Blijven kittens zo druk?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door TuttiFrutti »

Hier zijn ze nog steeds verschrikkelijk druk, terwijl de 1 bijna een jaar is en de ander 1,5.
Maar het is met periodes, ze kunnen ook uren slapen.
Is gewoon normaal hoor, gelukkig wel hihi ;-)
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Hilde_72 »

Otto en Tessa zijn nu ruim 2 jaar, en zijn na hun castratie/sterilisatie een stuk rustiger geworden. Soms zijn ze gewoon saaaaai (slapen, eten, slapen) en ik ben blij dat ze bijna dagelijks nog hun gekke buiehebben :lol:, ik lach me altijd slap dan. Het állerleukste is om samen rondjes te rennen door het huis (via de bank op de tafel, zich achter de deur verstoppen voor andere kat, daar bovenop springen (andere kat schrikt zich rot) en dan bijna uit de bocht vliegend de weg vervolgen naar de slaapkamer, op bed, en weer terug naar de kamer.. en dat tig keer achter elkaar...) :enaughty: .

Over kattenmelk Biny... ik dacht dat Otto dat ook wel lekker zou vinden toen ie kitten was. Klopt! Zo lekker dat ie het nu vertikt om gewoon water te drinken (behalve uit de stromende kraan op het aanrecht). Dus wees voorzichtig met kattenmelk als je later weer over wilt gaan op water :shock: . Katten kunnen zeer eigenwijs zijn hihi.
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Biny »

Ik ben ook niet van plan om 'over te gaan' op water hoor. Ze krijgen een laagje melk van misschien maar een millimeter. Dat mogen ze opdrinken en voor de rest krijgen ze ook niet meer. Dus de melk is echt een extraatje, eigenlijk maar heel weinig, en voor de rest drinken ze water. Want als ze te veel melk gaan drinken hoeven ze ook minder brokjes omdat ze vol zitten en dat is nou weer niet de bedoeling hihi! Plus dat ze dan inderdaad misschien geen water meer willen drinken en dat is helemaal een dure business! :-o
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door NaNe »

@Hilde: :lol: lach echt in een deuk van je verhaaltje, zo gaat het bij onze katten ook, ze schrikken soms onwijs van elkaar :shock: Gister avond nog hadden ze een paar dolle minuutjes, echt lachen gewoon :edance:

Ik zou aanraden als je katten neemt, er 2 te nemen, ze kunnen prima alleen maar samen is toch anders, ze kunnen lekker met elkaar spelen, of gwoon lekker bij elkaar liggen (doen ze niet allemaal natuurlijk, maar die van ons wel) Nogmaals ze kunnen prima alleen, maar net wat je zegt als je 8 a 9 uur niet thuis ben, is best veel. Die van ons gaan meestal gewoon slapen als wij ook gaan slapen, heel af en toe hebben ze een dolle uurtje, maar dat komt niet vaak door. En ik zou je aanraden ze niet op je slaapkamer te laten slapen snachts, vanaf het begin hebben wij dat niet gedaan en dat weten ze, ze komen wel eens op bed hoor als we nog ff tv gaan kijken of iets, maar maken er ook geen probleem van als we ze op de gang zetten wanneer we gaan slapen.
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Plaats reactie