Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door Adriana »

muiskat schreef: Al met al doen we 't volgens mij niet heel erg slecht met 't laten wennen,
;-) nee, zeker weten! :thup:
en het zal links- of rechtsom wel goed komen.. en soms kun je ook helemaal niet achterhalen waarvan ze zo heftig geschrokken zijn.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Dan hebben we gewoon nog een poosje geduld :)
We wachten nog even met het nemen van een tweede kat, ook al is de kans aanwezig dat hij daardoor makkelijker/sneller op z'n gemak raakt. Continue veranderingen in z'n omgeving zal 'm denk ik niet echt veel goeds doen, en de kans lopen dat de 2e kat Muis niet helpt maar juist zélf angstiger wordt is iets wat we liever voorkomen.

Nou, we houden jullie in ieder geval op de hoogte van de situatie! Misschien vind hij 't juist wel fijn als ik gezellig op de bank kom "kamperen" bij 'm, hehe.
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door nellebel »

dat meenemen naar het asiel zou ik sowieso niet doen. Dat zou volgens mij voor elke kat schrikken zijn. Het moet toch klikken in de thuissituatie. Hij is toch ook pas net bij jullie eigenlijk. misschien betrap je hem er vanacht wel op dat hij lekker bij je komt liggen. Want dan is dat rare mensding wat hier steeds rondloopt toch wel interessant als ze zo stilletjes ligt. hmmmmm ook lekker warm om tegenaan te liggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Daar zit inderdaad wel wat in... dan is het als hij gewend is een kwestie van een leuk sociaal katje zoeken en de proef op de som nemen :)

Ik heb zo 't vermoeden dat als ik een paar nachtjes op de bank slaap, hij inderdaad z'n nieuwschierigheid niet meer de baas is, hehe. Laten we hopen dat dat 'm ook gaat worden; 't zou enorm helpen als een paar nachtjes op de bank slapen al een slag in de goede richting is. Enige nadeel is dat 't een beetje voelt alsof ik ruzie heb gehad en dat ik "voor straf" op de bank mag, hahaha :D
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door Adriana »

maar haal dan missch bij een drogist of dierenwinkel een flesje valeriaan. dat stinkt een beetje maar veel katten vinden het een erg spannend luchtje en dat kan helpen om hem rustig naar je toe te laten komen.. en als hij eenmaal merkt dat jij niet gevaarlijk bent, dan gaat het knopje in zijn bolletje missch langzaam om..
en als je ooit tzt in het asiel uitlegt wat de situatie is dan zullen ze je aan alle kanten helpen, ook met een terugbrengregeling voor als het niet klikt...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Oh, dat is fijn om te horen :)

Ik zie alleen dat Valeriaan vaak in capsules wordt verkocht... ik neem aan dat ik de kat dit niet hoef te laten eten, maar moet ik dat dan ergens op druppelen toevallig?
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan ze best in druppelvorm kopen, dat is het gemakkelijkst en het properst.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door Adriana »

muiskat schreef:maar moet ik dat dan ergens op druppelen toevallig?
ja, op een tissue of klein handdoekje en daarmee wapper je dan een beetje door de lucht. Muis zal op het handdoekje gaan rollebollen en missch ook wel likken en dat kan geen kwaad. best even langs een dierenspzaak, die weten precies wat je bedoelt..
reken er trouwens wel op dat je geen oog dichtdoet want katzels kunnen redelijk actief zijn s nachts....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Hahaha, dat weinige slapen is geen probleem… we laten sinds hij bij ons in huis is de slaapkamer deur al open 's nachts, dus echt veel slaap hebben we toch al niet gehad. Plus, 't is toch bijna weekend en dan kan 't gelukkig niet veel kwaad :)

Bedankt voor de tips in ieder geval… we gaan vrijdagavond of zaterdag als 't nodig is even bij de dierenspeciaalzaak langs voor een klein pipetje van die vloeistof, en dan kijken of hij een beetje los komt. Als hij zolang we niet thuis zijn of slapen al actief is en lekker rondhobbelt, is Valeriaan dan nog steeds hulpzaam bij het wat relaxter worden als die gekke mensenwezens er wel zijn? 't Lijkt me van wel hoor, maar katten zijn gekke beesten soms ;)
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Cerna

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door Cerna »

En ik wil je absoluut niet aanvallen, of in twijfel trekken of ik weet niet wat, maar als je deze brok al zo lang geeft, en hij werkt tegen tandsteenvorming, dan is het toch wel vreemd dat je al 2 katten hebt met tandproblemen.
Ik weet dat tandproblemen schering en inslag zijn bij katten, en je kan er zomaar pech mee hebben, en sommige katten krijgen het toch, welk voer dan ook (net zoals bij blaasgruis). Maar om dan te zeggen dat je goede ervaringen mee hebt... Ik weet niet hoe je dat ziet.
Eigenlijk is het Off-Topic maar ik weet niet waar ik anders zou moeten reageren want al staat er dat je mij niet aanvalt Valerie, je doet het wel degelijk!
Een aanval gebaseerd op kennis, daar kan ik mee leven, maar een aanval gebaseerd op onkunde, dat vind ik heel, heel erg. :cry:

Misschien dat je je eens zou moeten gaan verdiepen in wat stomatitis is! Dit is een auto-immuunziekte die niets, maar dan ook niets met voeding te maken heeft.
Door de link te leggen tussen het voer wat ik mijn katten geef en de stomatitis van zowel Cerná als Noa, zeg je dat ik mijn katten niet goed verzorg.
En ik weet dat je nu onmiddellijk zult reageren met verzachtende opmerkingen van ik schrijf toch ook dat sommige katten het toch krijgen, welk voer dan ook, maar daarmee geef je opnieuw aan dat je totaal niet weet waardoor stomatitis ontstaat.

Noa had een prima gebit (Cerná wat minder maar die is dan ook al bijna 12), geen tandsteen, mooie witte tanden en kiezen, niets mis mee. En toch opent het lichaam de aanval op tandplak die na iedere maaltijd ontstaat maar die, doordat ze goed voer krijgen, niet omgezet wordt in tandsteen. Tandplak is echter voldoende wanneer een dier stomatitis krijgt.
Cerná heeft tot haar elfde de dierenarts maar één keer per jaar gezien, namelijk wanneer ze ingeënt werd. Verder nooit problemen, ook niet met het gebit. En opeens had ze stomatitis. Waar het vandaan komt, weet men niet. Hoe je er vanaf komt: door tanden en kiezen te trekken. Want geen tanden en kiezen betekent ook geen tandplak.
Dat is de realiteit en die is heel erg confronterend en heeft in het geval van Noa voor heel veel verdriet gezorgd en dan komt een snotneus van 21 die mij even gaat vertellen dat het wel eens aan het voer kan liggen. Bah! :evil:

Ik stop op het forum. Kan niet meer tegen al die ellendige verhalen, heb genoeg ellende met mijn eigen katten gehad en ga me alleen nog maar op hen concentreren en genieten van het voorjaar en de zomer.
Valerie en ik hebben vaker botsingen gehad, maar dit is de druppel.
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Niet dat ik jullie discussie in de weg wil staan; ik vind dat je prima een discussie moet kunnen voeren als je 't ergens niet mee eens bent. Maar ik heb dit draadje gestart met een paar vragen, en deze discussie is in dit specifieke draadje niet echt op z'n plaats denk ik. Ik hoor altijd graag als iemand er anders over denkt... zo krijg je verschillende meningen waar je wat mee kan en daar kan ik dan uiteindelijk zelf m'n conclusies uit trekken of verder onderzoek mee doen. Maar het al-dan-niet aanvallen op elkaars mening/ervaring/kennis zie ik persoonlijk liever in een Persoonlijk berichtje of eigen draadje :)

Evengoed bedankt voor de reactie(s) en de andere mening over het voer. We zitten zowiezo met 4KG aan Royal Canin die we eerst op maken, en we gaan voor die op is toch nog even langs de dierenarts om 'm z'n jaarlijkse gezondheids check te geven, waarbij we gelijk verdere informatie kunnen opdoen over het voer. Ik ben al lang blij dat we goed of semi-goed voedsel voor 'm hebben gehaald... Ik denk dat iedereen 't hier met me eens is dat als je slécht voer haalt (in tegenstelling tot semi-goed voer wat ter discussie staat), dat nimmer goed is voor het beestje :)
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, ik ga mijn antwoord in het kletstopic plaatsen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
muiskat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 mar 2011 19:20

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door muiskat »

Sorry :)

Wil niet gelijk mensen m'n draadje uit "meppen", maar het houdt het zo lekker overzichtelijk :)
Als onze Muis een muisje was: een klein katertje uit 2008. En een heerlijk pluizige bolle toet als dessert! :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door castratenkoor »

En ik wil je absoluut niet aanvallen, of in twijfel trekken of ik weet niet wat, maar als je deze brok al zo lang geeft, en hij werkt tegen tandsteenvorming, dan is het toch Misschien dat je je eens zou moeten gaan verdiepen in wat stomatitis is! Dit is een auto-Dat is de realiteit en die is heel erg confronterend en heeft in het geval van Noa voor heel veel verdriet gezorgd en dan komt een snotneus van 21 die mij even gaat vertellen dat het wel eens aan het voer kan liggen. Bah! :evil:

Ik stop op het forum. Kan niet meer tegen al die ellendige verhalen, heb genoeg ellende met mijn eigen katten gehad en ga me alleen nog maar op hen concentreren en genieten van het voorjaar en de zomer.
Valerie en ik hebben vaker botsingen gehad, maar dit is de druppel.
Dit vind ik dus ECHT nergens op slaan Valerie haar leeftijd in de discussie gooien.
Voor mij telt de mening van iemand van voor mijn part 15 net zo goed mee als van iemand van
in de 60.

Het is een bekend probleem overigens bij britjes - het moeten laten verwijderen van het hele gebit. Ik had een half brit en daar is het ook bij gebeurd op zijn 12-de.
De dierenarts zei dat hij dat regelmatig tegen komt bij britjes.
Gebitten-problemen, stand van de kaken problemen, ademhalingsproblemen door korte snuit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katertje van 2,5 jaar is écht heel bang, maar wel lief

Bericht door pearlsofpassion »

Nee Muiskat, je hebt groot gelijk. Het is verder nog een heel levendig en interessant topic, dus daar hoeft zo'n discussie inderdaad niet tussen. ;-)

Bedankt hoor Dinie, maar over die leeftijd struikel ik niet ;-) (ik ben trouwens 23 hihi)
Annet is degene die gekwetst is blijkbaar, ik niet. Ik vind het doodjammer, maar heb het echt niet zo bedoeld. Alsof ik zou weten waarom haar katten hun tanden slecht zijn. Dat zou wel de meest arrogante uitspraak ooit zijn!

Maar goed, mijn antwoord staat in het kletstopic, mensen die zich nog geroepen voelen, daarheen, en hier weer on-topic! ;-)

Nu ik hier toch iets schrijf, ik had nog een piepklein opmerkingetje: ik acht de kans dat de nieuwe sociale kitten het gedrag van Muis over zou nemen, erg klein (al weet je het natuurlijk nooit zeker).
Wel is de kans groot dat Muis heel zijn leven zal wegspurten van bezoek, en dat zal de nieuwe misschien wel overnemen (hangt van de kat af of je dat kan verhinderen). Maar zo zijn er zoveel katten... ;-)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 31 mar 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie