken? Maar iedereen zal beamen dat Piraatje je meteen in het oog springt. En niet omdat hij 1 oogje mist en dit je misschien opvalt, maar gewoon omdat hij zo gezellig aanwezig is en er de hele dag op los kwebbelt! Hele gesprekken kun je met hem voeren, hij reageert op alles wat je zegt met een hoog brabbeltje terug. Ontzettend gezellig dus, Piraatje is een hartstikke sociaal katje. Zeker niet geschikt dus als je hele dagen weg bent, nee, Piraatje is echt een gezelligheidsdier en wil niet lang alleen zijn. Hij is heel vriendelijk in de omgang met andere katten, iedere nieuwe kat wordt met een vriendelijke neusje-neusje snuffel begroet. Heb je zelf dus een kat die gezelschap van een soortgenoot kan waarderen, zou Piraatje zeker een match kunnen zijn. Verder is Piraatje ontzettend speels en zorgt hij ervoor dat je huis insektvrij blijft. Zie onderstaand filmpje daarvoor....(helaas heeft de vlieg het einde van de film niet gehaald, het dramatische einde hebben wij echter maar eruit geknipt). Kortom: Piraatje is een leuk, speels, klein en schattig katertje die graag veel aandacht wil krijgen bij zijn nieuwe baas! Dus waar wacht je op, zo’n leuk katertje kom je niet snel tegen.."

Klinkt dus perfect voor onze kleine. Er staat alleen niet bij of 'ie binnen kan (met balkon), dus daar ga ik morgen even voor bellen! Verder nog een hele schattige gezien in Venray (ja, nog verder dan Oss), maar Oss ligt op de route, dus als ze allebei kunnen gaan we ze beide even bekijken. Bij deze staat:

"Gizmo is bij ons binnen gekomen vanuit de wambacherhof in Tegelen. Het is een lieve aanhankelijke kater in de omgang. Omdat hij nog zo jong is zal hij zich makkelijk en snel aanpassen aan de nieuwe omgeving. Hij is bij ons gecastreerd."

Niet zoveel informatie, dus die ga ik morgen ook even bellen. :grin:
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

hahaha wilde net zeggen gizmo, want daar zat ik ook al naar te staren. hahaha wat een scheetje he.
jij mag hem wel hoor, ik hou het toch maar bij 2 stuks. hahaha
ik heb weer voor venray gekozen omdat het een relatief klein asiel is. moet je eerlijk zeggen, zegt de eigenaar ook, hij weet niet zoveel van de katten te vertellen, dan moet je echt zijn werkneemster hebben (hij doet meer de hondenkant en alleen de katten als zijn werkneemster er niet is), alleen zij is er dus niet altijd en de stagiaires die er rondlopen is ook maar afwachten. Maar ze zijn wel supergezond, anders krijg je ze niet mee.
ze hebben 2 grote ruimtes voor de katten waarbij ze ook naar een buitenren kunnen, en verschillende kleine rennen voor alleen binnen.
oss ben ik ook geweest, maar had ik niet zo'n goed gevoel bij (ligt aan mij hoor). we werden wat aan ons lot overgelaten daar, hadden we er 2 uitgezocht kregen we ze niet mee, want er was nog te weinig info vanuit het pleeggezin. prima, alles voor de kat, maar reserveren mocht ook niet. kom morgen maar terug en kijk maar of ze er dan nog zijn. aangezien wij in venray wonen vond ik dat niet echt prettig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Oh, dat is inderdaad niet zo handig nee!
We hebben het er gisteren nog over gehad, maar kiezen toch liever voor een asiel wat dichterbij. Als het dan na een tijdje nog steeds niet goed botert tussen de twee kleine en we moeten hem terugbrengen hoeft 'ie niet weer 150 km in de auto. We hebben ook nog een super schattig katertje gezien in Rijswijk, Pimmy, maar daar staat niet zoveel info bij. Alleen dat het een "leuke, lieve 1-jarige kerel is". Dus vanmiddag even bellen! :grin:

En ja, Gismo is een schatje! Maar het is voor ons ruim 150 kilometer, dat wil ik dat beestje ook niet aandoen.
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door McSteamy »

Nou, de kleine heeft vandaag een energiek dagje, wil heel de tijd spelen en doen. :grin:
Net lag ze even op de stoel uit te rusten van een half uurtje spelen, wilde jullie de foto niet onthouden:

Afbeelding
Lekker ding.
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door castratenkoor »

Dat is zeker een lekker ding - ze weet wel hoe ze moet poseren!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door flower1980 »

ah wat een mooi koppie!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat uit het asiel gehaald

Bericht door nellebel »

ze is echt heel mooi en doet me denken aan onze nellie, die had ook precies die kleuren. ze veranderde ook vaak in de winter, dan werd ze meer zwart en in de zomer kwamen de rode vlekken terug.
weet je, je moet toch een klik hebben met een katje, dus al staat er weinig info bij pimmie, als je hem ziet weet je genoeg. en misschien staan er nog wel niet alle katjes op, dus zie je daar misschien nog wel een ander.
mijn ervaring is dat als je in het asiel verteld over je eigen kat, dat die wel weten wta daar het beste bij past.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie