Vuurwerk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Spookysil
Poema
Poema

Re: Vuurwerk

Bericht door Spookysil »

Heb hier geen flauw idee wat de reactie zal zijn. Ik houd de gordijnen dicht, en hoop er maar het beste van. Ik laat hem niet alleen, en mocht hij echt TE bang worden, dan zal ik het rustigste kamertje zoeken en daar met hem gaan zitten. Ikzelf ben nooit bang voor de klappen, en als de mensen rustig zijn, voelen katten dat toch aan? Ik hoop hem op die manier een beetje te troosten.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

ayla schreef:laat hem inderdaad ook gewoon zitten, onderuit trekken is hier uit den boze. @Dinie, jij ook succes met je katjes! Hoe zijn jouw katten er meestal onder? Voor rikkie natuurlijk voor het eerst, maar de rest?
@Valerie, dank je wel voor het meedenken. Dat helpt, alleen al omdat ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.
!!!
Bob blijft tot nu toe beneden. Zijn ogen puilen af en toe haast uit zijn kop en oren in propellerstand, maar hij blijft liggen. Rik neemt veel foute gewoontes van Bob over, dat is zijn grote voorbeeld. Dus als de bel gaat, schiet Rik net als Bob weg. Het luik zit nu dicht en daar balen ze van. Maar ja Bob die schrikt van een knal en schiet de ren in, dat moeten we dus juist niet hebben. Twee jaar geleden Timo een keer in shock gehad die zat in de ren en een of andere hufter gooide een rotje naar de ren.
Als om 0.00 uur de ellende losbarst, vorig jaar, raakte Thijs volledig over de rooie. Keihard gillend liep hij rond. En daar raakte de rest van overstuur.

Sil, het schijnt dat je ze juist niet moet troosten, want dan bevestig je voor de kat dat het eng is. Dus met rust laten zou het beste zijn. heb ik ook niet van mezelf hoor, dus of het klopt weet ik niet. Ik blij gewoon op de hangbank en wie bij me komt krijgt aandacht.
Hopenlijk gaat arme Thijs niet weer flippen.
Staat hier pal voor mijn paadje altijd een groep jeugd te knallen.
De buurman ruimt braaf elk jaar de zooi weer op de volgende ochtend.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Oh, jee. Het gaat toch minder goed met Teun dan ik gehoopt had.
Het blijft op het moment hier knallen, en daar wordt hij toch erg onrustig van.
En Saar doet solidair met hem mee en loopt gezellig met een dikke staart rond.
Ik ben vanavond bij m'n zusje.
Maar ga ongeveer om 11.30 naar huis.
Denk toch (hoe milieu onvriendelijk dan ook) dat ik de tv maar wel aan laat staan.
Dan horen ze de knallen iets minder duidelijk, hoop ik.
En in de kattenkamer gaan de gordijnen dus ook dicht.
(Kom op Feliway, doe waarvoor ik je in huis heb gehaald!)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat een cd beter werkt dan de tv. Op tv vallen geregeld nog stiltes dus horen ze het de knallen gemakkelijker door denk ik...
Bovendien heb je kans dat ze vuurwerk uitzenden, en dan heb je het helemaal zitten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Check!!! Goed idee, Valerie. Thanks
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

hier enya op, en zowaar Felix loopt weer rond. Heeft zelfs net wat hapjes gegeten.
Garfield nog niet gezien vandaag. heeft zich verschuild onder de bank, voedsel en drinken in de buurt. Arme lieverd van me. Felix ziet mij duidelijk als veilige haven, waar ik ga gaat Felix, hij wilde zelfs net mee onder de douche stappen... als het niet zo zielig was zou ik erom lachen.

Wordt hier al flink geknald, vooral tussen 2 huizenblokken in, ja leuk, nog hardere knallen. Nu al 10 minuten rustig dus ik hoop eigenlijk dat dit even blijft.

Succes iedereen vandaag!
Dinie, Ik hoop hard met je mee dat Thijs niet flipt vannacht. en natuurlijk je andere katten ook niet.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Hier zijn de meiden, ondanks alle geknal hier in het hofje, heel erg relaxed. Ze maken er eigenlijk helemaal niets van.
Alleen Bo, onze labrador, is onrustig. Hij loopt niet met zijn staart tussen zijn pootjes en kwijlt niet zoals hij dat met bijv. onweer doet, maar hij is gewoon onrustig.
Wij proberen gewoon maar mee te geven dat er niets aan de hand is; je eigen gedrag kan bepalend zijn voor hoe je diertjes reageren. We negeren dus het angstige gedrag van Bo en geven een knuffel op een moment dat er niet geknald wordt. Net zoals we dat dagelijks doen, alleen nu even opletten wanneer we het doen. Zelf zit ik af en toe ook wel met mijn kop tegen het plafond van de bommen die we horen :icon_shifty: .
Het blijft ellende deze tijd voor onze diertjes, maar ook voor de oudere mensen om ons heen :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Leonie1986
Kitten

Bericht door Leonie1986 »

Ik zou er niet aan moeten denken al die nare dingen die kunnen gebeuren als ze buiten zijn. Ik hou ze ook lekker binnen. Buiten zijn de knallen ook harder en als ze daar in paniek raken, kunnen ze de verkeerde kant op gaan. Binnen hebben ze toch hun eigen plekje en daar zitten ze tenminste veilig! Fijne jaarwisseling alvast (-:
Als de kat van huis is, dansen de cavia's (-:
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik schrik vaak harder dan de katten. Lijken ze me aan van; stel je toch niet zo aan!

oortjes van Dex draaien weleens, Mosa doet het echt helemaal niks. Ze staan hier voor de flat vuurwerk af te steken..
*Dexter & *Mosa
daantje_xxx
Lynx
Lynx

Bericht door daantje_xxx »

Hier ook!

Mijn katten gaan zelfs in de vensterbank zitten :S
gelukkig maar...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Teun is sjagrijnig omdat de ren dicht zit en zit Timo te pesten.
Bob en Thijs liggen gebroederlijk op het grote blauwe kattenkussen, oren in propellerstand.
Het gaat hier al flink tekeer.
Ik ga zo aan het sprenkelen met valeriaan.
Ik hoop zo dat Thijs niet weer flipt.
Vorig jaar belde iemand om 12 uur en vroeg zich af of dat gegil vuurwerk was.....uh nee dat is Thijs.
Thijs is geen babbelige kat, komt normaal weinig geluid uit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik begin nu toch weer heel erg te twijfelen... Thuis blijven? Of om 11.30 naar huis gaan tot 1 uur en dan weer terug? Ik weet niet zo goed wat ik voor ze kan betekenen, als troosten toch geen zin heeft, waarschijnlijk zitten ze met z'n tweeën in de kledingkast, wat moet ik dan doen?

Ik heb heel veel valeriaan gedruppeld (daarom gaat mijn vriend sowieso vanavond weg :P) Alle gordijnen dicht, lampen aan, genoeg voer en water, alle kasten open om zich in te verstoppen, cd aan.

Er wordt nu al flink geknald en er wordt niet op gereageerd, maar ja, 12 uur is het toch wel even anders...

twijfeldetwijfeldetwijfel
*Dexter & *Mosa
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Hier is het rustig. De katten reageren er tot nu toe niet echt op. Het is gelukkig wel rustig in de straat.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

ik blijf thuis, maar is meer dat ik dat prettig vind dan dat ik merk aan de katten dat zij het fijn vinden dat ik er ben.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

Ook ik merk duidelijk dat Tommie het fijn vindt dat ik er ben.
Hij is knuffeliger dan anders, en wil veel meer spelen dan anders.

Enja, ik ben graag bij Tommie ;-)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie