Halsbandje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Halsbandje

Bericht door Kattenbella »

Had ik net zo San, een paar keer al. Alle katten die hier binnenkoen met bandjes heb ik ze afgedaan. Ik lijk wel een kattenmepper met als die bandje aan een deurkruk ;-)
Geen aanrader dus!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Tijger-San
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:26

Re: Halsbandje

Bericht door Tijger-San »

Wij zijn ook niet voor bandjes. Remi had er bij mijn zusje nog wel eentje om, maar die is afgegaan toen ze hier kwam. Ze had hem regelmatig onder de oksel en soms zelfs in de bek! :shock: Als we haar nu meenemen doen we een tuigje om. Hier zit ook een adresdingetje en een belletje aan. Hetzelfde effect, maar dan alleen als ze op pad gaat. Met het tuigje kan ook een stuk minder gebeuren. :smile:
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Halsbandje

Bericht door jobey »

mijn beide katten moeten er ook niets van hebben. Jobey is dat de hele dag niets anders aan het doen dan haar koppie aan het schudden omdat ze het eraf wil hebben
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
cujogigi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Halsbandje

Bericht door cujogigi »

Hallo,

Katten die van jongs af aan bandjes om hebben zullen hier geen boodschap aan hebben en het gewend zijn..

Ik zie de noodzaak van een bandje ook niet echt bij een binnenkat..
en ik vind het ook niet zo fijn aaien:D

Er zijn ook bandjes te krijgen die met een bepaald gewicht doorbreken.. als ze bijvoorbeeld aan een tak van een boom blijven hangen..

groetjes
Die niet van dieren houdt, kan ook niet van mensen houden
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Halsbandje

Bericht door rieneke »

dat soort bandjes is inderdaad veilig, maar die kan je het beste per gros inkopen, zo vaak raken ze ze kwijt...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door Leonie89 »

onze oude kat had ook altijd een bandje.. maar die was altijd weg als hij weer naar binnen kwam.. we hebben verschillende bandjes geprobeerd.. het waren trouwens allemaal vlooienbandjes.. de eersten waren gewone, later hebben we een met kleine scheurtjes en een met een stukje elastiek ertussen gehad.. die waren succesvoller, maar ook deze waren na een tijdje foetsie.. als je kat gechipt is zie ik de noodzaak van een bandje ook niet.. tegen vlooien zijn die pipetjes veel makkelijker..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door Lotte »

Het enige voordeel van bandjes vind ik dat mensen kunnen zien dat de kat van iemand is.
Mensen gaan op die manier misschien niet je kat voeren of laat staan binnen halen.

Maar of dat op weegt tegen alle gevaren van bandjes vraag ik me zeer af
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door daantje »

Wij zijn ook niet voor bandjes gegaan, ondanks het feit dat onze meiden niet verder komen dan de tuin. Voor je het weet blijven ze ergens achter haken en gebeuren er dingen die je liever niet zou willen zien, heb ik altijd het idee ;-) .
Voor wanneer je kat eventueel je tuin eens zou verlaten en iemand anders moet traceren waar hij/zij vandaan komt is de chip natuurlijk helemaal ideaal!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Halsbandje

Bericht door jobey »

lijkt mij handig, dat wanneer een kat naar buiten gaat dat je dan wel iets van een adres eraan doet met halsband dus. Als er dan iets gebeurd dan weten ze je gelijk te vinden.

binnen vind ik het onzin, ik heb wel een halsband maar dat is meer voor de sier. Maar ze willen ze bij mij ook niet om, dus doe ik het ook niet
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door Lotte »

juist buiten vind ik die bandjes doodeng.
Wij gaan straks verhuizen en dan mogen de katten naar buiten.
Maar een bandje krijgen ze niet om. Ik heb nog te scherp op mijn netvlies staan hoe een van onze katten vroeger was toegetakeld omdat ze vast had gezeten met haar bandje aan iets.
Gaten in haar vacht, sterk vermagerd omdat ze zo lang had vastgezeten en doodsbang voor alles en iedereen daarna.

Dus dat nooit weer voor mij in ieder geval. Ze zijn beide gechipt, dat moet maar voldoende zijn.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Halsbandje

Bericht door jobey »

je hebt ook bandjes die vanzelf losgaan als ze vast zitten. Die katten van mij wisten die dus al hoe ze die af moesten krijgen :lol:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door daantje »

jobey schreef:je hebt ook bandjes die vanzelf losgaan als ze vast zitten. Die katten van mij wisten die dus al hoe ze die af moesten krijgen :lol:
Ja, dat hebben ze snel door, en dan heeft het ook totaal geen nut om zo'n bandje om te doen, toch? ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Halsbandje

Bericht door jobey »

nee precies daarom dragen mijn katten ook geen hals bandjes. Jobey weet ze af te krijgen, en stimpy's nek is er nog te klein voor, maar die krijg ook geen om hoor. Ze blijven bij mij toch binnen
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Elintjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2008 18:31
Locatie: Oss

Re: Halsbandje

Bericht door Elintjuh »

mijn kat had ook een halsbandje om, maar die ging zo zitten krabben om hem af te krijgen
dat ze haar hele nek open krabte en wondjes kreeg die niet zo snel dicht gingen, heb het halsbandje toen ook maar afgedaan omdat ze toch alleen binnen bleef en ons s'nachts wakker hield met het belletje wat eraan zat ;-)
R.I.P Happy 13-05-2008
Welkom Djeko 07-06-2008
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Halsbandje

Bericht door rissie »

zowel voor de binnen kat als de buiten kat vind ik een halsband geen succes.
Er zijn zoveel opstakels waaraan ze kunnen blijven hangen.
Plaats reactie