Speelgoed voor de kat

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Lidaju »

Oh, echt, hahaha, zie je altijd oudere katten gehad, en die speelden bijna niet meer, en gromden ook nooit, weer wat geleerd!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door castratenkoor »

trappelzakjes met valeriaankruid, daar gaan ze ook heerlijk mee ravotten
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Spookysil »

Zelf heb ik net ook weer een bergje speelgoed bestelt, waarvan ik erg nieuwsgierig van ben of het aanslaat. Verder is de roundabout een groot succses en sinds 2 dagen een knuffelhamster :lol:
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
irisgriffel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:39
Locatie: Leeuwarden

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door irisgriffel »

Jasper is helemaal weg van de whiskas muisjes, en een klein gekleurd stuiterballetje dat hij heeft gekregen bij de dierenarts. Voor de rest kijkt hij helemaal nergens naar om. In ieder geval niet naar ZIJN speelgoed. De wasknijpers vind hij erg leuk, net zoals propjes papier, lintjes, het dekbed is ook erg interessant... En leuk om aan te vallen. voor de rest is hij lekker ondeugend. Ook vind hij het erg leuk om achter zilvervisjes aan te gaan die in de douche zitten.
Groet,

Iris

Ginny (8), Stripe (6), Jasper (2,5)
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Jullie ultieme kattenspeelgoed !

Bericht door lieke81 »

Wat is jullie ultieme kattenspeelgoed en waarom?

Ik heb zelf nogal eens moeite met het juiste speelgoed kopen.
En heb dus ook al menige euro voor niks uitgegeven,(of het was zo stuk, achteraf niet geschikt voor katten, ect.) maar misschien zijn er meer
met dit probleem, en kunnen we zo elkaar helpen.

Ik zal beginnen:

-De veertjes hengel, en dan vooral het stokje. Niet alleen om samen mee te spelen maar ook alleen, en als je samen speelt kom je ook nog alle twee in beweging.
-De muis, er word op gejaagd, het word geapporteerd, gesopt (een van onze katten sopt hem in de waterbak) geschopt en gesloopt, heel de dag door.
-De kong kickeroo kitten, Vanwege het kattenkruid,de maat en omdat de kleine ondeugd er zijn energie/jachtinstinct mee kwijt kan, en de anderen katten vinden het gewoon heerlijk bedwelmend :lol:
-En alle drie vinden ze de Catit Senses Speelrail zowel de oude als de nieuwe geweldig, en is het een hele sport om dat balletje te pakken. (wat er niet uit kan)
- En misschien hoort die niet echt tot de speelgoed, maar de krabpaal word hier ook gebruikt om samen op te spelen, achter elkaar aan, er op eronder, zonder dat ze bang moeten zijn dat ze iets slopen.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Jullie ultieme kattenspeelgoed !

Bericht door BillyJean »

Ik heb een lange plantenstok met een touw eraan: zelf gemaakt en het is echt favoriet hier
Verder is het laserlampje een toppertje en een klein grijs muisje aan een elastiekje .
Alles maak ik vast aan een touwtje of elastiekje en dan vinden ze het opeens heel interessant: als het maar beweegt dus.
Maar gewone touwtjes zijn hier nr 1 met stip
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Peet »

Dodge vind het wel leuk voor even. Chevy vind het vreselijk, haha.
Ik heb hier wel speeltjes, maar echt veel spelen doen ze er niet mee.
Achter elkaar aanrennen en dollen is véél leuker namelijk.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door jennli »

Geloof het of niet, maar Pjotr gaat helemaal uit zijn dak voor een pluisje, een knoop of een grassprietje op de vloer. Hij is vrij groot en stevig en springt er op los om die "enorme" prooi alle kanten uit te gooien :lol:
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door nellebel »

flippie heeft een nieuw speeltje buiten. ze heeft een eikeltje gevonden en dat mikt ze in het afvoerputje. miauw miauw vrouwtje kom hem er eens uithalen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door castratenkoor »

Het ultieme speelgoed zijn zelfgevangen nachtvlinders. En na aangenaam vermaak verdwijnen ze als snack naar binnen.
Piepmuis en stinkmuis en gewoon van die heel kleine muisjes.

En Sjaak houdt vooral van zijn kerstmuts, die brengt hij trouw iedere avond van zolder naar beneden.
Onder begeleiding van een heel concert.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jullie ultieme kattenspeelgoed !

Bericht door Adriana »

lieke81 schreef:Wat is jullie ultieme kattenspeelgoed en waarom?
En alle drie vinden ze de Catit Senses Speelrail zowel de oude als de nieuwe geweldig, en is het een hele sport om dat balletje te pakken. (wat er niet uit kan)
ja hoor, dat kan er wel uit als je een Bolle hebt rondlopen, want die sloopt de bovenkant eraf en dan gaat de bal eruit. erg leuk is de goedkope geel/rode roundabout, ook een soort van speelrail maar rond in de cat-it te leggen, dat wil zeggen hier beleven ze veel plezier aan de twee ballen, die tegenovergesteld gemept worden en dan weer gevangen en zo en zo

denne-appels zijn heel leuk
bolletje wol van heel dikke draad en dat aan die draad wat hoger ophangen, zodat er mee gesquashed kan worden,
de cat dancer van Zplus, volgende week weer leverbaar,
de staart van de andere katzel,
kleine stuiterballetjes (kinderspeelgoed), ze biljarten daar de hele kamer/balkon mee rond,
de dragon-fly, dat is een libelle aan een metaaldraad, moeilijk te vinden (marktplaats),
zplusdozen en ook het band dat er omheen zit,
pluisjes en alles wat vliegt,
grote papieren groentezakken van AH,
veters en veters met schoen eraan worden het huis doorgesleept en nog leuker: Bolle trekt aan het ene uiteinde en Maks aan het andere uiteinde van de veter en dan kijken wie de schoen van zijn plek krijgt,
10 eende- of ganzeveren met een tierib om de schachten aan elkaar en dan touwtje eraan met kurk aan het einde. Maks gaat dan met de veren aan de haal en Bolle gaat op de kurk zitten, hihi!

t hoeft vaak helemaal niet duur te zijn en ze zijn onverzadigbaar..
bovendien is het leuk om nieuwe speeltjes te bedenken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Ilone »

Muka gaat hier helemaal los op propjes folie ;)
Verder zijn hier favoriet: Kong Kickeroo, balletjes/muisjes, soundmouse hengel, groene plastic strips die rond de dozen zit ;) , lege dozen, etc etc etc.
Ze vinden hier héél veel leuk ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door lieke81 »

Hahaha ik was inderdaad de tassen/zakken van papier en natuurlijk de kartonnen dozen vergeten.
Volgens mij zijn katten wat dat aangaat net kinderen, al kreeg ik nog zo duur speelgoed de doos was het leukst....
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door Seetje1980 »

Ik heb laatst een muisje gekocht bij ds van 89 cent hahaha door het dolle heen en simpeler kan niet. Alleen zen staart kan ik nergens meer vinden :???:
2 hengels eentje met leren touwtjes en 1 pluche "slang" met een veer. Van de week had men kleine nichtje een balletje meegebracht met een belletje erin, daar speelt ze niet echt mee maar heb er een andere functie aan gegeven. Ze is pas nieuw bij ons (we hebben maar 1 poezel) en ze begint zich nu thuis te voelen. Ze komt al in de tuin (kan niet de straat op cat proof). En ze is nu overal haar teritorium aant afzetten ook buiten. Nu zit er onder de poort een heel klein spleetje waar ze net met haar pootje onderdoor kan, en de kater van de buren die wel de straat op kan die loopt daar wel eens langs een hoop gesis en gebrom van die van ons en dan zie je dat pootje van der onder de poort door graaien. Enfin waar gebruik ik nu dat balletje voor. Die kater is haar vriend dus niet en hij draagt een bandje met een belletje eraan. Als ik wil dat penneke naar binnen komt omdat ik weg moet of zo dan pak ik binnen dat balletje en rammel een keer (vaak heeft ze geen zin om te komen als ze buiten is en ik roep haar) Dan snelt ze naar binnen en kijkt ze overal zoekend rond omdat ze denkt dat de buurman binnen zit haha echt een grappig gezicht om te zien.
Maar goed vanmiddag een pluizenbeestje gekocht met kattenkruid. Na ik was het beestje aan het vullen en ik werd al bijna aangevlogen door der haha zo wild is ze erop. Hij was vanmiddag tegen half 6 nog cremewit en nu is ie inmiddels groen en toe aan een ontsmettingsbadje whaha gerum het pluizenbeestje maar veel plezier voor ons penneke.
Maar het leukste vindt ze toch levend aas. Vliegjes en motten jammieeeee. Geen vliegenmeppers meer nodig hier. Denk dat ik ze maar eens ga verhuren als fly-buster :lol: Overigens die vliegen verorbert ze ook nog met huid en haar kan dat geen kwaad ivm maaien of zo?

Groetjes van Seet en kopje van penneke
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Speelgoed voor de kat

Bericht door ayla »

Felix en bierdopjes. Zodra ern van ons een biertje pakt hoort hij het al en komt aan gehold, of hij nou sliep wat san ook. En zodra het dopje van de fles af is gaat hij helemaal los met apporteren.

Ook leuk, een kurk, deken over stoel, balletje in water, en krabdoosje of paal.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie