Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

over het algemeen is een ventje een kater wanneer je duidelijk de teelballetjes kan zien. Zijn die al duidelijk te zien, dan is Musti klaar voor de ballenbak ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

die waten al bij een maand of 4-5 te zien. Maar toen wast ie nog niet zo dominant.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Lies77 schreef:die waten al bij een maand of 4-5 te zien. Maar toen wast ie nog niet zo dominant.
in ieder geval meen ik uit je verhaal te kunnen afleiden dat musti eraan toe is hoor. De kater van mijn oma (woonde eerst bij ons) hebben we ook laten castreren toen ie 4 maand was, die had én duidelijk balletjes én was superdominant.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ben echt een beetje nerveus, wil graag weten hoe het met Dap is, maar we kunnen m na 18u pas ophalen.

Hoop zo dat ons kleine boefie er snel een beetje van bij is gekomen!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Met guus is alles goed gegaan! We konden haar om half 2 al ophalen. Ze liep nog een beetje raar, maar dat is nu ook weer over, ze heeft net een piepklein beetje eten gekregen en het bleef binnen, hopen dat dat nog zo blijft...

Ik hoop dat alles met Dappie ook goed is gegaan en dat ie er snel weer boven op is!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Wij hebben Dap om half 7 opgehaald, en hij was erg blij om ons te zien! Was erg levendig, heeft meteen wat melk en viyo gedronken toen we thuis waren, sprong overal meteen weer op, en is nu pas weer aan het slapen.

Hij had ook z'n hele bakje eten bij de DA al op. Alles is goed gegaan, over 10 dagen mogen de hechtingen van z'n navelbreukje eruit.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Lies77 schreef:Ik weet niet goed of het bij dit topic past... maar

Kun je merken wanneer een katertje gaat beginnen te sproeien?

Musti is nu bijna 7 maanden. Hij begint echt een grote flinke kater te worden. Sinds de laatste 2 weken (ongeveer) is hij nogal dominant geworden naar Woefie (gesteriliseerde poes van dezelfde leeftijd). Zij daagt hem ook wel uit, maar hij bijt precies meer door dan in het begin. Hun robbertjes lijken ook niet meer op het spelen van enkele maanden geleden. Nu zijn we alle twee wel niet veel thuis geweest de laatste weken, maar zou het kunnen dat meneer een echte heer aan het worden is ipv het ventje van nu en zich daarom dominanter gedraagt?
Uit jouw verhaal maak ik op dat Musti geen kitten meer is, maar een jong volwassen kater. Gauw castreren dus voordat hij gaat sproeien, want als ze dat eenmaal doen kan het een gewoonte blijven na de castratie. Ook kan je kater hier rustiger van worden en minder dominant, maar dat kan ook zijn karakter zijn, dus het hoeft niet minder te worden.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Wel, dat is zo'n beetje waar ik voor vrees(de).

Heb dus gisteren naar de da gebeld, en hij mocht vandaag al komen. Niet dat het zo erg was tussen die twee. Maar ik wil gewoon niet dat het een gewoonte van hem word om Woefie gewoon te "platwalsen" (figuurlijk hè).

Het spelen is niet leuk meer om te zien; platte oren, een gepiep van Woefie, geblaas. Soms zitten ze achter mekaar aan met hoge rug, dikke staarten, schijnaanvallen.
Toen ze nog wat kleiner waren, deden ze dat ook wel maar dan miste het wel de overtuigingskracht van nu.

Hopelijk helpt het castreren.

PS: zelfs de da vond hem al een hele flinke jongen.
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Guus is gisteren gesteriliseerd, maar volgens mij heeft ze vannacht de hechtingen eruit gelikt/getrokken. Net de dierenarts gebeld, we kunnen zo terecht dan kijken ze er even naar.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Oei, hopelijk valt het allemaal wel mee.

Dat moet toch ongeloofelijk veel pijn gedaan hebben om die hechtingen eruit te halen? Soms zijn ze toch echt niet te schatten, die katten.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Rare beesten! Dap is alleen maar rondjes aan het rennen, wild van alles aan het aanvallen en alles behalve lekker slapen en geknuffeld willen worden.

Dacht dat ie rustiger zou worden, nou, echt niet!
Wat een wildebras! Alsof ie ons lwil laten zien dat we m niet zomaar klein krijgen.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

dat beloofd voor strax. :roll:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sadewi schreef:Rare beesten! Dap is alleen maar rondjes aan het rennen, wild van alles aan het aanvallen en alles behalve lekker slapen en geknuffeld willen worden.

Dacht dat ie rustiger zou worden, nou, echt niet!
Wat een wildebras! Alsof ie ons lwil laten zien dat we m niet zomaar klein krijgen.
het duurt wel even voor de hormoontjes uit z'n lijfie zijn hoor. met de balletjes weg, gaat niet meteen alle testosteron verloren ;-) Voor je 't weet heb je'n goedige theemuts :lol:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hier ook alles goed met ons ventje. Hij is nog een beetje stilletjes (letterlijk en figuurlijk), maar heeft het aanrecht al geinspecteerd op zoek naar eten. Daarjuist dus een beetje brokjes gegeven, strax nog eens en voor we gaan slapen. Maar echt niet zijn normale portie, heb geen zin om strax te kunnen staan dweilen.
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

de wond was in orde, er moest geen nieuwe hechting in, wel heeft ze nu een kapje om waar ze helemaal niet blij mee is! Eerst liep ze alleen maar achteruit, nu gaat het wel. Verder heeft ze nog een prik ab gekregen voor een eventuele ontsteking.

Volgens mij heeft ze geen pijn, ze is gewoon zichzelf, eigenlijk al sinds gisteravond. Ze is wel een stuk liever en wat rustiger, maar dat zal wel van de schrik zijn ofzo. Dat mag wat mij betreft wel zo blijven want rustig was ze niet!
Plaats reactie