Bultje onder de huid

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Bultje onder de huid

Bericht door patiani-guusje »

Waardeer het zeker dat je meedenkt! Wat je schrijft las ik inderdaad allemaal ook op internet. En ook dat het als het mis gaat vooral bij felv en rabies is. Daardoor ben ik er zo mee bezig denk ik, en omdat ik in dec. ook een kat ben kwijtgeraakt, staat hier wel los van, maar de angst is er wel.
Heb een besluit genomen, nadat mijn zoon vandaag ook even gevoeld heeft, hij is er niet zo mee bezig als ik, en voelt niet 6x per dag :-S Volgens hem is het ook kleiner geworden, wat ik zelf wel ook denk maar vooral ook graag wil, kun je me nog volgen ;-)
Daarom wacht ik tot halverwege de week hoe het zich verder ontwikkeld. Wordt het kleiner, dan spring ik een gat in de lucht, zo niet verder onderzoek.

Nou las en hoorde ik ook dat een bioptie de cellen ook juist kan verstoren en de boel kan verergeren.. Weet jij daar toevallig ook meer over Livewithlouis?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Bultje onder de huid

Bericht door Livewithlouis »

Ik ben Sanne :)

Ja een beetje... dat is eigenlijk met iedere medische ingreep zo. Zo ook met vaccineren. Aan cellen zitten, verwijderen/toevoegen verstoord altijd de chemische samenstelling. Het blijft een kwestie van voor- en nadelen afwegen.

Maar ik herken je gevoel heel erg. Je maakt je zorgen, weet van jezelf dat je je eigenlijk niet zorgen hoeft/moet maken maar je zal maar besluiten niks te doen en dan blijkt het foute boel, dus ga je op onderzoek om (troost)/ geruststelling te zoeken. Op internet zoeken geeft alleen maar meer onrust en stress (zo ook een forum als deze) want de horrorverhalen blijven beter hangen en geloof je eerder dan de geruststellende verhalen....dus aan het einde van de rit zit je jezelf op te vreten van de zorgen.

Je da om advies vragen en naar je hart luisteren zoals Dinie zegt. Want wat er ook mag gebeuren of in de toekomst nog gaat komen, je zorgt met hart en ziel voor je dieren en doet je best! Dus het komt altijd goed! Als je je best doet kan je jezelf niks kwalijk nemen toch? Bovendien kan je niets anders doen dan op een gegeven moment ergens vertrouwen in te hebben of een persoon te vertrouwen.

Mij lijkt jouw plan een super goed plan! En inderdaad heel goed dat je anderen ook laat voelen!
Oh en mocht het eventueel zo zijn dat je je schaamt voor jezelf dat je je zo veel zorgen maakt (dat heb ik altijd namelijk) wees niet bevreesd je bent echt niet de enige!

Zo ben ik een keer halsoverkop naar mn baas geraced met Louis omdat ik een gigantische bult in zn keel voelde!!.....het was zijn borstbeen....dat heeft me nog een jaar lang flauwe grappen gekost. Nooit verstandig om voor anatomisch onderzoek je eigen kat als praktijkvoorbeeld te gebruiken :)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Bultje onder de huid

Bericht door patiani-guusje »

Nee schamen doe ik me hier zeker niet voor. Beter een keer te vaak naar de da dan te weinig. Het punt is dat er ook steeds echt iets is met mijn dieren als ik ga, en ik had vaak liever ongelijk geloof me.. Het risico is alleen wel groter dan veel mensen denken dat wordt echt onderschat. En juist bij Felv en Rabies, daarom maak ik me zo'n zorgen.
Ik hoorde zojuist dat haar zusje ook een bultje had, na de vaccinatie, vrij klein, en na een week weer helemaal weg. Hier kwam ik er een week geleden achter en de bult is nog zeker een cm doorsnee. Vorige week zat er een soort zachte ring van weefsel om die cm heen, waardoor het veel groter leek. Dat is weg nu. Stiekem vergelijk ik nu toch met haar zusje..
Bij jonge dieren delen cellen zich veel sneller dan bij oudere, ook daarvan krijg ik de kriebels. Maar goed wat je al zegt ik doe wat ik kan, meer kan ik niet doen..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Bultje onder de huid

Bericht door patiani-guusje »

Volgens mij wordt het kleiner! Durf niet te vroeg te juichen maar heel voorzichtig ben ik toch wel blij.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bultje onder de huid

Bericht door Adriana »

dat is een goed bericht en het valt hopelijk en waarschijnlijk mee.
nee, nog niet juichen maar wel heel zachtjes joepie...!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bultje onder de huid

Bericht door Chiquita98 »

Dat is een goed teken!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie