Verliefd op twee broertjes!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verliefd op twee broertjes!

Bericht door Cari »

Wat een scheetjes :verliefd: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Verliefd op twee broertjes!

Bericht door Carolien_h »

Een kleine update: Alfred en Jodocus zijn nu een weekje bij mij en volgens mij beginnen ze goed te wennen in hun nieuwe paleisje. Ze stoeien veel samen, hebben lekker slaapplekjes ontdekt en eten en drinken goed.

Ze zijn nog wel vaak bang, het is echt een kwestie van iedere dag opnieuw het vertrouwen winnen. Ik weet niet meer of ik het al gezegd had, maar ze komen dus van een boerderij waar meerdere nestjes waren. Die boer heeft ze allemaal weggebracht omdat hij er niets mee kon of wilde. Ze zijn dus niet echt gewend aan mensen dus dat kost zeker veel tijd. Alfred (degene met de witte tabby) komt iedere avond, voor we gaan slapen, wel al bij me liggen als ik op de grond kom zitten in de studeerkamer (wat inmiddels hun slaap- en verstopplaats is). Jodocus laat zich niet graag aaien, maar komt wel al steeds vaker even ruiken. Ik zou ze zo graag duidelijk willen maken dat ik alleen maar het beste met ze voor heb en dat ze echt niet bang hoeven te zijn, maar ik snap natuurlijk dat dat tijd kost, en dat heb ik er ook heel graag voor over!
Spelen vinden ze ook erg leuk. Favoriet zijn een beesie van de AH en een simpele witte veter. Lekker even bewegen en kunnen ze ook met zijn tweeën. Maar vooral het feit dat ze met zijn tweeën zijn gebleven, is volgens mij heel goed voor ze. Ze zoeken elkaar constant op en dat is heerlijk om te zien!
Ik heb het ook ergens anders geschreven, maar eigenlijk is het enige jammere dat ze in plaats van de kattenbak in de studeerkamer, die in de woonkamer het liefst gebruiken. Ik gebruik open kattenbakken dus dat ruikt best wel in de woonkamer. Ik heb dus bij zooplus twee dichte kattenbakken besteld en ik hoop dat deze overgang goed zal gaan. Alleen kreeg ik van zooplus een mail, dat mijn adres wat bij de bestelling zat, niet bruikbaar was, dus de levering gaat helaas wat langer duren.....:S

Ik heb twee nieuwe foto's geplaatst in mijn fotoboek van mijn twee bange helden!
Gebruikersavatar
Kattekop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 feb 2011 12:57
Locatie: Vogelwaarde

Re: Verliefd op twee broertjes!

Bericht door Kattekop »

[quote="Carolien_hEen eerste foto, lekker samen slapen, ze hebben deze stoel zich al toegeëigend. Ze zijn nog een beetje schrikachtig maar ik heb ze al goed kunnen aaien en ze eten en drinken goed. Ik ben helemaal verliefd! :D[/quote]

kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent!!! :edrool: :verliefd: hoe hebben ze zich inmiddels ontwikkeld?
RIP Bella geboren:13-04-1997, overleden: 14-02-2011
Minou: 19-05-1996
Tizio: 24-05-2004
Poes: ?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verliefd op twee broertjes!

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan eens in haar album gaan kijken. Dan zie je ook meteen foto's van de broertjes.
Je doet natuurlijk wat je zelf wil, het is maar een tip ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Verliefd op twee broertjes!

Bericht door JohnP »

Mooie beestjes doet me denken aan mijn dali.
Plaats reactie