Mijn kat is over tijd

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Welpie »

Ik denk dat de starter van deze topic helemaal geen zin in dit gezeik heeft.. Zou ik ook niet hebben. Ze kwam hier voor advies... en niet om de grond in getrapt te worden...
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

ik geef haar ook gelijk!

Het is jammer dat zij en daarmee haar kittens er niet mee geholpen zijn.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

We hebben haar wel eerst geholpen he!
Nu niet overdrijven!

Ze is geholpen geweest, haar kittens zijn gezond ter wereld gekomen en dan hebben we gezegd dat het ongehoord is om met HTK's te kweken. Dat is dan ongevraagd advies.
Dat is voor haar katten beter dan Oh en Ah zitten roepen bij de kittens. En het gaat tenslotte om de katten.

Trouwens, wat is er verkeerd met gewoon onder ogen zien als je iets fout gedaan hebt? Ik persoonlijk zou er liever uit leren dan gewoon mijn kop in het zand te blijven steken en maar dezelfde fouten te blijven maken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door achtpuntzes »

ik heb het allemaal eens zitten doorlezen, en ik denk niet dat Topicstarter nog terugkeert hier...

eigen belang (ooh wat een lieve kleine schattige kittens) gaat vaak nog steeds boven algemeen belang (er zijn nou eenmaal veel te veel katten/kittens). verder denk ik dat veel mensn niet beseffen hoe groot het problem nu eigenlijk is. ons dierenasiel zit bomvol katten, zo vol dat zelfs volwasen poezen in gastgezinnen zitten. alle kittens zitten overigens ook vij de gastgezinnen.

overigens hoor ik pearlsofpassion regelmatig over het elk jaar laten afmaken van zo'n 10.000 katten/kittens.
ik ken de situatie in Belgie dan niet, maar ik kan jullie wel verzekeren dat dit in nederland absoluut geen beleid is. in ons asiel doen we er echt alles aan om alles te plaatsen, en er worden nooit of te nimmer katten ingeslapen omdat er teveel van zijn. misschien is het probleem nog groter in Belgie dan in Nederland, maar dat weet ik niet.

verder ben ik het heel erg eens met wat enkelen hier stellen: als je graag met kittens bezig bent, wordt dan gastgezin. plezier gegarandeerd, en je bent nog nuttig bezig voor de maatschappij.

verder bevreemdt het me nogal dat Admin er een aantal keer wordt bijgehaald in de berichten, en dat bepaalde standpunten (waar ik overigens vaak zelf achter sta) als een soort van officieel worden bestempeld op dit forum. is dit wel zo? vind ik nogal dubieus... is er dan bijvoorbeeld een lijst met die standpunten? worden forumbezoekers die een andere mening hebben het forum afgetrapt of zo?

neej, ik ben absoluut niet van de nestjes... maar ik ben ook niet echt van de officiele standpunten....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

In België is de situatie erger dan in Nederland, en dat is grotendeels omdat die domme beleidsmensen nog steeds niet doorhebben dat afmaken gewoon niet werkt. Dat steriel maken de enige oplossing is...
In de meeste asielen worden in belgie ook geen katten afgemaakt, dat gebeurt vrijwel alleen in de staatsasielen. Maar de asielen zitten wel altijd en contstant bomvol terwijl er nog steeds veel te veel zwerfkatten zijn...
De helft is daarvan trouwens verwilderd of zelfs helemaal wild en die worden in zo'n staatsasiel dus ook afgemaakt. Er zijn andere instellingen die aan steriliseren doen, maar die moeten het van giften hebben of een gemeente moet ze inschakelen. En dat gebeurt veel te weinig want er is weinig aandacht voor dieren in belgie.

Dat is gewoon zo.

Er is geen lijst van standpunten van de kattensite, en dat zou ik ook niet zo willen plaatsen. Admin geeft af en toe aan waar de grens ligt, en dat soort berichten staat verspreid over het forum. Verder kan je de standpunten van de kattensite vinden om de site zelf of op twitter, weblog, hyves, enz...
Daar staat duidelijk dat hier het standpunt is dat fokken met HTK's onverantwoord is.
Natuurlijk wordt iemand niet van het forum verwijderd als hij er anders over denkt, maar hij zal waarschijnlijk (ik wil niet in zijn plaats spreken!) gevraagd worden dat niet te verkondigen. Het is hier niet de plaats daarvoor. Die persoon is dan vrij om te blijven of niet, zolang hij zich aan de andere forumregels houdt (daar is wel een topic van). En natuurlijk komt dan de rest van het forum over hem heen....
Maar er is dus geen verzamelend topic of zo.
Maar waarschijnlijk zal hij zelf nog wel reageren, als hij het ergens niet mee eens is, of het gevoel heeft dat het niet duidelijk is. Ik wil niet beweren dat ik beste weet wat hij vind of denkt, ik zeg gewoon wat hier al duidelijk gemaakt geweest is en wat duidelijk op de kattensite zelf en op weblog staat. Verder reikt mijn bedoeling niet.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 17 aug 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

Dat laatste vraag ik me eigenlijk ook af. Misschien dat de Admin daar antwoord op wil geven?
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door achtpuntzes »

pearlsofpassion schreef:Natuurlijk wordt iemand niet van het forum verwijderd als hij er anders over denkt, maar hij zal waarschijnlijk (ik wil niet in zijn plaats spreken!) gevraagd worden dat niet te verkondigen. Het is hier niet de plaats daarvoor. Die persoon is dan vrij om te blijven of niet, zolang hij zich aan de andere forumregels houdt.
dit is niet correct, pearlofpassion. ik geef hieronder regel 4 van het huisregelement van het forum, waarin duidelijk staat dat iedereen recht heeft op een eigen zienzwijze er deze ook mag uitdragen...


" 4. Omgang met andere leden

a. Dit forum is geen debatteerclub, maar een discussieforum. Een ieder die deelneemt aan een discussie dient de mening van een ander te respecteren. Dit houdt in dat iedereen recht heeft op een eigen zienswijze en deze ook mag uitdragen, maar die dit niet probeert op te dringen aan een ander. Dit houdt ook in dat iedereen een normaal antwoord verdient, zonder vooroordelen, veroordeling, terechtwijzing of sarcasme. Dit houdt ook in dat het onnodig is om met meerdere leden achter elkaar dezelfde mening te uiten, als het na één keer wel duidelijk is. Berichten die hieraan niet voldoen kunnen zonder voorafgaand bericht worden verwijderd. Topics die dreigen uit te monden in een welles-nietes discussie worden direct gesloten.
Advies: Weet je op voorhand dat je reactie een topic negatief zal beïnvloeden, reageer dan niet of herformuleer je antwoord."

verder vindt ik het verschrikkelijk dat er door kattenoverschot in belgie katten worden afgemaakt. in die optiek worden pretnestjes nog erger, de kans is groot dat erdoor jouw nestje katten moeten worden ingeslapen.

ik wil nog even benadrukken dat ik het inhoudelijk helemaal met je eens ben,deze keer, maar censuur (dat is dus als je dringend gevraagd wordt jouw mening(en) niet te verkondigen omdat die ingaat tegen een andere mening) hoort gewoon niet thuis op zo een (liever gezegd alle) forum (fora)
Laatst gewijzigd door achtpuntzes op 17 aug 2011 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

kijk, dan hebben hier een aantal nog wat te leren!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door achtpuntzes »

die regel 4 is dan ook wel een beetje actueel in jouw topic, Reb... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

hahaha... die had ik o.a. ook in mijn achterhoofd!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Anne »

Reb schreef:ik geef haar ook gelijk!

Het is jammer dat zij en daarmee haar kittens er niet mee geholpen zijn.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn of haar katten op tijd laat helpen, ongeacht kater of poes, dan was bovenstaand actie niet nodig geweest
Daarnaast zijn de kittens in het asiel er ook niet mee geholpen maar vreemd genoeg hoor ik jou daar niet over
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

Wat ik begrijp gaat het om er gepland nest. (hoewel ik dat zo snel niet heb gelezen)

Dat laatste heb je gelijk in, maar het zal toch niet zo zijn dat alleen kittens in het asiel recht hebben op hulp. Hoe je het went of keert, ze zijn er al.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door achtpuntzes »

dan ben ik nog wel benieuwd naar de reactie van Pearsofpassion betreffende censuur/ officiele standpunten van het forum alhier...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Anne »

Wat mij zorgen baart is dat er uberhaupt mensen nog kittens kunnen plannen, zo;'n geheim is het niet dat de asiels in de lente en zomer tjokkievol zitten met katten en kittens.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door achtpuntzes »

daarom is het zo belangrijk dat dat soort geluiden (vragen over pretnestjes bijvoorbeeld) hier ook gehoord kunnen worden, zodat die mensen (op een normale manier) geinformeerd kunnen worden over het feit dat de asielen overvol zitten, en de kans groot is straks met de nieuwe kittens te moeten gaan lopen leuren of ze alsnog naar het asiel te moeten brengen.

maar wat die mensen met die info doen moeten ze nog altijd zelf weten. veel mensen hebben lak aan de maatschappij en kijken alleen naar eigen vertier. die hebben lak aan de overbevolkte asiels, en willen alleen een soort veredeld moedertje spelen.

en hoe graag je het ook zou willen, daaraan doe je helemaal niets.

als je daar een soort "ban" op gooit zoals misschien nu het geval is gaan ze zitten samenklonteren op andere sites waar fokken met HTK-tjes wel als normaal gevonden wordt, waar ze elkaar aansteken met hun foto's van pretnestjes en het probleem dus alsmaar groter wordt....

als ik het trouwens echt helemaal doortrek in mijn eigen principes, ben ik stiekem eigelijk ook tegen het fokken met raskatten, want ook voor elke paar raskatten die geplaatst worden zullen er een of 2 in het asiel blijven zitten. maar ik ga daar geen punt van maken.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie