Moeten we dit doen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Zometeen eerst met Shen naar de dokter,
Hij heeft sinds eergisteren al diaree een paar keer per dag.
Nu moet ik hem eerst nog wassen omdat die helemaal onder zit, zielig ventje :(.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

kittens kun je - is mijn ervaring, ook uit de berichten op het Forum - tot ongeveer hun eerste verjaardag niks afleren. ze kunnen het niet duiden, schrikken en zijn alleen maar bang en weten niet wat en hoe. en morgen bedenken ze weer wat anders...
pas nu en mijn bengels zijn anderhalf, zie ik aan hun reacties dat ik contact heb. dat wil zeggen: ze weten nu dat ik bepaalde dingen niet wil hebben maar dat betekent niet dat ze dat dan ook niet meer doen... Maks is redelijk gezeggelijk en bij lange na niet zo ondernemend, Bolle gaat door roeien en ruiten! die is niet te verbieden en ook niet bij te sturen. daar moet ik dus zelf in de omgeving zorgen dat hij bepaalde dingen niet meer kan doen of stunts kan uithalen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Terug van de DA..
Diaree baarde ze geen zorgen.
Wel de extreem bolle buik, het ondergwicht en de lusteloosheid.
Ze heeft nu anti-biotica sondevoeding en nog een apparte wormkuur gehad... Maandag niet beter misschien in laten slapen ze denkt dat hij FIP heeft maar ik laat dan eerst bloed prikken....
Ben helemaal over de zeik...
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

kan me voorstellen dat je fors van slag bent, diep ademhalen en even de Preza-topic lezen.
waar in Nederland staat het Nemo-kattenmandje?
dit is zoals je het hierboven omschrijft niet een aanpak om snel FIP te constateren hoor! missch in je achterhoofd houden dat je snel een second opinion da raadpleegt, dat scheelt niet alleen tijd maar doorgaans ook de nodige euro's...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

De kattenmandjes staan in Leuth..
Dat is bij Nijmegen in de buurt ken je dat?
Ik was al naar een andere DA gegaan omdat ik de oude DA niet geweldig vind.
Heb vanmiddag nog contact met haar gehad en ze vond Shen er gewoon flink ziek uit zien en ze is geschrokken van de buik haar kans leek echt heel klein dat het van wormen of iets anders kwam.
Nu gaat het helemaal niet goed met hem hij ligt maar reageert bijna nergens op en valt zo iedere keer om nu ligt hij al een aantal uren maar is zo slap als het maar kan.
Hij heeft vanmiddag ok iets raars gehad de ogen stonden stil maar de pupillen trilden en schoptte met zijn achterpootjes.
Doet die nu nog steeds een beetje ook als ik met mijn vingr voorbij zijn ogen gaat reageert hij er niet op.
Volgens mij heeft hij flink buikpijn in ieder geval hij ziet eruit alsof die pijn heeft hij zit echt niet lekker in zijn vel.
Ik ga nu even de DA bellen om te vragen of ik iets met die pijn kan doen.
Want dit is gewoon zielig.

Nemo ligt nu al de hele dag op de slaapkamer zij heeft volgens mij in de gaten dat er iets is af en toe komt ze bij Shen kijken maar laat zich bijna niet zien.
Dus ga ik er af en toe maar naar toe om haar flink te knuffelen !
Keertje extra snoepje geven enzo en dan mag ze vanacht weer bij ons slapen.

Weet alleen niet zo goed wat ik vanacht met SHen moet doen ben bang dat Nemo boos word als ik hem ook op bed leg.
Misschien dat ik maar bij hem op de bank ga..

Nu eerst kijken wat de DA te zeggen heeft,
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Moeten we dit doen

Bericht door castratenkoor »

Als er kans op FIP is zou ik ze uit elkaar houden. Als ze ruzie krijgen en bloed/bloed contact KAN het besmettelijk zijn.
Is er al bloed onderzocht en/of buikvocht afgenomen?

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Nemo reageert helemaal nier meer op Shen ze komt af en toe kijken en dat is het...
Mocht ze een kwart paracetamol geven dus heb het gedaan..
Morgen niet beter weer terug ben wel blij dat deze da 24 uur per dag te bereiken is en dat ik geen andere hoef te bellen..
Ze heeft al een soort van epileptische aanval gehad dat was best eng nu probeeert hij een klein beetje te spelen maar hij waggelt gewoon van zijn dikke buik :(.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Moeten we dit doen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik begrijp het niet! Als ze FIP verdenkt, waarom dan wachten tot maandag? Als het echt dat is, is het tegen dan al een lijdensweg... :-(
Waarom nu niet onmiddelijk onderzoeken doen? Als jij dat ziet zitten, zou ik daarop aandringen! Minstens eens een bioptie doen! Als het natte vorm is, weet je het dan direct en moet hij tenminste niet langer lijden.
Als er niets uitkomt, moet je nog wat verder zoeken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

dit is vrij ernstig en ik neem aan dat het baasje van Shen intussen bij de dierenarts langs is geweest en ik kan hen alleen maar heel erg veel sterkte wensen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Dankjewel voor jullie reacties.
Ben gisteren inderdaad ben de dierenarts geweest en heb haar nog 3x gebeld :$.
Ik maakte me gewoon zo erge zorgen.
Hij is de nacht goed door gekomen en is nu wel levendiger..
Dat is een goed teken toch :D ?
Ik had ook liever gehad dat ze een bioptie gedaan had heb het er ook nog over gehad aan de telefoon.
Dan zou hij onder een roesje/narcose moeten en ze was gisteren te bang dat hij het niet zo overleven, zo zwak was hij dus..
Maar nu rent die wat en doet hij vrolijk...
Op hoop van zegen dta het gewoon iets anders is/was :).
Of kan je bij FIP ook zo je oplevingen hebben ?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

natte fip gaat pijlsnel en daarvoor zou je even in de artikelen/links moeten kijken.

heeft je da Shen's temperatuur gemeten en heeft-ie verhoging? en temp jij hem zelf?
goed bloedonderzoek, giardia-onderzoek en tempen en je weet het vrijwel zeker of het FIP en in dat geval de droge vorm is.

we duimen intussen dat het wat anders is en dat Shen met een paar dagen opgekrabbeld is.. duim/duim!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Nah bij natte FIP gaan ze alleen maar achteruit en Shen gaat nu vooruit..
Ik denk dat hij gewoon ondervoed os geweest, het nestje zat boven en word nietr de hele tijd in de gaten gehouden misschien heeft die niet genoeg gegeten.
Hij doet een moord voor het eten van de dierenarts en likt het spuitje daarna helemaal af.
Hij is nu levendig en speelt heeft op moment niet veel rust in zijn kont :).
Inmiddels ben ik zelf enorm brak maar dat geeft niet weet bijna zeker dat hij er boven op komt :).
Ik hoop het en adriana lief dat je mee duimt :)
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Moeten we dit doen

Bericht door Adriana »

relatief goeie berichten over de kleine Shen en ik kan me voorstellen dat je afgepeigerd bent. krijgt hij zoiets als a/d van Hills of convalescence van Royal Canin?
en wat fijn dat je hoop hebt en hem ziet opknappen. moet je hem nu zelf spuitjevoeren en gaat dat makkelijk? of eet hij zelf - schrok/schrok..
blijven eten en redelijk levendig zijn goeie tekens, dan is-ie in ieder geval niet doodziek (meer)..
kittens zijn zo kwetsbaar en er hoeft maar weinig mis te gaan en ze schieten uit de bocht..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Hij heeft voer van Hills met extra eiwitten en dingen erin.
Ja met dat spuitje gaat erg makkelijk en dan is het schrok schrok kan niet snel genoeg gaan haha :).
Vandaag maar van het mooie weer genieten en van mijn lieve katjes :).
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Moeten we dit doen

Bericht door N-E-M-O »

Speelkwatier voorbij ze liggen nu samen ja je leest het goed samen op bed hahaha :D.
Sorry voor mijn vele berichten maar ik ben nu zooo gelukkig !!
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie