Nieuwe kat blijkt monster!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Nieuwe kat blijkt monster!

Bericht door jennli »

Oei oei, geen monster, maar een ondernemende poes!

Je hebt al heel wat goede tips gekregen zie ik ...

Vraag je af of je het geduld hebt heel veel tijd in je kat te steken om haar met liefde op te voeden. Heb je erg veel 'last'van haar onderzoekende gedrag, wat toch echt bij katten hoort, kun je haar beter terug brengen en kiezen voor een dier dat veel minder aandacht vraagt en niet in bed of op het aanrecht komt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat blijkt monster!

Bericht door Adriana »

met name in het belang van je derde 'nieuwsgierige ondernemende' poes, onmiddellijk terug naar het asiel oid.
ze heeft recht op meer positieve aandacht en een rustig leven en dat zie ik bij jullie nog niet gebeuren..
jullie worden niet gelukkig en de manier waarop je erover schrijft voorspelt niet veel goeds.

maar dat weet je zelf toch ook..??
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat blijkt monster!

Bericht door castratenkoor »

* schudt het wijze hoofd - krabt achter haar oortjes - gaat gauw op handjes zitten voor ze dingen typt die ze nu ervaart en voelt *

Rik hing net in vol ornaat aan de achterkant van de leren burostoel - toch eens in de leer bij de shampoo gooiers.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: Nieuwe kat blijkt monster!

Bericht door Ayzha »

ik begrijp dat het niet altijd even leuk is als je katjes dingen kapot maken of ergens met hun pootjes in hangen, maar het blijven beestjes die erg ondernemend en speels zijn. Als je een kat aanschaft moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat er eens iets sneuvelt of dat ze ergens is waar ze niet mag. Met geduld en liefde kun je ook katjes opvoeden en dingen aan en af leren. Heb je hier het geduld niet voor is het misschien beter als je de volgende keer voor een oudje gaat. Oudere katten die al eens ergens gewoont hebben zijn misschien al een beetje opgevoed en doen deze dingen niet. Toch is er geen garantie voor. Dit lijkt inderdaad een erg ondernemend katje die de aandacht nodig heeft om haar dingen aan te leren. Je zult er tijd, geduld en liefde in moeten steken zoals wij dat allemaal hier gedaan hebben, anders is het beter om voor haar een ander huisje te zoeken of misschien terug te brengen naar het asiel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kat blijkt monster!

Bericht door nellebel »

Mijn flippie was de 1e dag binnen en sprong geljk met 4 poten tegelijk op mijn bord met eten. Ik schrok en reageerde boos. Echter ben meteen haar gaan aanhalen en troosten, want zij schrok natuurlijk ook van mij en vluchtte weg.
Wat ik toen ben gaan doen is, sowieso haar aanhalen als ik thuiskom en flink spelen. (doe ik altijd). Net voordat wij gaan eten krijgt zij een bakje natvoer bij ons op de bank (haar eten staat op de poef bij de bank). Ze heeft de hele dag brokjes staan, maar dit is een soort van ritueeltje geworden. Hierdoor heeft zij haar buikje lekker vol als wij gaan eten. Ze heeft nog een paar keer over de rand van mijn bord gekeken maar "nee" was voldoende. Nu komt ze dus lekker uitbuiken en tegen mij aanliggen als ik ga eten.
Zo kun je natuurlijk allerlei trucje bedenken om even de druk van de ketel te halen. Onze vorige poes leerden we pootje geven voor het eten, omdat die anders ook te druk was en alles omgooide, etensbak en alles, plus zo ging schrokken dat ze bijna (of helemaal) moest overgeven.
Dit werkte prima, ben ik flippie nu ook aan het leren. En ze leren snel, vooral als het eten oplevert.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie