Ik hoorde van iemand anders, die gaf mij dat als tip, dat het beter voor Happy zou zijn om hem op hetzelfde dieetvoer te zetten als van nier-katten, hier zouden meer zouten zijn toegevoegd en daar zou Happy dan meer van gaan drinken en dus beter zijn blaas doorspoelen. En dat zou weer goed zijn voor zijn blaasontsteking.
Ik heb dit nog niet eerder gehoord, ben ook in de veronderstelling dat teveel zout helemaal niet goed is in de voeding dus wie kan mij hier wat meer over vertellen?

help!
nierdieet ontlast de nieren en helpt eiwitten afbreken.
blaasgruis en chronisch nierfalen zijn twee heel verschillende kwalen met verschillende aanpak, alleen het aanmoedigen meer te drinken en desnoods spuitjedrinken is bij beide aandoeningen belangrijk.
maar om je blaasgruiskat daarvoor nierdieetvoedsel te laten eten lijkt me een brug te ver, ook vrij duur.... bovendien doet nierdieet niks tegen blaasgruis...
drinkfonteinen met en zonder waterstraaltjes en wat meer, wijde en bij voorkeur glazen bakken met water.. of spuitje drinken.. als toch niet genoeg wordt geplast.
geen plastic, geen rvs, liever geen keramiek (allemaal niet goed schoon te maken en/of rare smaakjes) en geen bakken waar katten hun snorren aan stoten..
en zet je drinkbak zo hoog dat je kat zonder al te veel door zijn voorpoten hoeft om te kunnen drinken. want...
bij sommige katten lopen de neusgaten vol als ze te ver voorover naar beneden moeten, dus ga er eens naast liggen en kijk wat er gebeurt als ie drinkt.
en je kunt het natvoer als soep opdienen, wat Dinie hierboven schrijft. bij mij thuis betekent dat oorlog, ik bedoel dat werkt niet bij alle katten..
en om de dag wisselen want sommige katzels houden in sommige streken niet van 'vers' leidingwater, dat moet eerst uitdampen.