Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Catfish »

Wat vreselijk om dit allemaal te lezen.......
Ik hoop dat je nog even (beide pijnloos) van elkaar kan genieten.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door puck0906 »

Oei, houdt je je eigen gezondheid ook goed in de gaten dan? WIj hebben ervoor gekozen om onze Snowy meteen in te laten slapen na dat wij het nieuws hoorde. (1 dag later) Het rare was toen ze dood lag zagen wij pas hoe mager ze eigenlijk was geworden. Doordat haar haren overeind gingen staan was dat wat moeilijk te zien. Normaal gesproken zouden wij dit opgemerkt hebben maar Snowy was geopereerd aan haar tandjes en we kregen 2 maanden later 2 kittens erbij en dachten dat haar vacht zo was door de stress maar toen ze steeds meer ging spugen toch maar uitgezocht en na een echo bleek het dus maag kanker te zijn. Wij kregen 2 opties, opereren met heel heel weinig kans en daarna een klote leven aangezien ze de helft van haar maag zouden weghalen of dus in laten slapen. Uitstel was geen optie voor mij. Het was de moeilijkste beslissing in mijn leven die ik heb moeten maken maar ik vind persoonlijk dat als ik haar het lijden kan besparen dat ik dat dan moet doen. Een kat kan niet zeggen ik heb pijn en dus heb ik goed gekeken naar haar gedrag van de laatste tijd. Ze at moeilijker, zag er dus raar uit met die vacht en was dus afgevallen en trok zich terug. Verder was het nog steeds de lieve poes die het was en ze speelde ook af en toe waardoor je dan zou denken het is wel goed. Aan de ene kant baal ik nog steeds dat ik misschien te snel was maar aan de andere kant wil ik niet dat mijn lievies pijn hebben en als ze dan opgegeven is wat maakt die ene maand dat ze langer nog leeft dan uit. Dat is alleen voor ons gevoel. Had er nog een genezings kans in gezeten dan had ik alles gedaan maar zoniet dan moet het ook snel over zijn. Veel mensen zijn het denk ik niet met mij eens maar dat mag uiteraard. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door ayla »

o jeetje! Lees nu voor het eerst pas dit hele topic door. Wat een narigheid!
hoe gaat het nu?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Puck, ik herken veel in jouw verhaal. Ik vind het altijd heel moedig als mensen de beslissing nemen en niet blijven aanmodderen ten koste van het dier.

Hoe is het nu met Cinto? De prednison slaat niet aan. We hebben de beslissing genomen om morgen afscheid te nemen van onze lieverd. Het is een harde dobber, want ik had zo gehoopt dat we met prednison nog een paar maanden konden genieten van het mannetje.

Drie katten verliezen in tien maanden vind ik zo bizar. In dezelfde tien maanden ben ik drie keer gedotterd. :???:

Ik hoop dat ik met de twee die er nog zijn meer geluk heb.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Dafpoetser »

Drie katten verliezen in zo'n korte periode is heel hard, ik weet er helaas alles van.
Bij ons gingen ze ook achter elkaar, maar ze waren dan ook allemaal even oud ongeveer....maar dat maakt het gemis en het verdriet er niet minder om.

Sterkte, en hou je vast aan de liefde van de twee die je nog bij je hebt,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Adriana »

Fientje412 schreef:om morgen afscheid te nemen van onze lieverd.
wens je heel veel sterkte vandaag maar het is onvermijdelijk en langer leven is misschien niet verantwoord gedacht vanuit Cinto en wees blij dat je dit nog voor hem kunt doen..
laatste knuffel van ons
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst vandaag, en in de komende moeilijke tijd!
Hoe moeilijk de beslissing ook is om te nemen, je doet het uit liefde, om Cinto
niet langer te laten lijden -maar dat maakt het verdriet er niet minder om,
vooral niet omdat dit al de derde keer is in zo'n korte tijd.
Ik hoop dat het met jou verder goed blijft gaan: driemaal zo'n ingreep is
zeker niet mis.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Fijn om te lezen hoe jullie meeleven.
Hij heeft gisteren genoten in de tuin. Straks gaan we ook lekker naar buiten.
Hij wil geen AD meer eten. Hij eet nu nog wat brokjes en astronautenvoer.
Ook al zijn het zijn laatste uurtjes. Ik wil toch niet dat hij honger heeft.
Zaterdag was zijn gedrag zo goed, maar dat is schijnbaar een laatste opleving geweest.
Vanaf zondag is hij gewoon wat stilletjes.
Het is goed zo. Hoe moeilijk ik het ook vind. En hoe erg ik hem ook ga missen.

Gelukkig heb ik begin dit jaar er twee kleintjes bijgenomen. In eerste instantie voor Cinto.
Zodat hij niet alleen was. Zij zijn nu zeven en acht maanden.
Dit geeft afleiding. Zij zijn met elkaar dikke vrienden! Ik denk dat zij Cinto niet eens gaan missen.
Gelukkig maar.

Een fijne dag voor iedereen.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Anne1988 »

Wat een ontzettend moedige beslissing!

Heel veel sterkte gewenst vandaag. Wel erg goed te lezen dat je het hem zo comfortabel mogelijk maakt allemaal..
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door ayla »

wat een rotdag vandaag voor jullie.
mooi dat jullie het Cinto nog zoveel mogelijk naar zijn maken. Knuffel hem nog maar een paar keer lekker.
veel sterkte hiermee.

marjoleine
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door puck0906 »

Oh, wat kan ik me voorstellen hoe je je nu moet voelen. De tranen schieten in mijn ogen en dan ook nog 3 in zo'n korte tijd. En ook nog je eigen gezondheid. Poeh, laten we hopen dat het hierna goed blijft gaan met jou en de andere katten. Ik wens je heel heel veel sterkte met deze oh zo moeilijke dag. Jou lievie weet dat je dit doet uit liefde voor hem en een mooiere dood kan je hem niet geven hoe moeilijk het ook klinkt. Hij heeft straks geen pijn meer en heeft een mooi leven gehad al is het uiteraard altijd te kort. Sterkte!
Plaats reactie