De poten van mijn kat sterven af

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Wat een verschrikkelijk verhaal Riane..
en als het landbouwgif is, moet de dierenarts dat toch in haar bloed terug kunnen vinden? :???:
Hou je kat inderdaad erg goed in de gaten, het kan natuurlijk zijn dat dat landbouwgif over jouw tuin waait en zo bij Mauw op de pootjes/ binnen komt..

Heel veel sterkte, en ik hoop hard met je mee dat het hierbij blijft, en Mauw gewoon een gezond driepootje kan blijven!!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Heel veel sterkte met Mauw!
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Heel veel sterkte met je Mauw!
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Bericht door Tejo »

Mauw en baasje; kop op ! ! ! ;-)
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Op dit moment gaat het redelijk goed met Mauw. Ze wordt weer wat dikker, de hechtingen zijn eruit en de wond ziet er goed uit. Het is dicht. En ze geniet in onze tuin. Ik kan haar niet binnen houden. Als ik haar binnen houdt, eet ze gewoon niet meer van ongeluk, dus dat is geen optie. Ik houd haar wel in de gaten dat ze in onze tuin blijft. De andere 3 pootjes blijven nog steeds hetzelfde, dus het wordt niet erger. Alleen dat met haar pupillen blijft.

We kunnen nu niets anders doen dan afwachten op het rapport. En Mauw in de gaten houden natuurlijk. Maar voorlopig genieten we lekker van het mooie weer samen!! :grin:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk nieuws, ik hoop echt van harte dat je er op tijd bij was en dat je nog vele jaren van Mauw kunt genieten!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Vanmorgen de eerste uitslag gekregen, nogmaals poot onderzocht op ontstekingen. Maar niks te zien. Ze gaan door met onderzoeken. Mauw heeft weer wat nieuws. Ze heeft iets in/aan haar neus wat niet goed is. Volgens mijn gevoel is Mauw gewoon helemaal vergiftigd of verkankerd. Ze heeft naar mijn inziens geen pijn. Ze eet drinkt en is vrolijk, maar ze beweegt steeds minder. Ook als ze naar buiten mag, blijft ze constant op 1 plek liggen, ook binnen. Ze verplaatst bijna niet meer. Wat is er toch aan de hand? De kussentjes van de 3 poten blijven nog steeds zacht, maar nu die pupillen en die neus...?! Het staat wel stil bij haar poten, maar de rest gaat door! Ik heb nu weer het gevoel teruggekregen dat ze onder me wegglipt. Ik heb gisteren foto's van haar gezien van toen ze nog heel klein was. Dan komt er zo'n kwaadheid bij me opzetten met de vraag WAAROM????? Waarom doet het zo'n pijn?! Ik trek dit niet meer hoor. Hoe lang nog?! Wat is het volgende wat er in haar lichaam gebeurt?

Een foto van Mauw waarop je haar neusje en pupillen kunt zien:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Het lijkt echt niet te stoppen met Mauw. Veel sterkte hoor. Gelukkig blijven de dierenartsen zoeken tot ze de oorzaak gevonden hebben.

Dikke knuffels.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

dat ziet er helaas niet erg goed uit. :???:
Als het gif is, is het 'logisch' dat het aan haar pootjes en neusje komt.
kan er niemand je tuin checken op gif?

Sterkte meid..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Vandaag ben ik echt van de wereld. Mijn gevoel zegt dat het een aflopende zaak is. Volgens mij zit de oorzaak niet in het pootje, maar iets vanuit de hersenen, omdat dat met die pupillen en die neus nu er bij komt. Ik heb vanavond de dierenarts gemaild en gevraagd voor een hersenscan. Hij mailde mij gelijk terug. Morgen kan de hersenscan gedaan worden. Ik ben zo blij met deze dierenarts. Hij reageert gelijk en neemt ons serieus. Dit is echt een dierenarts met DIERENLIEFDE. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ze zijn altijd bereikbaar.

Morgen wordt de hersenscan gemaakt. Ik hoop dat er niets en ik hoop dat er wel wat uitkomt. Zo dubbel die gevoelens......

Liefs van Riane
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Bericht door Peeuwke »

Riane,
Ik volg je verhaal al van het begin.
Ik vin het echt verschrikkelijk wat er met je lieve poes aan de hand is en dat de oorzaak en eventueel een oplossing zolang uit blijven!!
Ik hoop voor je dat een hersenscan meer kan vertellen! En dat het ook goed afloopt en dat je nog lang van Mauw kan genieten!
En heel erg lief van je dierenarts! Zo kan je er niet veel vinden.

Heel veel sterkte en succes,
ik hoop althans het beste voor Mauw en jou!

Peeuwke
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Riane,

Wat ontzettend lief van jullie dierenarts! Het is ook zoiets raars he? Ik hoop echt dat dit iets uitwijst, want het moet helemaal moeilijk zijn om een beslissing te maken zonder dat je weet wat het is. Heel veel sterkte, en nog een dikke knuf voor Mauw.

Liefs,
Wendy
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Mauw heeft de hersenscan gehad vanmiddag. Zo is er niets te zien op de scan foto's. De scanfoto's worden nog bekeken door een radioloog. Heel misschien dat hij iets kan vinden. Maar tot nu is er niets te zien. Ik ben blij en niet blij, want ik weet nu nog steeds niet wat Mauw heeft. :???: De da heeft het vieze dingetje in haar neus verwijderd. Het is niet duidelijk wat het is.

Maar ik probeer te genieten van elke dag dat ik haar bij me heb....


Afbeelding
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Vanavond heeft de da gebeld met een uitslag van de patholoog. Helaas was ik zelf niet thuis en heeft mijn partner de da gesproken en niet ikzelf. De da heeft hem gezegd dat toch bleek dat het door trombose was gekomen. Propjes in de aderen die losschieten.Maar hoe en wat dat moet ik zelf nog even aan hem vragen. In ieder geval moet Mauw aan de aspirine blijven nu. Ik zal de da morgen even zelf bellen. Dan horen jullie nog precies het verhaal.

Groetjes
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Inmiddels is de uitslag binnen, maar waarheen zijn jullie vertrokken....? :?: Hebben jullie dan nu toch mijn onderwerp ook op het andere forum gevonden waarvan ik de naam niet mocht noemen van de 'administrator'?

Laat het mij even weten, want dan hoef ik mijn verhaal op dit forum niet meer bij te houden... ;-)
Gesloten