Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Ja zeg dat :???:
Nou weet ik niet of Jessie als kitten vlooien heeft gehad want wij hebben haar uit de opvang in Tilburg met 4 en halve maand gehaald.
Ook zij was op straat geboren en pas met 8 weken gevangen, half april hebben wij haar opgehaald, niet helemaal jofel want ze zag er nog een beetje ziek uit en vieze oogjes en doodsbang.
Best kans dat ze toen wel vlooien heeft gehad, ze is wel intensief behandeld tegen spoelwormen en die niesziekte toen dat weet ik wel.
Die beestjes hebben altijd zo'n slechte start he.

6 weken dus ze loopt al aardig tegen het eind aan, nou hopelijk kan ze het tot die tijd een beetje verdragen.
De hormonen zouden best wel mee kunnen spelen, kijk maar naar jezelf wat hormonen met je kunnen doen :???:
Kan Co tegen geen enkel vlooienmiddel?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

De hormonen zouden best wel mee kunnen spelen, kijk maar naar jezelf wat hormonen met je kunnen doen :???:
Hou maar op, ik zit in de overgang :???:

De kans dat Jessie vlooien heeft gehad als klein kitten is erg groot lijkt mij als ze zo'n straat leven achter de rug heeft.
Maar ik begrijp dat Jessie's weerstand sowieso slecht is.
Hoop echt dat ze wat gaat opknappen met de middelen die je haar geeft.

Ik heb Tommie ook zo meegekregen uit het asiel, hij zat onder de dikke vlooien, uitgemergeld omdat zijn moeder zo uitgeteerd was dat ze amper melk had en natuurlijk niesziekte.
En moet je hem nu zien, het is een joekel van een gezonde kat geworden.

Heb ook nog over edelgist gelezen, ga daar ook maar achteraan denk ik.

Nee Co krijgt behalve af en toe kammen niks tegen de vlooien, maar dat was eigenlijk nooit een probleem.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Ah hier nog eentje die in de overgang zit :lol:
Jes is normaal gesproken vrij ongecompliceerd qua gezondheid en een sterk katje gezien wat ze als kitten heeft meegemaakt, menig kitten had dat niet overleefd.
Ik denk dat het de prednison in combinatie met de stress van de constante jeuk de nies weer terug heeft gebracht.
Het niesen begon pas 3 dagen nadat ze een prik had gehad tegen de jeuk, dus ik denk dat omdat prednison de weerstand vermindert dat dat de doorslag heeft gegeven om de nies te activeren.
Vandaag ziet de plek er droger uit, hopelijk dat ze het met rust laat zodat het kan gaan genezen :epray:

Ja helaas dat vlooien nu ineens een probleem zijn geworden :???:
Verdraagt Co helemaal niks qua vlooienbestrijding?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ah hier nog eentje die in de overgang zit :lol:
hihi als de nood hoog is kunnen we daar nog eens een topic over maken, de invloed van vrouwen die in de overgang zitten, op hun katten, of precies omgekeerd :-P

Ben het helemaal met je eens, het is een geluk dat prednison bestaat, maar tegelijkertijd wat een troep is dat.
Fijn dat de plek er nu beter uit ziet, hopelijk heeft Jessie minder jeuk nu.

Ik was gisteren te optimistisch met Mientje, ze ging zelfs grommen toen ik het vandaag aanbracht, die honingzalf, en ja hoor even later zat ze het op te likken :eeh:

Ik heb het verder nooit geprobeerd, alleen die pipetjes bij Co, een vlooienband zie ik niet zitten,
maar hij is behoorlijk schoon, op wat vlooitjes na, ook met kammen weet je nooit of je alles te pakken krijgt.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

O dat lijkt me wel interessant, een topic over de overgang :lol:

Ik was vandaag bij een vriendin op visite en die zei al, als je 1 vlo pakt dat er dan nog wel veel meer zitten, en ik had er op Redney voordat ik ze die pipetjes gaf 4 gevonden :???:

Ik ben ook absoluut geen voorstander van prednison, ik vind het troep, maarja als de nood hoog is heb je dus geen keus..
Vooralsnog laat Jes het met rust dus ik hoop dat het zo blijft :epray:
Mischien dat het helpt als je ze afleid met een favoriet snoepje en dan tijdens het aaien voorzichtig wat dunnetjes aanbrengt?

Ik zou als ik jou was wel de omgeving aanpakken als je dat nog niet gedaan heb, ik heb dat ook gelijk gedaan meest vanwege Jessie.
Ik weet nog met mijn hond, die ik ook alleen maar elke dag kamde, dat ik pas van de vlooien af was toen ik alles waar nodig ingespoten had.
Toen moest ik dat dus ook wel doen want ik had een vlooienplaag :shock:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Aaaah een vlooienplaag, heb ik ook eens gehad toen ik terug kwam van vakantie, mijn benen zaten onder, vreselijk.
krijg acuut weer jeuk als ik daar aan terug denk.

Ja de omgeving vlooivrij houden, daar moet ik me eerst maar eens goed over informeren, of het schadelijk is voor de kittens, ongeboren maar straks ook door de kamer stekkerend.
Heb wel overal gladde vloeren, dat scheelt al wat, maar inderdaad wel een bank die behandeld zou kunnen worden.

ik weet het ja, met kammen alleen vind je nooit alle vlooien.
Maar gelukkig vind ik op dit moment ook geen poep of eitjes bij Mientje.

Zal morgen de heren katers eens kammen, die vinden dat ook al zo leuk, niet dus.

Ook zo'n last van opvliegers? :oops:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

O hier vinden ze het heerlijk om gekamd te worden, vooral de oudste 2 die staan gewoon te wachten tot ze een beurt krijgen :lol:
De jongste, Jessie dus die vind het ook prima maar niet dat ze staat te springen, voor de anderen is het denk ik een ander soort stukje aandacht :grin:

Denk dat het nu nog wel kan om bepaalde dingen in te spuiten omdat ze nog niet bevallen is, en na een paar weken is die stof nog wel werkzaam maar lijkt mij niet schadelijk voor de kittens.
Rotte is dat ze zelf een plekje zoeken om te bevallen he, anders zou je dat in elk geval voor de zekerheid vrij kunnen houden van spray.
De spray die ik gebruikt heb is 6 weken werkzaam.

Gelukkig op het moment niet :lol: Heb wel heel vaak dat ik het koud heb als ik naar bed ga en word ik wakker dan heb ik het bloedjeheet, geen nachtzweten maar ook een soort van opvlieger denk ik :ethink:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Heb Tommie, zowaar goed kunnen kammen, behalve zijn buik, dat is echt verboden gebied.
Niks kunnen vinden ook geen vlooienpoep, dus dat is erg fijn.
Nou nog eens kijken wanneer Co thuiskomt, die is als het goed weer is erg uithuizig.

Ik ga morgen achter vlooienspray aan.

Hoop dat het nog steeds goed gaat met de rug van Jessie.


Denk het ook dat dat opvliegers zijn, de eerste 3 jaar ging geweldig bij mij nergens last van alleen de menstruatie die weg bleef, en daar was ik niet rouwig om :-P
Maar sinds een paar weken, kook ik gewoon over, gelukkig ebt het wel weer weg dan.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Het gaat beter met haar rug :grin: het is droog, en ze kijkt er niet meer naar om dus de prednison doet zn werk goed.
Maandag moet ik bellen hoe het gaat omdat de prednison afgebouwd moet worden, maar er zit schot in :edance:
Kan ik gelijk vragen omdat ze in principe over 2 weken weer een pipetje nodig hebben, wanneer dat weer mag.

Buik is volgens mij bij de meeste katten verboden gebied, maar de vlooienpoepies, is mijn ervaring, vind je het meest bij de staartaanzet.

Het zijn fases he, bij mij in elk geval, periodes van vermoeidheid, dan weer elke nacht kramp in mn kuiten, een tijdje snachts je nest uitzweten of die hitteaanvallen.
Vind het op zich ook wel meevallen nog hoor, alleen de vermoeidheid is erg lastig.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ja dat is prive gebied de buik, bij Co gaat het kammen daar ook niet goed, alhoewel wel beter dan bij Tommie, maar ook Co is schoon op het moment geen vlooien of poep gezien.
Bij Mientje kan ik wel goed aan haar buik komen, maar kan daar niet kammen vanwege de opgezwollen tepels die in de weg zitten.
Ben gisteren nog even naar de dierenarts geweest om een tube honingzalf, heb het idee dat het toch wat rust brengt op die plek.
Alleen is het opsmeren en inmasseren niet zo'n succes, ze zit dan echt te grommen, krengetje.

Wat fijn dat Jessie vooruit gaat, ik hoop dat er snel weer wat haar op haar rug gaat groeien, het
moet een opluchting zijn voor haar, nu niet meer geplaagd te worden door de jeuk.

Het kan veel klachten geven, de overgang, was ook nog best jong toen het zich bij mij aandiende 43 jaar, maarja wat ik al schreef, ik had er geen last mee.
Vermoeidheid is echt heel vervelend, soms moet je je de dag doorslepen en ondanks dat je slaapt sta je geregeld op met het gevoel dat je er al een dagtaak op hebt zitten .
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Nou ik merk inderdaad wel dat ze zich anders gedraagt, er zat dus echt wel onrust in dat lijfje door die jeuk.
Ik zie wel al wat sprietjes komen, maar de huid is wat verhard door de enigszins korstvorming van het wondvocht, dat moet nog wel wegtrekken.
Pilletje geven gaat gelukkig erg makkelijk, ik heb die vitakraft sticks en daar verstop ik dat in, gaat zonder problemen naar binnen.
De nies is overigens wel weg he, die druppels doen hun werk goed.

Gewoon mevroi heel liefies blijven toespreken en mischien dat ze dan wat minder gaat grommen die hormonenbundel :lol:
Ach als het maar helpt dat is het voornaamst, snapten ze maar dat je alleen maar het beste met ze voorhebt he.
Ik weet niet of ik het al gezegd had maar ik had nog nooit gehoord van die zalf.

Ik had mn eerste opvliegers al toen ik 39 was :???: Gelukkig waren dat de enige 2 keer tot nog toe dat het leek of mn hart eruit wou, net een mitrailleur zo snel. De andere opvliegers verlopen minder heftig gelukkig.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Stukje over de wondzalf:
Dermiel wondzalf

Indicatie
Dermiel bevordert de genezing van kleine en grote wondjes, bestrijdt wondinfecties
en is toepasbaar bij alle soorten grote en kleine huisdieren. Dermiel® heeft een
verzachtende en beschermende werking op de gewonde en geïrriteerde huid.

Werking
Dermiel is een zalf op basis honing en etherische oliën. De basisingrediënten van de
zalf verzachten de huid en beschermen tegen uitdrogen. Dermiel bevat honing met
een zeer hoog enzymgehalte. Deze enzymen hebben een antibacteriële werking,
waardoor ontstoken wonden snel schoon worden. Door de lage pH wordt een
herstellend wondmilieu gecreëerd. De natuurzuivere etherische oliën bevorderen
herstel van de geïrriteerde huid en versterken de ontsmettende werking. Voor het
gebruik van Dermiel wondzalf geldt geen wachttijd.

Bewaarcondities
Te bewaren bij kamertemperatuur

Samenstelling
Cetostearyl-alcohol, natrium-laurylsulfaat, isopropyl-meristaat, paraffine, witte
vaseline, honing, etherische oliën

Geweldig dat de nies weg is, zo snel al.
Ik vind het meestal zo'n gedoe, pillen in een kat stoppen, ze zijn soms zo slim dat ze wel opeten waar het ingestopt is maar het pilletje laten ze liggen.
Gelukkig gaat dat bij jou beter.
Ik hoop dat Jessie's rug gauw weer soepel gaat worden.
Gisteren vertelde een vriendin van mij dat haar man een kat had die zo geplaagd werd door de vlooienallergie dat ze haar staart aan het afbijten was, de dierenarts heeft toen een stuk moeten amputeren.
Het is echt heftig allemaal.


Dan was je helemaal jong in de overgang zeg, het is ook jammer dat je niet weet wanneer het klaar is.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Hm goed spul..ik vraag me af of ik niet wat op die kale plek van Jes moet smeren om te voorkomen dat het uitdroogt..dit zal niet geschikt zijn denk ik?
Maar ik zal is kijken of ze de calendula laat zitten.

Wat erg van die poes zeg, arm dier :shock:

Ik lees wel eens op een overgangsforum, en er zijn er heel erg veel die al beginnen met die ongein op die leeftijd, toevallig valt mn buurvrouw ook in die leeftijdsgroep en die heeft het zelfs erger als ik.
Ze noemen het de pre-overgang officieel, alleen de meeste huisartsen blijven stellig ontkennen dat het kan op die leeftijd :roll:
Ach zolang het gaat zoals het nu gaat heb ik geen klagen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Katrin »

Ben benieuwd hoe het nu met Jessie gaat, nog steeds goed hoop ik?

Met Mientje gaat het goed, ik zie geen verslechtering op de kale plek bij haar staart.
Zover ik het zie, zit ze er ook niet meer zo aan te likken en te knagen.
Alleen het opbrengen is vervelend voor haar, moet je echt met zijn tweeen doen en dan nog een schaaltje kattenmelk neerzetten zodat ze blijft zitten.
ik heb nog nooit een kat gehad die zulke rare geluiden maakt als zij, maf beest.


is natuurlijk flauwekul dat je op die leeftijd niet in de overgang zou kunnen raken.
Nou ja je kan het kortsluiten door een bloedonderzoek dacht ik?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sandy »

Nou een bloedonderzoek is een momentopname he, dus eigenlijk vrij zinloos.
En ik heb dat feitelijk niet nodig, ik ken mn eigen lichaam beter als mn huisarts ;-)

Het gaat nog steeds prima met Jes, ik had er gisteren wat calendula op gedaan maar dat was dus niet zo'n goed idee :icon_shifty:
Dus ik laat het zoals het nu is, de korsten gaan loskomen en die komen er dan vanzelf wel af, ze taalt er volledig niet meer naar.
Morgen moet ik bellen dan krijg ik te horen hoe ik moet gaan afbouwen, de echina ben ik ook wat minder aan het geven nu, ik hoor ze niet meer snotteren of niesen, maar blijf het wel geven tot ze van de prednison af is.
En ik denk dat het een goed idee is om een pro biotica te gaan geven om de darmflora te herstellen.
Wat fijn dat de toestand stabiel blijft bij Mientje :grin: Gelukkig dat je in elk geval de zalf erop krijgt al is het onder luid gegrom ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie